زمان : 20 Ordibehesht 1388 - 00:41
شناسه : 16782
بازدید : 2153
به مناسبت گراميداشت روز صنعت برق صورت گرفت: ديدار مديران ارشد صنعت برق استان با نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد به مناسبت گراميداشت روز صنعت برق صورت گرفت: ديدار مديران ارشد صنعت برق استان با نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد
یزدفردا "به مناسبت فرا رسيدن دهم ارديبهشت روز صنعت برق ايران و گراميداشت اين روز ،جمعي از مديران ارشد صنعت برق استان با حجت الاسلام صدوقي ،نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد ديدار كردند.
در اين ديدار حجت الاسلام صدوقي ،نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد با تبریک روز صنعت برق وگراميداشت ياد و خاطره شهيدان وزارت نيرو در استان و كشور ،طي سخناني ،با پر اهميت شمردن برق در زندگي امروزي ،رشد و پيشرفت استان به ويژه در بخش صنايع را منوط به استمراربرق ذكر كرد و بر حفظ و نگهداري تاسيسات و تجهيزات برقي وپيش بيني و برنامه ريزي دقيق جهت تامين به موقع برق مشتركين تاكيد كرد.
نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد درادامه روند رشد مصرف برق در كشور را در مقايسه با ساير كشورها روندي صعودي دانست و بر استفاده بهينه از انرژي برق به ويژه در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري سال اصلاح الگوي مصرف نامگذاري شده است ،تاكيد كرد.
نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد، ضمن تقدير و تشكر از تلاشهاي مجموعه مديران صنعت برق استان ،فعاليتهاي صورت گرفته در حوزه صنعت برق را مطلوب ارزيابي نمود .
در ادامه ،مهندس صباغزادگان ،مدير عامل شركت برق منطقه اي يزد، ضمن تشكر از نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزدوگراميداشت روز صنعت برق ،با اشاره به رشد مصرف برق در بخش صنايع ،مصرف برق در بخش صنعت استان را57 درصد ذكر كرد .
وي با تشريح وضعيت صنعت برق استان ،بهره برداري از 14پروژه زير بنايي فوق توزيع و انتقال با اعتباري بالغ بر 22 ميليارد تومان در سال 87 را خاطر نشان ساخت و افزود :در سال جاري نيز 50 پروژه با اعتباري بالغ بر 250 ميليارد تومان در دست احداث است كه پست 400 كيلو ولت بافق و پست 400 كيلو ولت غرب يزد از مهمترين اين پروژه ها مي باشد.
مدير عامل شركت برق منطقه اي يزد ، با بيان اينكه، پيك بار مصرف برق استان در سال 86و87را به ترتيب735و778مگاوات بود، ظرفيت نصب شده نيروگاههاي استان را 635 مگاوات ذكر كرد و گفت :از اين ميزان فقط 517 مگاوات قابل بهره برداري مي شود و مابقي انرژي نياز مصرف استان از شبكه سراسري تامين مي شود.
وي همچنين، پيگيري و در دست اجرا قرار دادن شش پروژه ابلاغي سفر اول رياست جمهوري با اعتباري بالغ بر 1310 ميليارد ريال،برنامه ريزي و پياده سازي طرح هاي مديريت مصرف و كاهش تلفات را از ديگر فعاليتهاي شركت برق منطقه اي يزد در سال 87 نام برد.
در ادامه اين ديدار مهندس صحتي مدير عامل شركت توزيع برق يزد نيز ،ضمن اشاره به تاثير گذاري برق در تمامي بخشها ، استفاده بهينه از اين انرژي ،توجه به روشنايي معابر و كاهش تلفات رااز مهمترين فعاليتهاي شركت توزيع برق يزد ذكر كرد.