زمان : 27 Aban 1400 - 15:11
شناسه : 169488
بازدید : 3736
قلب‌هایی که به یاد شهدا می‌تپد برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «قلبی برایت می‌تپد» در یزد؛ قلب‌هایی که به یاد شهدا می‌تپد آیین رونمایی از کتاب «قلبی برایت می‌تپد» نوشته کوثر شریف‌نسب، نویسنده جوان یزدی با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.

به گزارش یزدفردا:  آیین رونمایی از کتاب «قلبی برایت می‌تپد» نوشته کوثر شریف‌نسب که به بیان خاطرات همسر شهید مدافع حرم، روح‌الله مهرابی می‌پردازد، روز چهارشنبه 26 آبان با حضور حجت‌الاسلام عباس زارع، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان؛ سرهنگ منصور زارع، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان؛ رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد؛ حجت‌الاسلام مجتبی صداقت، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد؛ علی‌محمد پارسائیان، مسئول بسیج هنرمندان یزد؛ جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان و یادگاران دفاع مقدس، کتابخوانان و کتابداران، اهالی فرهنگ و با حضور همسر، فرزندان و خانواده شهید، در تالار فرهنگ و هنر نگین یزد برگزار شد.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، بیان داشت: در جایی که قطعاً شهدا حضور دارند و کلام ما را می‌شنوند، سخن گفتن سخت است و امیدواریم این برنامه که کاری کوچک و ادای دین ناقابلی به شهداست، موردقبول واقع شود و شهدا دست همه ما را بگیرند.

وی تصریح کرد: خوشحالم که امروز از کتاب یک نویسنده بانوی جوان و بومی، رونمایی می‌شود و امیدواریم این جریان در میان بانوان هنرمند استان تقویت شود و استمرار داشته باشد.

دوست فاطمی‌ها بیان داشت: تمامی شهدا و شهیدی که برنامه امروز با یاد و نام وی برگزار شده است، در دامان مادرانی پاک پرورش یافته‌اند و در کنار همسرانی دلسوز تکامل یافته‌اند و به فیض شهادن نائل شده‌اند و به همین سبب تأثیر این بانوان متهد و انسان‌ساز، شگرف و کم‌نظیر است.

 

اخلاص و تهعد نویسنده کتاب، سبب تولید اثری فاخر شد

علی جعفری، نویسنده مطرح یزدی و خالق آثار برجسته‌ای در حوزه ادبیات مقاومت و پایداری کشور، دیگر سخنران این نشست بود.

وی با تقدیر از نیت خالصانه نویسنده اثر و تلاش کم‌نظیر وی برای نوشتن کتاب «قلبی برایت می‌تپد»، بیان داشت: بنده در استان بانوی نویسنده‌ای شریف همچون خانم شریف‌نسب که با تهعد و دلسوری کار کند،  ندیده‌ام و این‌گونه هنرمندان در یزد انگشت‌شمارند.

جعفری ادامه داد: بنده از ابتدای روند تألیف کتاب، در جریان پیشرفت کار بودم و خدا را شاکرم که با تلاش نویسنده و همکاری ارزشمند همسر شهید، کاری خوب و فاخر تولید و عرضه شد.

این نویسنده مطرح استان و خالق کتاب‌های پرفروشی همچون «عمار حلب»، «قصه دلبری» و «سربلند» در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سختی‌های کار نویسندگی و به خصوص در حوزه خاطره‌نگاری شهدا، گفت: چیزی که معمولاً کمتر در چنین محافلی به آن پرداخته می‌شود، مسیری دشواری است که نویسنده طی می‌کند تا به خروجی نهایی برسد که این موضوع در حوزه کتاب شهدا و به خصوص روایت‌نگاری همسران و مادران شهدا سخت‌تر است.

وی افزود: در این‌گونه آثار، نویسنده با روایت‌گری روبروست که به سبب اخلاص و تواضع، تمایلی به صحبت ندارد. ضمن اینکه در ثبت خاطرات مادران و همسران شهدای مدافع حرم که مدت زیادی از شهادت‌شان نگذشته است، مرور خاطرات برای مادران و همسران شهید سخت‌تر است و به همین خاطر، تمایل چندانی برای همکاری با نویسنده دارند.

