زمان : 21 Ordibehesht 1388 - 19:00
شناسه : 16805
بازدید : 5646
برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال جدید برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال جدید

یزدفردا "اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یزد شنبه 19/02/88 در محل مسجد روضه محمدیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد حضور پرشور مردم در انتخابات دهمین دورة ریاست جمهوری را موجب تقویت مواضع کشور در دفاع از منافع ملی در عرصه‌های بین‌المللی دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدوقی در اولین نشست‌ سال جاری شورای فرهنگ عمومی استان با بیان رهنمودهای رهبر فرزانة انقلاب اسلامی در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و حضور پر شور و گستردة مردم در پای صندوق‌های رأی تأکید کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان از اعضای این شورا خواست زمینه‌ای را فراهم کنند تا مردم بتوانند با آگاهی از تبلیغات نامزدهای انتخاباتی برای انتخاب اصلح اقدام کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدوقی با تسلیت ایام فاطمیه بر پرهیز از هرگونه خرافه‌پردازی در مراسم عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت تأکید کرد.
امام جمعه یزد از برگزاری اجلاس قرآن و طب در استان به عنوان تجربه‌ای تازه جهت استفاده از رهنمودهای کلام وحی در این زمینه یاد کرد.
نماینده ولی ‌فقیه در استان با قدردانی از اعضای کارگروه احیای فرهنگ دارالعباده تعامل،‌ یکدلی و همکاری دلسوزانه اعضای کارگروه را از عوامل موفقیت شورای فرهنگ عمومی یزد در کشور بیان کرد.
استاندار استان نیز در این نشست با بیان تشکیل ستاد اصلاح الگوی مصرف در استان گفت: سه کمیته مصرف ، زیرساخت‌ها و فرهنگ‌سازی در این ستاد راه‌اندازی شده که در دو بخش عمومی و دولتی و مصارف صنعتی به جستجوی راهکار جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها و منابع هستند.
نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به مباحث مطرح شده در شورای سلامت استان اعتیاد، حوادث ترافیکی، بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت را از عوارضی دانست که سلامت جامعه را تهدید می‌کند و خواستار فرهنگ‌سازی جهت مقابله با این عوامل شد.
فلاح ‌زاده در ادامه با اشاره بر اینکه در سال گذشته نیروی انتظامی موفق به کشف 55 تن مواد مخدر شده از تلاش این نیرو در این زمینه قدردانی کرد و خواستار توجه هرچه بیشتر مدیران اجرایی به ویژه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در راستای فرهنگ‌سازی این موضوع شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین یحیی‌زاده نمایندة مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی هم به برخی از آسیب‌های اجتماعی در زمینة شبکة جهانی اینترنت اشاره و نقش خانواده‌ها را در کنترل فرزندان و مراقبت از آنها را بسیار مهم برشمرد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تلاش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت این نهاد در برخورد با عاملان ایجاد سایت‌های ضد فرهنگی اینترنتی قدردانی کرد.
در ادامه دکتر مظلومی دبیر کارگروه احیای فرهنگ دارالعباده نیز گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در زمینة «عفاف و حجاب» و «قناعت» در این کارگروه را ارائه نمود.
یزدفردا