زمان : 23 Ordibehesht 1388 - 20:24
شناسه : 16845
بازدید : 7609
اولين بيانيه انتخاباتي خانم رفعت بيات اولين بيانيه انتخاباتي خانم رفعت بيات

اولين بيانيه انتخاباتي خانم رفعت بيات


بسم الله الرحمن الرحیم
اِنَ اللهَ لا یُغیّروا ما بقَومٍ حَتّی یُغیّروُِِِِِِا ما بانفُسِهم


ملت شریف ایران

شیرزنان و رادمردان میهن اسلامی

اینک که کشور عزیزمان در یکی از حساس ترین مقاطع تاریخ خود قـرار دارد اینجانب
وظیفه خویش دانستم با حضور جدی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری زمینه ساز
بیش از پیش تحقق اهداف سیاسی نظام گرانقدر اسلامی باشم که با جان فشانی
ها و ازخود گذشتگی های شما ملت فهیم و فرزندان برومندتان چهارمیــــن دهه عمر
خویش را آغاز کرده است.
باور دارم که زنان پا به پای مردان در به ثمر نشستن نهال انقلاب و پرورش شجره ای
پربار کوشیده اند،اگرچه در مقاطع و مناصبی از دسترسی به حق واقعی خـــــــویش
بازمانده اند اما امیدوارانه در راه رسیدن به آرمانهای دین و میهن گام برداشته اند.

بانوان گرامی
یقین دارم در شرایط کنونی بین المللی که دشمنان این آب و خاک و آنانی که با دیدگاههای افراط و تفریط خود مترصد تخریب ارزش های انقلاب اسلامی و شکوهمند ایران هستند باور ندارند که زنان دارای امکان و توان حضور در عالی ترین سطح اجرایی، یعنی منصب ریاست جمهوری هستند اما اینجانب در روزهای آتی با همفکری و همراهی شما تلاشگران عرصه خانواده و اجتماع خط بطلان بر این باورها خواهم کشید.
تردیدی ندارم که زنان به عنوان نیمی از جامعه ، خواهان تجلی نقش واقعی خود در جای جای اجتماع اند، نقشی که تا به امروز بنا به دلایل مختلف، پنهان و ناپیدا بوده است و امروزه باید عیان و آشکار شود تا همگان بدانند که:

« ما هم می توانیم »

هموطنان دلسوز
مردم همیشه در صحنه ایران عزیز
حضور جدّی اینجانب در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر تبیین مجدّد نقش و جایگاه واقعی زنان در جامعه اسلامی ایران و طرح مطالبات واقعی و منطقی آنان، برآمده از عزمی راسخ برای هدایت و به اجرا در آوردن اندیشه هایی است که امام راحل و مقام عظمای ولایت، حضرت آیت ا... خامنه ای در سه دهه انقلاب اسلامی ، با همه فراز و فرودهایش ، ارائه کرده اند.
اینک با توجه به اظهار نظر سخنگوی محترم شورای نگهبان که حاکی از تفسیری موسّع از واژه رجال سیاسی و مبیّن ژرف اندیشی و درک موقعیت حساس پیش روی کشور و نظام درحضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری می باشد بندۀ خدمتگزار امیدوارانه و با تکیه بر آرای زنان و مردان ایران زمین گام در این عرصه نهاده ام و چشم انتظار تحقق بخش دیگری از آرمانهای انقلاب اسلامی در این دوره هستم تا شرایط تأمین رفاه، آرامش و آسایش مردم را در سایه مدیریت صحیح منابع نیروی انسانی، رونق اقتصادی و امنیت عمومی فراهم نمایم.

رفعت بیات


زنان براي كانديداتوري در رياست جمهوري منع قانوني ندارند


نماينده قوه قضائيه در شوراي فرهنگي اجتماعي زنان گفت: زنان براي كانديداتوري رياست جمهوري منع قانوني ندارد.
فاطمه بداغي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس در خصوص حضور زنان در انتخابات رياست‌ جمهوري گفت: تفسيرهايي كه از اصل قانون اساسي مي‌شود متفاوت است و بر همين اساس برخي معتقدند كه منظور قانون‌گذار عدم حضور زنان در پست رياست جمهوري بوده است.
وي اضافه كرد: تفسير جديد شوراي نگهبان صراحتًا منعي را براي حضور زنان در اين عرصه نگذاشته است و بر اين اساس زن‌ها هم مي‌توانند كانديداي رياست جمهوري شوند.
نماينده قوه قضائيه در شوراي فرهنگي اجتماعي زنان در ادامه گفت: از قديم براي حضور زنان در عرصه‌هاي سياسي جامعه تفاسير متنوعي بوده است ولي بر اساس تفسير شوراي نگهبان زنان مي‌توانند در عرصه‌هاي سياسي بدون محدوديت حضور داشته باشند.
وي ابراز داشت: تأثير اجتماعي قانوني اساسي براي حضور زنان در عرصه سياست باعث شده كه زنان هم خود را براي حضور در عرصه‌ انتخابات رياست جمهوري جايز بدانند.
بداغي تصريح كرد: چون حضور زنان در سطوح مديريتي كشور بسيار اندك است اين امر باعث شده كه حضور زنان در پست‌هاي كليدي همچون رياست جمهوري براي خيلي‌ها عجيب به نظر آيد.
وي به لفظ "رجل سياسي " اشاره كرد و گفت: درست است كه از قديم لفظ "رجل سياسي " براي سياستمداران مرد موسوم بوده ولي اين لفظ به معناي عدم حضور زنان در عرصه‌هاي سياسي تعبير نمي‌شود.
بداغي اضافه كرد: به لحاظ اينكه در قديم مردان بيشتر از زنان در عرصه‌هاي مختلف اجتماع حضور داشتند،‌ لفظ رجل سياسي براي حضور مردان موسوم بوده ‌است.

یزدفردا