زمان : 23 Ordibehesht 1388 - 17:15
شناسه : 16837
بازدید : 1863
سرپرست مركز بهداشت مهريز: كمبود نيرو مهم‌ترين دغدغه پست‌هاي اورژانس مهريز است سرپرست مركز بهداشت مهريز: كمبود نيرو مهم‌ترين دغدغه پست‌هاي اورژانس مهريز است
یزدفردا "سرپرست مركز بهداشت شهرستان مهريز گفت: از بزرگ‌ترين دغدغه‌ها و مشكلات اورژانس پزشكي شهرستان مهريز، كمبود نيرو در پست‌هاي اورژانس است.
مسعود شريفي در گفتگو با خبرنگار يزدفردا اظهار داشت: اين شهرستان با جمعيتي بالغ بر 45 هزار نفر در جنوب استان يزد و در كنار جاده ترانزيتي تهران ـ بندرعباس قرار گرفته و موقعيت حساس و پراكندگي روستاهاي اين شهرستان همچنين خدمات‌رساني پست‌هاي اورژانس به مصدومان ترافيكي و حوادث ديگر، به كارگيري نيروهاي بيشتر در پست‌هاي اورژانس را ضروري كرده است.
وي يادآور شد: اين مراكز با توجه به عدم امكان استخدام با كمبود شديد نيرو مواجه شده كه البته با بهره‌گيري از كاركنان آموزش ديده و پرسنل ساير بخش‌هاي بهداشتي شهرستان، اين مشكل به صورت موقت رفع شده اما در درازمدت كمبود نيرو براي اورژانس مهريز ايجاد مشكل مي‌كند.
شريفي از مسئولان خواست؛ براي جلوگيري از تبعات ناشي از كمبود نيرو، براي تامين نيروهاي اين مركز اقدامات لازم را انجام دهند.
وي افزود: اين شهرستان با استفاده از يك مركز اورژانس شهري و سه پايگاه جاده‌اي در سريزد، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و تنگ چنار با پنج خودرو مشغول فعاليت و امدادرساني به مجروحان و آسيب ديدگان ناشي از حوادث ترافيكي و ... است.
شريفي خاطرنشان كرد: در سال گذشته كاركنان اورژانس مهريز توانستند بيش از 2 هزار و 500 مورد ماموريت انجام دهند كه 852 مورد آن، حوادث ترافيكي و 197 بيمار قلبي و بقيه بيماران را ساير موارد اوژانسي تشكيل مي‌دادند.
وي همچنين با اشاره به بهره‌برداري از پنجمين پايگاه اورژانس جاده‌اي در ميانكوه در هفته دولت خبر داد و بيان داشت: اين پايگاه در زميني به وسعت هزار متر و با زيربناي 120 مترمربع و با اعتباري بالغ بر 300 ميليون ريال از محل اعتبارات مصوب سفر نخست رياست جمهوري احداث مي‌شود.
وي يادآور شد: با توجه به بهره‌برداري از اين پايگاه در آينده نزديك، هم‌اكنون آمبولانس اختصاصي اين مركز به اورژانس اين شهرستان تحويل داده شده است.
 یزدفردا