زمان : 20 Mehr 1400 - 13:10
شناسه : 168535
بازدید : 3900
احیاء و مرمت خانه اربابی یزد با ورود و دستور دادستان یزد با هدف صیانت از حقوق عامه صورت گرفت؛ احیاء و مرمت خانه اربابی یزد با ورود و دستور دادستان یزد خانه اربابی یزد، از آثار تاریخی دوران قاجاریه به دنبال بازدید دادستان یزد به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تحویل داده شد.

به گزارش یزدفردا: معاون دادستان یزد اظهار داشت: خانه اربابی یزد از آثار تاریخی به جای مانده از دوران قاجاریه است که برای ساماندهی و احیاء به به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تحویل داده شد.

محمد نعیمی نژاد با بیان اینکه آثار تاریخی هر ملت بخشی از فرهنگ و هویت آن ملت است، افزود: خانه اربابی یزد از خانه های ثبت شده در فهرست آثار ملی است که متاسفانه به دلیل عدم مدیریت صحیح در آستانه تخریب قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: این خانه با عرصه ۴ هزار متر مربعی دارای سه بادگیر متمایز، سقف و بدنه های چوبی منبت کاری شده، آینه خانه سنتی و … است که در نوع خود منحصر بفرد است.

نعیمی نژاد تصریح کرد: متاسفانه این اثر تاریخی در اختیار یکی از ادارات استان برای استفاده آموزشی قرار داشته که به دلیل کوتاهی های صورت گرفته، آسیب های جدی به این مجموعه ارزشمند تاریخی وارد شده است.

معاون دادستان یزد گفت: برخورد با افراد معلوم الحالی که در این مجموعه رفت و آمد دارند از دیگر تصمیمات گرفته شده در پی بازدید از این مجموعه تاریخی بوده است. طی تعامل صورت گرفته با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، سایر اماکن مشابه نیز شناسایی و در شرف سامان دهی قرار گرفته اند.