زمان : 19 Ordibehesht 1388 - 11:40
شناسه : 16757
بازدید : 2486
كعبي: تداوم طرح مسكن مهر مشكل مسكن را در آينده نزديك حل مي‌كند كعبي: تداوم طرح مسكن مهر مشكل مسكن را در آينده نزديك حل مي‌كند

یزدفردا "عبدالله كعبي در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا»، درباره عملكرد دولت در زمينه مسكن اظهار داشت:‌ به طور كلي دولت با اجراي طرح مسكن مهر گام خوبي در اين زمينه برداشته است ولي بايد نظارت بيشتري بر فعاليت تعاوني‌ها داشته باشد.
كعبي در رابطه با علل افزايش قيمت مسكن در سال‌هاي اخير، بيان داشت: در سالهاي اخير به دليل عدم نظارت كافي بر ارائه تسهيلات و ورود حجم زيادي از نقدينگي به بازار، تقاضا در بخش مسكن افزايش يافت.
وي با اشاره به اقدامات دولت براي بهبود بازار مسكن عنوان كرد: بانك مركزي پس از افزايش نقدينگي با سه قفله كردن خزانه، ارائه تسهيلات مسكن را با محدود كرده و با جلوگيري از افزايش نقدينگي باعث عدم افزايش بيشتر قيمت مسكن شد.
كعبي با اشاره به افزايش قيمت مصالح در سال‌هاي اخير اظهار داشت: يكي ديگر از علل افزايش قيمت مسكن بالا رفتن قيمت مصالح ساختماني بود كه در كنار ساير عوامل باعث كاهش قدرت خريد مردم شد.
عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ضرر ناشي از كاهش پرداخت تسهيلات، تصريح كرد: اين امر باعث كاهش خريد و فروش مسكن و پايين آمدن تعداد افراد صاحب‌خانه شده است.
كعبي درباره راهكار برون‌رفت از چنين شرايطي خاطر نشان كرد: دولت بايد با پرداخت تسهيلات ساخت مسكن، مردم را به ساختن خانه تشويق كند؛ بدين‌ وسيله عده‌اي مشغول به كار شده و از معاملات غير واقعي جلوگيري مي‌شود.
وي روند اجراي طرح مسكن مهر را كند دانست و افزود: روند واگذاريي، آماده‌سازي و پرداخت تسهيلات ساخت به تعاوني‌ها كند است و بايد نظارت بيشتري بر تعاوني‌ها صورت گيرد.
كعبي در پايان اظهار اميدواري كرد كه اگر طرح مسكن مهر با سرعت بيشتر و بهتر اجرا شود در آينده مشكل مسكن برطرف خواهد شد.

یزدفردا