زمان : 30 Ordibehesht 1388 - 02:12
شناسه : 17001
بازدید : 8583
هادی موسوی:عالیجنابان سایه در صدا و سیما نفوذ کرده اند هادی موسوی:عالیجنابان سایه در صدا و سیما نفوذ کرده اند
جمهوریت- هادی موسوی: اگر به شما اجازه دادند وارد جام جم شوید و اگر توانستید از سد حراست عبور کرده و خودتان را پشت درب های بسته اتاق مدیران سیاسی جام جم برسانید در صورتی که شانس با شما یار باشد و گوشهایتان آنقدر تیز که از دیوارهایی که صدا را عبور نمی دهند چیزی بشنود ممکن است این جملات به گوشتان بخورد « روی انتخابات مانور دهید اما انتخابات فعلاً نباید گرم شود » وقتی این جملات را کنار فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد لزوم انتخابات پر شور و نیز صحبت های ضرغامی مبنی بر بی طرفی صدا و سیما در انتخابات قرار می دهیم. این سوال به ذهن خطور می کند.

پشت این درب های بسته چه کسانی نشسته اند؟ در حالی که همه نشریات خبری دارای مدیر مسئول و سردبیر هستند و آنها موظفند به قانون و افکار عمومی پاسخگو باشند اما صدا و سیما که رسانه ای ملی و بیش از ٧٠ درصد جمعیت ٧٠ میلیونی کشور مخاطب خبری آن هستند سردبیر خبری آن برای هیچ یک از آحاد ملت شناخته شده نیست.

بالاترین مقام سیاسی در صداوسیما معاونت سیاسی است آخوندی پس از آنکه لاریجانی ساختمان شیشه ای را ترک کرد تا به شورای امنیت ملی و سپس مجلس شورای اسلامی برود به جای رحمانی فضلی رئیس فعلی دیوان محاسبات، پست معاونت سیاسی صداوسیما را در دست گرفت.
قائم مقام سابق رحمانی فضلی و رئیس کنونی معاونت سیاسی سازمان صداوسیما یکی از با نفوذترین افراد جام جم است. مدیریت گروه سیاسی تمامی شبکه ها به دست وی انتخاب می شوند و رئیس خبر سیما و واحد مرکزی خبر نیز از او دستور می گیرد.علاوه بر این وی دو بازوی قدرتمند و بانفوذ دارد. فرشته نیک روین مشاور زمان او در معاونت سیاسی است و سبقتی قائم مقامی است که بوی ریاست می دهد.
مرد شماره ٢ سیاست صداوسیما، دبیر سابق خبر ٢١ و رئیس فعلی واحد مرکزی خبر است عبدالرضا بوالی بعد از آخوندی بالاترین مقام سیاسی صداوسیما است وی که نفوذ و قدرتش دست کمی از آخوندی ندارد کاملاً مستقل کار خود را انجام می دهد و به کسی پاسخ گو نیست حتی اگر آن شخص رئیس یک شبکه باشد. بوالی اما هنوز به کار قبلی خود « دبیر خبر ساعت ٢١ » علاقه نشان می دهد چراکه تولید و پردازش اخبار ٢٠:٣٠ را شخصاً به عهده گرفته و آن را هدایت می کند.
یکی دیگر از افراد مهم صداو سیما که حضوری عجیب و غریب دارد زابلی زاده رئیس شبکه خبر است، زابلی زاده کار خود را با خبرنگاری در صداو سیمای کردستان در زمان جنگ شروع کرد و به واسطه رابطه با آخوندی و بوالی به ریاست شبکه خبر منصوب شد.
علاوه بر این مدیران می توان از غلامی مسئول برنامه های سیاسی سیما، رستم وندی مسئول بخش خبر صدا و سید مهدی رئیس بخش خبر سیما و مسئول اجرا و پخش خبر ٢٠:٣٠ نام برد. این مردان سیاسی صداوسیما با نزدیک شدن انتخابات دهم دست به تشکیل ستاد مرکزی انتخابات صداو سیما زدند ریاست این ستاد را آخوندی بر عهده دارد و دبیر آن مجید دانشور است. همچنین شورای سیاست گذاری ستاد متشکل از مدیران سیما و مدیران رادیو شامل سبقتی، بوالی، جوان فکر « پسر عموی مشاور رسانه ای رئیس جمهور »، سید مهدی، غلامی و یزدان پناه است این ستاد وظیفه تبیین اهداف و رویکردهای صداوسیما در انتخابات ٨٨ را برعهده دارد. اما دقیقاً مشخص نیست این رویکردها و اهداف شامل چه چیزهایی می شود که اکنون صداوسیما به جانبداری به یک گروه خاص متهم شده است.
مقایسه کوتاه میان سیاستهای ستاد پیشین صداوسیما در انتخابات گذشته و عملکرد کنونی صداوسیما در انتخابات پیش رو به روشن شدن این اهداف و رویکردها کمک می کند .
در ستاد قبلی سیاست تبیین انتخابات با موضوع اهمیت انتخابات و شرکت در آن، از بهمن ٨٣ و در تمام برنامه های سیما آغاز شد چیزی که در این انتخابات تا بعد از تعطیلات نوروز اتفاق نیفتاد.
سیاست مناظره افکار مختلف از فروردین ٨٣ در شبکه ٢ پس از اخبار ٢٢:٣٠ و در شبکه ١ بعد از خبر شروع شد. اتفاقی که هنوز هم در صداوسیما آغاز نشده است.
سیاست پخش اخبار انتخابات با موضوع اطلاع رسانی از اخبار انتخابات، افراد و گروهها از اسفند ٨٣ در خبر ٢٠:٣٠ و در تمام کانال های سراسری و استانی کار خودرا ادامه داد ولی در انتخابات ٨٨ این موضوع بعد از فروردین ماه به جریان افتاد.
سیاست تعرفه کاندیداها با موضوع اطلاع رسانی درباره برنامه نامزدها از اول خرداد ٨٤ در تمام کانالهای سراسری آغاز شد که باید امیدوار بود در انتخابات دهم حداقل این موضوع به موقع انجام شود.
با این حال به نظر میرسد افراد دیگری نیز در این سیاستها دخیل هستند و از آن سود میبرند . افرادی که هیچ گوش شنوا و هیچ چشم بینایی نمیتواند ان ها را ببیند. از خارج از سازمان نفوذ کرده اند و یا به خاطر روابط خواص با افراد خاص در خود سازمان صعود کرده اند. اینها عالیجنابان سایه هستند.

یزدفردا