زمان : 20 Ordibehesht 1388 - 00:29
شناسه : 16779
بازدید : 2685
حاشیه های جلسه سخنرانی حجه الاسلام والمسلمین کروبی در میبد حاشیه های جلسه سخنرانی حجه الاسلام والمسلمین کروبی در میبد

یزدفردا :محمد دهقانی- سیدمصطفی میرمحمدی:این مراسم که به دعوت ستاد انتخاباتی ایشان در میبد صورت گرفت با 45 دقیقه تاخیر نسبت به زمان اعلام شده ساعت 45/9 دقیقه شروع شد.


برای سخنرانی مهدی کروبی در محل مسجدمرشدی میبد، چند دستگاه اتوبوس و مینی بوس و خودرو شخصی که در تعدادی از آنها دختران و پسرانی با ظواهری زننده حضور داشتند وی را همراهی می کردند.


پیش از سخنرانی کروبی، یحیی زاده، نماینده اصولگرای مردم میبد و تفت در مجلس هشتم به کروبی خوش آمد گفت و از مدیریت ایشان بر مجالس سوم و ششم تجلیل نمود.


جمیله کدیور سخنران بعدی بود که با سخیف ترین ادبیات دولت نهم را مورد هتاکی خود قرار داد و در بخشی از سخنرانی اش گفت:\" یکی از دوستان من مسافرت های زیادی به خارج از کشور دارد، می گفت: برخلاف 8 ساله دولت اصلاحات که احساس می کردیم بلندقامت و سرافرازیم، در چند سال اخیر احساس می کنیم که قدمان آب رفته است.\"


پس از کدیور نوبت به کروبی رسید تا پشت تریبون قرارگیرد؛وی بر حضور حداکثری در انتخابات برای جلوگیری از ویرانیهای! به عمل آمده, تاکید داشت گفت: \"به خدا قسم به همین مسجد قسم! رای شما سرنوشت را عوض می کند. مبادا درخصوص انتخابات مردم بی تفاوت باشند و نسبت به اینکه حضور یا عدم حضورشان فرقی نمی کند سهل انگاری کنند، زیرا اگر قرار است اتفاقی هم بیفتد، در شرایطی است که مردم حضوری کمرنگ در انتخابات داشته باشند و در مقابل هرچه میزان حضور مردم بیشتر شود، احتمال روی دادن اتفاقاتی در شمارش آرا کمتر خواهد شد.\" در این هنگام یکی از جوانان حاضر درجلسه با صدای بلند گفت: آقای کروبی لطفا خواب نروید تا سلامت انتخابات تضمین شود! که این تعریض، خنده مستمر مردم و حتی خود کروبی همراهانش را درپی داشت.


کروبی درپایان سخنانش گفت: \"22 خراد پاي صندوق‌هاي راي كروبي يادتان نرود.\"


پس از پایان سخنرانی کروبی، جمعی از مردم عادی درهمراهی باچند جوان که تقاضای پرسش و پاسخ از وی را داشتند، شعار دادند: \"ما پرسش و پاسخ می خواهیم\"


یکی از جوانان به نمایندگی از بقیه پیش کروبی رفت و درحالیکه کروبی وی را در آغوش گرفت و چندین بار بوسید، سوالات خود را به این ترتیب پرسید:
1.چرا چند روز پیش هم صدا با رادیو اسرائیل تیتر اول روزنامه شما یعنی اعتمادملی، \" اعدام کودکان را متوقف کنید\" بود؟

2. در روزنامه شما مردم استقبال کننده از دولت نهم در سفرهای استانی به دلفینی تشبیه شده بودند که بالا و پایین می پریدند!

3.چرا مقاله منتجب نیا با آن همه تهمت و افترا علیه احمدی نژاد در روزنامه شما منتشر شد؟



پاسخ های کروبی نیز جالب توجه بودند: راجع به تیتریک روزنامه در اعدام کودکان؛ نظر فقهی من بود. راجع به سوال دوم شما من شب تا صبح به علت این مساله بیدار بودم و بعد هم عذر خواهی کردم. راجع به سوال سوم, آقای منتجب نیا شخصیت مستقل از من دارد و بعد هم عذر خواهی کردیم؛ روزنامه فقط من نیستم, روزنامه تشکیلات بزرگی دارد و من عذر می خوام!


درپایان مراسم، تعداد زیادی از حاضران در جلسه کروبی در یک منظره بسیار طنز و مضحک به دور فردی به نام ابوالقاسم خاکی که پست نگهبانی یکی از کارخانجات کاشی میبد را برعهده دارد و چندی پیش باحضور در وزارت کشور برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده بود و وعده داده بود که به نفع میرحسین کنار خواهدرفت، جمع شدند و شعار \"خاکی، خاکی، حمایتت می کنیم\" را سردادند!!

یزدفردا