زمان : 19 Ordibehesht 1388 - 14:45
شناسه : 16764
بازدید : 5467
موسوی: با ساختار شکنان مرزبندی دارم موسوی: با ساختار شکنان مرزبندی دارم

یزدفردا "برای همکاری دست خود را به سوی همه طيف ها همچنين بسيج دراز کرده ام و من اين احساس را دارم که اگر صندوق راي را به بسيج بسپاريم مثل ناموس و دين خود از آن محافظت مي کند.
مهر: داوطلب دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با انتقاد از شعارهاي برخي حاضران جلسه عليه بسيج ، اعلام کرد : براي همکاري دست خود را به سوي همه طيف ها همچنين بسيج دراز کرده ام و من اين احساس را دارم که اگر صندوق راي را به بسيج بسپاريم مثل ناموس و دين خود از آن محافظت مي کند.

مهندس مير حسين موسوي داوطلب نامزدي دهمين دوره رياست جمهوري پيش از ظهر چهارشنبه با حضور در دانشگاه شهيد باهنر کرمان در جمع دانشجوياني که براي شنيدن سخنان وي در سالن وحدت اين دانشگاه و محوطه اطراف جمع شده بودند ضمن بيان اينکه ميراث فرهنگي در کشور ما متاثر از صدقات جاريات و فرهنگ خيرات است، ياد و خاطره بنيانگذار دانشگاه کرمان مرحوم افضلي پور را گرامي داشت.

وي با اشاره به اينکه کرمان مهد تمدن است، گفت: تاريخ تمدن در کتابهاي تاريخي هنر با تمدن سومري آغاز شد اما بعد کشف تمدن جيرفت و معرفي آن به جهان معلوم شد که اين تمدن 700 سال جلوتر از تمدن سومري بوده است.

موسوي سپس به سئوالات دانشجويان پاسخ داد.

دانشجويي پرسيد شما مردم را به زمان اول انقلاب ارجاع مي دهيد در صورتي که در آن دوره اتفاقات نادرست و تصميمات غلطي اتخاذ شد. شما چرا در مورد قتل هاي زنجيره اي، کوي دانشگاه و کارهاي دولت نهم تا همين چند روز قبل سکوت کرديد؟ اين دانشجو البته اضافه کرد ما با همه مخالفت ها و سئوالاتي که از شما داريم باز هم به شما راي مي دهيم .

مير حسين موسوي پاسخ داد: اگر شرايط فعلي را توضيح بدهم، دليل حضورم در انتخابات توضيح داده مي شود. دليل اصلي حضورم قانونگريزي بود. اهميت قانون در انقلاب اسلامي طوري بود که حضرت امام (ره) در پاريس قبل از پيروزي انقلاب طرح قانون اساسي را مي ريختند ولي در دولت فعلي اين قاعده از بين رفت و از بين رفتن شوراهاي مختلف از جمله شوراي پول و اعتبار زمينه کار کارشناسي را از بين برد و مقدمات قانونگريزي ايجاد و حتي نهادينه شد.

وي افزود: اينکه دولتي خودش قانون را وضع کند و خودش آن را اجرا کند مقدمه ديکتاتوري است.

نخست وزير کشورمان در دوران دفاع مقدس اضافه کرد: در دوره اول انقلاب ما بيشترين آزادي ها و بيشترين جرائد را داشتيم اما محدوديت آزادي از زماني شروع شد که انفجارها و ترورها شروع شد. شما از پدران و برادران بزرگ خود سئوال کنيد چند ماه بعد از انقلاب عليه ما کودتاي نوژه، ترور ومبارزه مسلحانه را شروع کردند. مثلا بقال سر کوچه ما را به دليل آنکه با گروهک ها اختلاف داشت ترور کردند، با اين گروه ها بسيار مماشات شد و نظام ما مظلوم بود و هرگز نمي توان اين نظام را به آدم کشي در اول انقلاب متهم کرد.

