زمان : 23 Ordibehesht 1388 - 16:05
شناسه : 16832
بازدید : 6523
احمدي نژاد: در انتخابات رقيب هيچ‌ کس نيستم احمدي نژاد: در انتخابات رقيب هيچ‌ کس نيستم

یزدفردا "ايرنا، دکتر محمود احمدي نژاد در جمع خبرنگاران در پايان جلسه امروز هيات دولت افزود: به هر حال يک نفر مي تواند رييس جمهور شود و ما نيز بايد مراقب باشيم به گونه اي صحبت کنيم تا زمينه همکاري‌هاي بعدي ما با رييس جمهور آينده فراهم شود.
وي همچنين درباره دلايل لغو سفر وي به کشور برزيل گفت: تصميم و تشخيص من اين بود که اگر اين سفر بعد از انتخابات برگزار شود دستاوردهاي مهمي خواهد داشت.
رئيس جمهوري با تاکيد بر اين که رژيم صهيونيستي بسيار کوچک تر از آن است که بخواهد در جريان سياست خارجي ما تاثير بگذارد ادامه داد: برزيل کشور مهمي است و سفر ما به اين کشور نقطه عطفي در روابط دو طرفه و مسايل منطقه اي و بين المللي خواهد داشت.
دکتر احمدي نژاد: با تاکيد بر اين که هر وعده اي داده ام براي انجام آن تلاش کرده يا آن را به نتيجه رسانده ام، اظهار داشت: بنا دارم طي گزارشي اين موارد را به مردم ارايه دهم و موانع مواردي را که محقق نشد به‌ آنان بگويم.
به گفته احمدي نژاد دولت نهم در جمهوري اسلامي ايران بيشترين ارتباط را با رسانه ها داشته است که اين امر نه تنها در تاريخ ايران بي همتاست بلکه در دنيا نيز سابقه نداشته است.
رييس جمهوري با بيان اين که دولت تا آخرين لحظه کار عادي خود را انجام مي دهد، افزود: بخشي از مناطق تهران همچنين سفر استاني به سمنان، شرکت در مناسبت ها، مراسم ها و برنامه هاي افتتاح باقي مانده است.
وي با رد اين مطلب که به مناسبت برگزاري انتخابات رياست جمهوري بايد فعاليت هاي دولت متوقف شود اضافه کرد: جلسات دولت، کميسيون ها، شوراها و کارگروه ها مطابق قبل برگزار مي شود.
وي درباره اعلام اسامي برخي مفسدان اقتصادي نيز اظهار داشت: من اعلام کرده بودم اگر اين افراد دست از تخلفات خود برندارند اسامي آنان را به ملت اعلام مي کنم اما اعلام نام افراد متهم و انجام تخلفات وظيفه قوه قضاييه است که آنان نيز به اين وظيفه خود عمل مي کنند.
رييس جمهوري با اشاره به اعلام نام يکي از مفسدان اقتصادي در سفر استاني خود به شهرستان ساوجبلاغ و برخوردهاي بعدي با او، توضيح داد: وظيفه دولت اصلاح ساختارهاست و جلوگيري از تخلفات است اما برخورد يا محکوم کردن اين تخلفات با قوه قضائيه است.
رييس جمهوري همچنين درباره برخي اظهارنظرها و بي انصافي هايي که در حق دولت مي شود گفت: ما بايد در سطح دنيا الگو باشيم و در حوادث سخت است که جوهر انسان‌ها مشخص مي شود.
خبرنگاري درباره اعلام ارقام متضاد و متفاوت از سوي دولت پرسيد، رييس دولت نهم پاسخ داد: اين ارقام متفاوت نيست بلکه ما مطابق طبقه بندي ها در محاسبه مواردي هم چون واردات و صادرات عوامل مختلفي را در نظر مي گيريم.
وي با بيان اين که نسبت صادرات غيرنفتي به واردات از 22 درصد از ابتداي دولت نهم به 40 درصد در حال حاضر رسيده است ادامه داد: اين امر به دليل تقويت توليد و تعيين ساز و کارهاي صادرات و همچنين همکاري توليد کنندگان به عنوان يک عزم ملي و وظيفه عمومي بوده است و دولت نيز ساز و کارهاي لازم را تعيين کرد.
رييس جمهوري همچنين با بيان اين که رابطه دولت و مردم صد درصد عاطفي و عاشقانه است، بيان کرد: دولت با همه وجود مردم را دوست دارد و مردم نيز متقابلا به دولت خود ابراز محبت مي کنند.
احمدي نژاد استقبال گسترده مردم در سفرهاي استاني و مخصوصا سفر آخر وي به قزوين را دليلي براي محکم بودن اين رابطه دانست و تاکيد کرد: هر نامه اي که شهروندان ايراني مي نويسند و به مسئولان مي دهند آنان به اين نامه ها به چشم نوشته هايي از نزديکان خود مي نگرند.
به گفته رييس جمهوري، روند رسيدگي به نامه ها «دلي» و «اعتقادي» است.