زمان : 22 Ordibehesht 1388 - 22:33
شناسه : 16819
بازدید : 5714
 ميرحسين موسوي گفت: بنده خود را بسيجي مي‌دانم و هنوز لباس بسيجيان را كنار نگذاشته ام. ميرحسين موسوي گفت: بنده خود را بسيجي مي‌دانم و هنوز لباس بسيجيان را كنار نگذاشته ام.

 
به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به استان فارس، ميرحسين موسوي داوطلب كانديداتوري انتخابات رياست جمهوري دوره دهم در ادامه سخنان خود در دانشگاه شيراز در پاسخ به اين سئوال كه مواضع شما در خصوص نهضت آزادي چيست، پاسخ داد: در سالگرد اعضاي اين نهضت مگر امام(ره) پيام تسليت نمي‌داد و يا مگر اينها كافر هستند كه ما در خصوص آنها موضعي بگيريم كه در اختلاف نظر خلاصه نشود.
وي افزود: بايد اختلافات سياسي را به جايي نكشانيم كه آخرت خودمان را به خطر بياندازيم.
موسوي ادامه داد: اختلاف نظر با برخي از گروه‌هاي سياسي طبيعي است اما اينكه اين اختلاف نظر به اين منجر شود كه سر كسي زير آب برود، با اين عمل مخالف هستم و اين كار را نمي‌كنم.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص ارتباط خود با خاتمي گفت: من و آقاي خاتمي در بسياري از اهداف به همديگر نزديك هستيم گرچه اختلاف‌نظرهايي نيز داريم اما ايشان از بنده حمايت كرده است و من نيز از وي حمايت خواهم كرد.
اين داوطلب كانديداتوري انتخابات رياست جمهوري دوره دهم در پاسخ به اين سئوال كه شما با آقاي خاتمي جلسه‌اي چند ساعته گذاشته بوديد و نتيجه آن جلسه چه بوده است، تصريح كرد: گمان مي‌كنم بيانيه آقاي خاتمي در خصوص بنده و جوابيه من به ايشان به اندازه كافي مسائل را در خصوص ارتباط بين من و ايشان شفاف كرده باشد اما اينكه در جلسه‌ من با ايشان چه گذشته است گفتنش حاصلي را ندارد.
عضو مجمع تشخيص نظام با انتقاد از دولت نهم و با بيان اينكه بايد تغييري را در كشور انجام دهيم گفت: به نظرم كشور نياز به تغيير دارد و اگر اينگونه نباشد نظام باقي نخواهد ماند.
وي ادامه داد: آقايان هاشمي رفسنجاني و خاتمي به بنده لطف كرده‌اند و بنده نيز به آنها احترام خواهم كرد.
اين داوطلب كانديداتوري انتخابات رياست جمهوري دوره دهم در پاسخ به اين سئوال كه شما در طول 20 سال گذشته در خصوص قتل‌هاي زنجيره‌اي، حوادث 18 تير، زنداني كردن دانشجويان سكوت كرده‌ايد و درحالي حمايت خود را از زندانيان سياسي اعلام مي‌كنيد كه حتي دعوت آنها را نپذيرفته‌ايد، تصريح كرد: البته در زمان‌هايي كه خيلي‌ها ساكت مانده بودند بنده اعتراض كرده و ساكت نمانده‌ام اما مشكل اينجاست كه در گذشته تصاوير بنده را محدود كرده بودند و در خصوص اعتراضاتم كمتر تصاوير پخش كرده‌اند.
وي در پاسخ به اين سئوال كه آقاي موسوي شما گفته بوديد كه حاضريد صندوق‌هاي راي را به بسيجيان بسپاريد آيا بسيجيان امروز همان بسيجيان جنگ تحميلي هستند، گفت: بنده خود را بسيجي مي‌دانم و هنوز لباس بسيجيان را كنار نگذاشتم و اما در خصوص بسيجي بايد بگويم بنده بسيجي را قبول دارم و به آن احترام مي‌گذارم كه صندوق‌هاي راي همانند نواميس خود نگهداري كنند، فراتر از جناح‌هاي سياسي باشد و حافظ ارزش‌ها باشد.
اين داوطلب كانديداتوري انتخابات رياست جمهوري دوره دهم تاكيد كرد: بسيجي واقعي كسي است كه حتي در صورت اختلاف سليقه با برادر دانشجوي خود به آنها احترام گذاشته و فضاي دانشگاه را امنيتي نمي‌كند.
وي در پايان گفت: دخالت نظاميان در انتخابات را يك بسيجي برخود نمي‌تابد و آنرا قبول ندارد.