 

نویسنده خاطرات شهدا، آینده‌دار نورانیت شهید و صبوری همسران شهیدان است

کوثر شریف‌نسب، نویسنده کتاب «قلبی برایت می‌تپد» نیز در این نشست با قدردانی از همراهی صمیمانه و دلسوزانه همسر شهید مهرابی در مراحل تدوین کتاب، اظهار داشت: همسران شهدا مسیر طولانی را با آنان همراه و همرزم بوده‌اند و در واقع، زحمت اصلی به نتیجه رسیدن کتاب‌های خاطرات شهدا به عهده این عزیزان است و نویسنده آثار این حوزه، وظیفه آینه‌داری برای به تصویر کشیدن حماسه شهدا و صبر همسران آنها به عهده دارد.

وی افزود: شهدا همچون چلچراغی هستند که فضای جامعه ما را نورانی‌ترمی‌کنند و ما نیز وظیفه آینه‌داری داریم تا این نورانیت هرچه بیشتر و بهتر به جامعه منعکس شود.

این نویسنده جوان یزدی در خصوص انتخاب نام کتاب نیز گفت: بحث انتخاب نام برای کتاب، موضوع پرفراز و نشیبی است و نام اثر، در واقع نشانی است که بر ردای بلندبالای کتاب نقش می‌بندد. در انتخاب نام این کتاب نیز از قلب شهید که برای اهل‌بیت و سیدالشهدا(ع) تپنده بود و این تپش را از خود این بزرگواران گرفته بود، وام گرفتیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: سرتاسر مسیر خلق این اثر، برایم خاطره بود و در کنار گریه‌های شوق و غم راوی، اشک ریختم و با وی همراهی کردم و امیدوارم حاصل این مسیر یک ساله که به تدوین و نگارش کتاب «قلبی برایت می‌تپد» منجر شد، موردقبول و رضایت شهید نیز واقع شود.

 

جاذبه سعادت و حیات ابدی، شهدا را در مسیر خود ثابت‌قدم کرد

سخنران پایانی این مراسم، زهره شهری‌زاده، همسر شهید روح‌الله مهرابی و راوی کتاب «قلبی برایت می‌تپد» بود.

وی با تشکر از همراهی‌های خواهرانه و دلسوزانه نویسنده کتاب، گفت: خانم شریف‌نسب حدود یک‌سال با من همراه بودند و با وجود همه سختی‌هایی که برای روایت خاطرات شهید وجود داشت، مجاهدت کرده و خسته نشدند و به بهترین شکل این رویدادها و خاطرات را به رشته تحریر درآورند.

همسر شهید مدافع حرم، روح‌الله مهرابی با بیان اینکه شهدا مسیر خود را آگاهانه انتخاب کردند و پای در راه شهادت گذاشتند، تصریح کرد: به فرموده سیدالشهدای مقاومت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، آنچه که مدافعان حرم را جذب کرد و در مسیر سعادت قرار داد، جذبه شهادت بود که این جاذبه، در واقع جذبه حیات ابدی و جاودانگی است.

وی ارادات شهید به حضرت جوادالائمه(ع) را ویژگی ممتاز وی دانست و گفت: این شهید عزیز در تمام ابعاد مادی و معنوی زندگی خود، متوسل به حضرت امام جواد(ع) بود و خواسته‌های خود را عاجزانه از این بزرگوار می‌خواست. شهید، یک هفته قبل از شهادت‌اش نیز میهمان حرم این امام همام بود و حیات ابدی و شهادت را نیز از ایشان طلب کرد و به آرزویش رسید.

 

در بخش پایانی این مراسم از کتاب «قلبی برایت می‌تپد» رونمایی شد و یک نسخه از کتاب نیز با امضای نویسنده اثر، به حاضران اهدا شد.

اجرای دو اثر از گروه سرود «فجر جاوید» یزد در خصوص شهدای مدافع حرم، از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

گفتنی است، کتاب «قلبی برایت می‌تپد» روایت زندگی شهید مدافع حرم، روح‌الله مهرابی است که در قالب داستانی و با قلمی روان در 236 صفحه به نگارش درآمده است.

این کتاب که یکی از آثار چاپ شده در دومین کنگره سراسری سرداران و چهار هزار شهید استان یزد است، در نگارش جدید خود توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده است.