موسوي ادامه داد : شما از دوره نخست وزيري من از هر چه مي خواهيد بپرسيد من پاسخ مي دهم اما از مسائل ديگر با توجه به تفکيک قوا و ظرفيت زماني بايد سئوال کرد.

وي گفت : تاريخ انقلاب اسلامي بايد يک بار ديگر با همه نواقص وخوبي هايش نوشته شود تا ما بتوانيم تحليل درستي از اول انقلاب ارائه دهيم.

موسوي با اشاره به حمايت غرب از گروهک ها تروريستي مثل منافقين، گفت: آنها هنوز از منافقين حمايت مي کنند و امروز اگر منافقين مظلوم نمايي مي کنند به خاطر اين است که ضعيف هستند و اگر قوي شوند همان آش و همان کاسه خواهد بود.

داوطلب نامزدي در انتخابات رياست جمهوري دهم در مورد سهم اهل سنت در اداره کشور و حق داشتن مسجد، گفت: بنده به کرات پايبندي خود را به اصول 12، 19 و 15 قانون اساسي اعلام کرده ام و يکي از اولين کارهايي که انجام خواهم داد احياي شوراها است و به وزارت کشور دستور خواهم داد لايحه اي را متناسب با جايگاه شوراها در قانون اساسي ارائه کند تا مشکلاتي از جمله مشکلات اهل سنت حل شود.

در ادامه اين نشست دانشجويي نماينده بسيج دانشجويي با اظهار خوشحالي از حضور مهندس موسوي در انتخابات، گفت: ما از اينکه برخي از گروه ها امروز گرد يکي از ياران انقلاب جمع شده اند خوشحاليم و از اينکه آنها به اصول بازگشت کرده اند استقبال مي کنيم.

وي از مير حسين خواست ديدگاه صريح خود را در مورد ليبرال دموکراسي غرب و نسبتش با احزابي چون مجاهدين انقلاب و مشارکت اعلام کند.

نخست وزير کشور در دوران دفاع مقدس با بيان اينکه در دوره نخست وزيري وي 9 نفر از وزرا با وي مخالف بودند اما همگي مي توانستند بر سر يک ميز مسائل کشور را حل کنند، گفت: آقايان ناطق نوري و محتشمي قويترين وزيران من بودند که متعلق به دو جريان سياسي متفاوت بودند. من مستقل به ميدان آمده ام و از همه احزاب و گروه ها استفاده مي کنم و حساسيتي نسبت به مشارکت، مجاهدين يا ديگران ندارم.

موسوي گفت: من دستم را به سوي طيف هاي کارگزاران، مشارکت و حتي تا بسيج دراز کرده ام و تا هنگامي که آنها قانون اساسي را قبول داشته باشند وساختار شکني نکنند از آنها استفاده مي کنم.

در هنگام سخنراني مير حسين عده اي از حاضران شعارهايي عليه بسيج دادند که وي گفت: اين شعار را ندهيد من جزء علاقه مندان به بسيج هستم و با اين شعار به من بر مي خورد. ما اين احساس را داريم که اگر صندوق راي را به بسيج بسپاريم مثل ناموس و دين خود از آن محافظت مي کند.

نخست وزير کشورمان در دوران دفاع مقدس در پاسخ به سئوالي در مورد نحوه مبارزه اش با مفاسد اقتصادي گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادي نيازمند نگاه علمي و برنامه است و با ويران کردن دستگاه هاي برنامه ريزي نمي توان با فساد مقابله کرد. من با احياي سازمان برنامه و بودجه و شوراها و شفاف کردن اطلاعات با فساد مبارزه مي کنم.

موسوي در بخش ديگري از سخنانش با انتقاد مجدد ازعملکرد صدا و سيما از برنامه 20:30 نام برد و گفت: صدا و سيما با 6 کانال رسمي و 30 کانال استاني مرتب از دولت تعريف و برايش تبليغ مي کند، بنابراين نياز نيست من هم براي دولت تبليغ کنم.

یزدفردا