زمان : 25 Ordibehesht 1388 - 18:20
شناسه : 16906
بازدید : 2305
پاسخ وزارت بهداشت به ادعاي دختر هاشمي پاسخ وزارت بهداشت به ادعاي دختر هاشمي


پيرو انتشار اخباري مبني بر كاهش بودجه بيماران خاص توسط دولت اين وزارتخانه با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد: اعتبارات مربوط به بيماران خاص و بنياد امور بيماريهاي خاص نه تنها كاهش نيافته بلكه در سال جاري افزايش قابل توجهي داشته است.

به گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اين وزارتخانه سال گذشته حدود 50 ميليارد تومان براي بيماران خاص در اختيار داشت كه اين اعتبار امسال به 60 ميليارد تومان افزايش يافته است. از اين اعتبار سال گذشته براي ارائه خدمات رايگان و با تخفيف ويژه به بيماران خاص و صعب‌العلاج استفاده شد كه امسال نيز ادامه مي‌يابد. همچنين اعتبارات مربوط به يارانه داروهاي بيماران خاص 100 ميليارد تومان افزايش يافته است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي همچنين هزار دستگاه جديد دياليز براي بيماران خاص خريداري كرده است كه 150 دستگاه آن توليد داخل است و با كيفيت قابل رقابت با دستگاههاي دياليز خارجي به همراه 850 دستگاه دياليز وارداتي تا شهريور امسال در مراكز درماني بيماران دياليزي نصب و به بهره‌برداري مي‌رسد.

گفتني است اعتبارات بنياد امور بيماريهاي خاص نيز در طي سالهاي 85 تا 88 همواره و هر سال با پيشنهاد و تصويب دولت افزايش يافته است به طوري كه بودجه دولتي اين بنياد خيريه غيردولتي در سال 85 حدود 5/9 ميليارد تومان بود كه در سال 86 به 5/11 ميليارد تومان و در سال 87 به 12 ميليارد و 660 ميليون تومان افزايش يافت و امسال نيز با افزايش 20 درصدي به حدود 15 ميليارد تومان رسيده است.

شايان ذكر است بنياد امور بيماريهاي خاص يك نهاد غيردولتي است و طبيعتاً بايد بدون بودجه‌هاي دولتي و با كمك افراد خير و جمع‌آوري منابع غيردولتي فعاليت كند اما با توجه به جايگاه و اهميت فعاليت اين بنياد، همواره از اعتبارات دولتي نيز برخوردار بوده است و دولت نهم نيز در لوايح بودجه همواره پيشنهاد افزايش اعتبار اين بنياد را به مجلس ارائه كرده كه تصويب شده است.

گفتنی است رئیس این بنیاد فاطمه هاشمی دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت است. فاطمه هاشمی روز چهارشنبه با ارسال نامه‌ای به لاریجانی رئیس مجلس ادعا کرده بود دولت بودجه حمایت از بیماران خاص را کاهش داده است.