زمان : 28 Ordibehesht 1385 - 08:02
شناسه : 1676
بازدید : 934
دبير ستاد مرکزي پيشگيري از جرايم خاص: استفاده کنندگان غيرمشهود ماهواره قابل تعقيب اند دبير ستاد مرکزي پيشگيري از جرايم خاص: استفاده کنندگان غيرمشهود ماهواره قابل تعقيب اند

دبير ستاد مرکزي پيشگيري از جرايم خاص: استفاده کنندگان غيرمشهود ماهواره قابل تعقيب اند

يزدفردا– دبير ستاد مرکزي پيشگيري و مبارزه با جرايم خاص گفت :امکان برخورد با استفاده کنندگان از ماهواره هاي غير مشهود بر اساس گزارش مراجع انتظامي و از طريق دستور قضايي وجود دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس ، حسين ذبحي مشاور قضايي دادستان کل کشور و دبير ستاد مرکزي پيشگيري و مبارزه با جرايم خاص گفت: تاکنون اقدامات مؤثر و مثبتي در راستاي پيشگيري از جرايم خاص ازجمله مفاسد اجتماعي، مبارزه با اراذل و اوباش و سايرجرايم باتوجه به گستره آنها در هرحوزه قضايي صورت گرفته است و درآينده نيز طرح هاي راهگشا و سياست هاي کاربردي ستاد به مراکز سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.
وي افزود: دستور العمل اجرايي ستاد پيشگيري و مبارزه با جرايم خاص جهت بررسي و تصويب رياست قوه قضائيه در دستور کار قرار دارد ؛ در صورت تصويب و ابلاغ آن رويه واحدي در ستادهاي سراسر کشور حاکم خواهد شد و از تشتت اقدامات جلوگيري به عمل خواهد آمد .
مشاور دادستان با اشاره به دستور اخير فرمانده نيروي انتظامي مبني بر برخورد با استفاده کنندگان از تجهيزات دريافت ماهواره تأکيد کرد : با توجه به گستره ابزار ارتباطي در دنياي امروز و تأثير استفاده نادرست از ماهواره و اينترنت در تخريب فرهنگي و انحراف و فساد اجتماعي ، لازم است با سياستگذاري دورانديشانه و حکيمانه طرحي جامع و کاربردي در راستاي برخورد با متخلّفين و مجرمين مربوط در سراسر کشور تهيه و به اجرا گذاشته شود .
سردار احمدي مقدم براي جمع آوري ماهواره ها بيان داشته اند که در صورت مشهود بودن ماهواره اقدام به جمع آوري و برخورد مي شود، حال آنکه امکان برخورد با استفاده کنندگان از ماهواره هاي غير مشهود نيز بر اساس گزارش مرجع انتظامي و از طريق دستور قضايي وجود دارد .
دبير ستاد مرکزي پيشگيري و مبارزه با جرايم خاص درخصوص فيلترينگ سايتهاي غير اخلاقي و مبتذل گفت: طرح اجرايي دادسراي تهران در اين خصوص موفق بوده است. پيشنهاد مي شود دادسراي تهران طرح مزبور را به ستاد ارائه کند تا پس از بررسي کارشناسي و تصويب در سراسر کشور به مرحله اجرا در آيد .