زمان : 30 Ordibehesht 1385 - 08:54
شناسه : 1687
بازدید : 3051
جانا سخن از دل ما مي گوئي جانا سخن از دل ما مي گوئي

مردم مهريز يزد، خواستار بازنگري در تركيب حوزه انتخابيه خود شدند 

يزدفردا:يكي از مسائلي كه بي پاسخ مانده و تاكنون هيچ يك از نمايندگان مردم و مسئولين جواب قانع كننده نداده اند تعداد نمايندگان استان مي باشد.

وخوشبختانه اين تصميم گيري در زمان نمايندگي جناب دكتر پاكنژاد نماينده محترم مركز استان در مجلس شوراي اسلامي در دو دوره پيش گرفته شده و ايشان نيز از اولين قربانيان اين تصميم گيري بودند و در دوره پس از اين تصميم گيري از رفتن به مجلس بازماندند .

و اميد واريم كه دكتر پاكنژاد نماينده صاحب نفوذ استان يزد بيشترين وقت را جهت بازگرداندن حق مردم بنمايند و خبر خوش آنرا اولين نفر دكتر پاكنژاد به مردم يزد ابلاغ نمايند وديگر نمايندگان خصوصا نمايندگان اردكان و طبس نيز در جهت احقاق حق مردم گام برداشته و به فكر خود و راي آوردن دوره بعد خود نباشند چه بسا كه حمايت از اين حركت حق مداري اين عزيزان  را به تمام هم استاني ها ثابت نموده و باعث افزايش اعتماد عمومي به آنها شود و در دوره بعد نيز با راي بالاتر و در خور شانشان به مجلس راه يافته  و نماينده تعداد بيشتري از هموطنان باشند .

طرح از سايت يزد يار

حوزه‌هاي انتخابيه يزد و صدوق: آقاي دكتر پاكنژاد :نماينده جمعيتي حدود ۴۰۰ هزار نفر

حوزه انتخابيه مهريز، ابركوه، بافق و خاتم : آقاي محصل همداني : نماينده جمعيتي حدود ۱۸۰ هزار نفر

حوزه انتخابيه ميبد و تفت : آقاي يحيي زاده نماينده جمعيتي حدود‪ ۱۱۰‬هزار نفر

حوزه‌هاي انتخابيه طبس :آقاي اميرحسنخاني نماينده جمعيتي حدود‪ ۵۵‬هزار نفر

حوزه‌هاي انتخابيه اردكان: آقاي تابش نماينده جمعيتي حدود‪ ۵۵‬هزار نفر 



شماري از مردم شهرستان مهريز در استان يزد، روز دوشنبه با ارسال توماري به رييس مجلس شوراي اسلامي،خواستاربازنگري درتركيب حوزه‌انتخابيه اين منطقه و افزايش تعداد نمايندگان آن شدند.

در بخشي از اين تومار پارچه‌اي كه به امضاي يكهزارنفرازمردم اين شهرستان رسيده آمده است: از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مي‌خواهيم تعداد وكلاي مردم اين حوزه انتخابيه را افزايش دهند.

شهروندان مهريزي نوشته‌اند:اينك اين حوزه‌انتخابيه‌شامل شهرستان‌هاي بافق، خاتم، ابركوه و مهريز با وجود محروميت‌ها و پراكندگي جغرافيايي، تنها يك وكيل در مجلس دارد.

در تومار آمده است:ما اهالي حوزه انتخابيه ياد شده، تاكنون بخاطر وجود يك نماينده، حقمان پايمال شده و اين نمونه بارز بي‌عدالتي و تبعيض بزرگ است.

در ادامه اين توماركه‌درپارچه‌اي به طول پنج متر و عرض‪ ۹۰‬سانتيمتر نوشته شده، اضافه شده است:اين عدالت نيست كه برخي شهرهاي استان يزد با جمعيت كم و فاصله پنج كيلومتري با شهر ديگر، يك نماينده مستقل در مجلس داشته باشد و چندين شهر بزرگ هم با بعد مسافت و محروميت، يك نماينده داشته باشند.

‪ ۱۸۰‬هزار نفرازجمعيت يك ميليون نفري استان يزد در حوزه انتخابيه مهريز، ابركوه، بافق و خاتم ساكن هستند

حوزه‌هاي انتخابيه يزد و صدوق با‪ ۴۰۰‬هزار نفر جمعيت، يك نماينده و حوزه انتخابيه ميبد و تفت هم با حدود‪ ۱۱۰‬هزار نفر جمعيت، يك نماينده در مجلس شوراي اسلامي دارند.

حوزه‌هاي انتخابيه اردكان و طبس نيز هر يك با حدود‪ ۵۵‬هزار نفر جمعيت داراي يك نماينده مستقل هستند.

تركيب ياد شده،مورد اعتراض مردم شهرستان تفت نيز بوده و براي همين، چند بار در محل استانداري يزد تجمع كرده بودند.

آنان معتقدند: چون جمعيت شهرستان ميبد،بيشتر از شهرستان تفت است در هيچ شرايطي نامزد مورد علاقه آنها به مجلس راه نخواهد يافت.

وجود يك نماينده مستقل براي شهرستان اردكان در حالي كه شهرستان‌هاي ديگر استان يزد به صورت تركيبي، داراي يك نماينده هستند نيز مورد اعتراض مردم مناطق مختلف اين استان بوده است.

منابع:ايرنا-يزديار

يزدفردا