زمان : 23 Ordibehesht 1388 - 20:13
شناسه : 16844
بازدید : 6144
متن نامه تاريخي حضرت امام (ره) چندماه پس از استعفاي ميرحسين موسوي متن نامه تاريخي حضرت امام (ره) چندماه پس از استعفاي ميرحسين موسوي

 
قلم نيوز: در حالي که اقبال از ميرحسين موسوي در سطح کشور روزافزون شده و هر روز بر تعداد حاميان وي در نقاط مختلف کشور افزوده مي شود، سايت هاي حامي دولت که از اين روند نگران شده و احساس خطر کرده اند، براي تخريب وجهه ميرحسين موسوي از هيچ کاري فروگذار نمي کنند.
به گزارش خبرنگار قلم نيوز، اين سايت ها در حرکتي جديد براي تخريب وجهه موسوي بر روي موضوع استعفاي وي در سال 1367 دست گذاشته و با تحريف اصل موضوع، سعي دارند از اين موضوع در راستاي منافع خود بهره ببرند.
اين در حالي است که حمايت هاي همه جانبه حضرت امام خميني (ره) از مهندس ميرحسين موسوي در دوران نخست وزيري موضوعي نيست که بر کسي پوشيده باشد، اما از آنجا که اين روزها کساني به خود اجازه داده اند که به خيال واهي کم اطلاعي احتمالي نسل جديد، رخدادهاي آن زمان را مستمسک قرار داده و پشتيباني هاي استثنايي از فرزند رشيد امام (ره) و انقلاب را کم اهميت جلوه دهند يا با بزرگنمايي موضوع استعفا که حرف هاي گفتني پيرامون آن بسيار است، حمايت هاي آن رهبر کبير را پايان يافته تلقي کنند.
قلم نيوز در اين فرصت پيام مهم و معني دار ايشان به مهندس ميرحسين موسوي که سراسر تاييد و تکريم است را جهت اطلاع مخاطبان محترم بازخواني مي کند.
اين پيام چند ماه پس از استعفا و همه سمپاشي ها و تهاجمات غيرمنصفانه مخالفان به ميرحسين صادر شده است و امام (ره) عموما چنين ادبيات صريح و غليظي را در حمايت ها به کار نمي گرفتند.
اميد که نوع حمايت هاي آن رهبر دورانديش و آينده نگر در اين نامه خط بطلاني بر شيطنت ها و شائبه افکني هاي فتنه گران و مخالفان قسم خورده ديروز که از قضا مخالفان و مدعيان امروز اين شخصيت نيز هستند، باشد و دوستان غافل را به خود آورد که فرزند دانشگاهي و متعهد امام (ره) را مورد تهاجم قرار ندهند، عبرت پذيرند و تاييد دائمي امام (ره) از ايشان را که خود فاقد آن هستند کم نپندارند.
حکم [انتصاب ميرحسين موسوى به سمت سرپرست امور جانبازان‏] ( صحيفه نور، ج‏21، ص:199) زمان: 3 آذر 1367/13 ربيع الثانى 1409
بسم اللَّه الرحمن الرحيم‏
جناب آقاى مهندس ميرحسين موسوى، نخست وزير محترم ايده اللَّه تعالى
از آنجا که چندى قبل جناب حجت الاسلام آقاى حاج شيخ مهدى کروبى طى نامه‏اى درخواست نمودند که براى رسيدگى هرچه بيشتر و بهتر به امور جانبازان و خانواده‏هاى شهدا اداره امور جانبازان انقلاب اسلامى و جنگ تحميلى به نهاد يا تشکيلات ديگرى سپرده شود، اينجانب ضمن تقدير و تشکر از ايشان و از کليه مسوولين و دست اندرکاران «بنياد شهيد انقلاب اسلامى» و مرکز پزشکى بنياد، خصوصا سرکار خانم کروبى‏ (1) که در شرايط جنگ کمال ايثار و فداکارى را نسبت به اين عزيزان نموده‏اند، جنابعالى را مسوول اداره کليه امور جانبازان عزيز نمودم که با استفاده از همکارى و تجربيات «بنياد شهيد انقلاب اسلامى» و جانبازان و نيز اختصاص بهترين امکانات «بنياد مستضعفان» به ايجاد تشکيلات جديدى در اين امر مقدس و بزرگ همت گماريد. و اميد است با درايت و تقوا و تعهدى که در شما سراغ دارم به تمامى امور اين حماسه سازان و شهيدان زنده انقلاب رسيدگى کامل گردد. و «بنياد شهيد انقلاب اسلامى» نيز همچون گذشته با فراغت و امکانات بيشتر امور خانواده‏هاى معظم شهدا و مفقودين و اسرا را دنبال نمايد.
از آنجا که ممکن است اين روزها افرادى بخواهند نسبت به دولت خدمتگزار شبهات و القائاتى در اذهان عامه به وجود آورند و زحمات بى‏شائبه و طاقت فرساى شما را خصوصا در مساله جنگ خدشه‏دار نمايند، لازم است اين نکته را تذکر دهم که من همچون گذشته شما را فردى لايق و دلسوز براى انقلاب اسلامى مى‏دانم، و زحمات شما را در دوران جنگ و تجهيز سپاهيان اسلام فراموش نمى‏کنم، و الآن نيز شما را تأييد و حمايت مى‏کنم.

یزدفردا