زمان : 21 Mehr 1400 - 15:23
شناسه : 168557
بازدید : 3039
۷۴ درصد موقوفات کشاورزی یزد فاقد درآمد هستند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد: ۷۴ درصد موقوفات کشاورزی یزد فاقد درآمد هستند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: در حال حاضر ۷۴ درصد موقوفات کشاورزی استان یزد فاقد درآمد هستند.

به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام حسین زارع زاده اظهار داشت: ۷۴ درصد موقوفات استان یزد، اراضی کشاورزی هستند که بخش عمده ای از این اراضی هم اکنون فاقد درآمد هستند.

وی عنوان کرد: خشکسالی های متعدد سبب از بین رفتن محصولات و به مرور زمان، بایر شدن اراضی کشاورزی موقوفه شده و بسیاری از آنها به حال خود رها شده اند.

زارع زاده یادآور شد: هم اکنون درصد کمی از اراضی کشاورزی دارای درآمد هستند و بقیه موقوفات کشاورزی، فاقد درآمد هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ادامه داد: با پیگیری های انجام شده، مجوزی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه صدور مجوز تملک اعیان صادر شده و این مهم اکنون در دستور کار اوقاف یزد قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: با صدور این مجوز، از این پس تمام متصرفان و مستاجران املاک وقفی می توانند نسبت به ساخت و ساز در ملک وقفی اقدام کنند.

زارع زاده تاکید کرد: برای این منظور، لازم است متصرفان و مستاجران به اداره کل اوقاف و امور خیریه مراجعه کنند و با پرداخت یک سوم قیمت زمین، سند تملک اعیان را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این اقدام در راستای احیای موقوفات، درآمدزا کردن آنها و عمل به نیات واقفان انجام می شود.