زمان : 25 Ordibehesht 1388 - 18:16
شناسه : 16900
بازدید : 5187
خبرگزاري آلمانی د پ آ : نباید کروبي  را دست کم گرفت. خبرگزاري آلمانی د پ آ : نباید کروبي را دست کم گرفت.
یزدفردا :خبرگزاري " د پ آ" آلمان گزارش داد:مهدي کروبي از افرادي است که لحن ديپلماتيک نداشته و زياد هم عواقب صحبت هاي خود را در نظر نمي گيرد.

به گزارش ايرنا اين خبرگزاري در گزارشي از تهران در باره انتخابات رياست جمهوري ايران افزود:"مهدي کروبي"به رغم آنکه شانس زيادي براي پيروزي ندارد، ولي نبايد او را دست کم گرفت. چهار سال پيش نيز کسي فکر نمي کرد که احمدي نژاد شانس پيروزي داشته باشد ، ولي وي فردي را شکست داد که همه فکر مي کردند رييس جمهور مي شود.

خبرگزاري آلمان با تاييد احتمال تکرار نتايج غافلگير کننده در اين انتخابات نوشت : مهدي کروبي که از طرف حاميان خود به شيخ اصلاحات معروف است. وي حزب و روزنامه دارد و همواره يک موضع شفاف سياسي اتخاذ مي کند.
اين خبرگزاري تصريح کرد: هيچيک از نامزدهاي ديگر متعلق به يک حزب سياسي نيستند و به همين دليل هم مواضع آنان براي خيلي از راي دهندگان شفاف نيست.

به نوشته خبرگزاري آلمان،کروبي از چيزي حمايت مي کند که خاتمي در هشت سال دوران رياست جمهوري خود تلاش کرد آن را انجام دهد. استقرار دمکراسي اسلامي که زواياي دمکراتيک آن ضمن حفظ حقوق مردم، اصول و زواياي اسلامي حکومت را خدشه دار نکند.

به نوشته خبرگزاري آلمان، کروبي براي مذاکره با امريکا اعلام آمادگي کرده و اين در حالي است که وي هنوز هم يک عضو وفادار به نظام اسلامي است.

خبرگزاري آلمان، مواضع هسته اي کروبي را همان مواضع ايران خوانده و نوشته است: وي از حماس و حزب الله نيز حمايت مي کند.
یزدفردا