زمان : 25 Ordibehesht 1388 - 18:20
شناسه : 16907
بازدید : 5164
یک روزنامه نروژی: احمدی‌نژاد حقیقت را می‌گوید یک روزنامه نروژی: احمدی‌نژاد حقیقت را می‌گوید

روزنامه نروژی "آفتن پستن" با اشاره به سخنان رییس‌جمهور در کنفرانس ضدنژادپرستی ژنو سخنان او را عین حقیقت و آرامش او را در هنگام سخنرانی قابل توجه دانست.یک روزنامه نروژی نوشت: سخنان محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور ایران در کنفرانس ضدنژادپرستی ژنو عین واقعیت بود.

به گزارش شبکه ایران روزنامه "آفتن پستن" چاپ نروژ در مقاله‌ای با عنوان "احمدی‌نژاد راست می‌گوید" نوشت: محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور ایران پس از سخنرانی خود در کنفرانس ضدنژادپرستی ژنو مورد حمله بسیاری قرار گرفت. او در هنگام سخنرانی خود بر خلاف معمول بسیار آرام و صریح آنچه را که می‌خواست بیان کرد در صورتی که می‌توانست خشمگین شود اما او واقعا چه گفت او واقعا حقیقت را گفت.

این روزنامه در ادامه آورده است اسراییل دولتی است که نژادپرستی در بندبند آن نفوذ کرده است. اسراییل در معنای جمهوریت خود دولتی است که تنها برای یک قوم ایجاد شده (که یهودی هستند) و سایر مردم این منطقه (غیر یهودیان) از حقوق خود برخوردار نیستند، این نژادپرستی است. یهودیان در اسراییل دارای حقوقی باشند که فلسطینیان از آن برخوردار نیستند.

این روزنامه در ادامه افزوده است: اینجا شباهتهای بسیاری میان "صهیونیسم" و "نژادپرستی" دیده می‌شود که خود را مدت‌ها پیش از این نمایان کرده بود.

"تئودور هرزل" پدر معنوی اسراییل در خصوص یهودستیزی می‌گوید که "این به طور معقول برخاسته از نفرت است، چون یهودیان "مهاجران قطعی" هستند".

چنانکه صهیونیسم "یهودستیزی" را نیز وارونه جلوه داده که هر دو شکلی از نژادپرستی است.

"آفتن پستن" در ادامه نوشته است: رژیم اسراییل باید از منطقه خارج شود. چون رژیم اسراییل نژادپرست است و صهیونیسم نیز شکلی دیگر از نژادپرستی است. و این بی‌دلیل نیست که بگوییم این رژیم باید فروبپاشد، همانگونه که رژیم آپارتاید و نژادپرست آفریقای جنوبی از هم پاشید و اکنون دولتی دموکراتیک در آنجا برپاست.

این روزنامه در پایان آورده است با اینکه بسیاری اینجا و در غرب او را دوست ندارند، با این حال احمدی‌نژاد واقعا حقیقت را گفت.