زمان : 18 Ordibehesht 1388 - 22:26
شناسه : 16749
بازدید : 6003
در آستانه انتخابات و ...:دیوان عدالت اداری  حکم انفصال از خدمت رییس دانشگاه یزد را صادرو به دایره اجرای احکام فرستاد !!!!! در آستانه انتخابات و ...:دیوان عدالت اداری حکم انفصال از خدمت رییس دانشگاه یزد را صادرو به دایره اجرای احکام فرستاد !!!!!

یزدفردا "درپی مقاومت قاطع رییس دانشگاه یزد دربرابر بازگشت به کار عضو سابق هیئت علمی این دانشگاه که با حکم قوه قضاییه به 50 ضربه شلاق محکوم شده بود، دیوان عدالت اداری شعبه سوم تهران با وجود مصوبه 3 ماه قبل شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر عدم دخالت دیوان در مسائل هیئت‌های تخلفات انتظامی اساتید، در اقدامی سؤال برانگیز حکم به انفصال از خدمت رییس دانشگاه یزد داد. 

م.آ، عضو هیئت علمی دانشکده ریاضی دانشگاه یزد بوده است که در سال 73 توسط ضابطین قضایی (بسیج مقاومت شهرستان تفت) بازداشت و با حكم رئيس وقت دادگستری شهرستان تفت به 50 ضربه شلاق محكوم شده بود. متعاقب آن، با کش و قوس های فراوان، حکم اخراج این فرد از دانشگاه یزد، در سال 83 توسط هیئت انتظامی دانشگاه تأیید و اجرا می‌شود.

استاد اخراجی در سال 85 نزد دیوان عدالت اداری، شكايت كرده و ديوان به بازگشت او به کرسی تدریس رأي می‌دهد. اين حكم، با اعتراض شدید اساتید و دانشجویان دانشگاه یزد مواجه شد، به‌طوریکه تحصن گسترده ای در مسجد اين دانشگاه شكل گرفت. متعاقب اين اعتراض، رییس فعلی دانشگاه یزد مانع از بازگشت این فرد به دانشگاه شد که این تصميم، از سوی وزیر علوم نيز مورد تأیید قرار گرفت.

با اين حال، استاد اخراجی با توسل به دادگاه شعبه 107 جزایی استان یزد، از قاضی پرونده درخواست صدور رأی محکومیت برای رییس دانشگاه یزد را می نماید که این دادگاه علی‌رغم اعلام اوليه فقدان صلاحيت براي رسيدگي به پرونده، نهايتاً در تاریخ 26/9/86، دکتر میبدی رئيس دانشگاه يزد را به انفصال موقت از خدمات دولتی، بمدت یکسال محکوم كرد.

این رأی، اعلام نارضایتی دانشجویان، اساتید و مردم عادی شهرستان یزد را درپی داشت، به‌طوری که همراه با تجمع پرتعداد این اقشار در اعتراض به حکم یادشده درمقابل دانشگاه یزد، 3 تشكل دانشجويي بسيج دانشجويي، انجمن اسلامي و جامعه اسلامي دانشجويان با صدور بيانيه‌اي شدیداللحن با عنوان "و گلی دیگر از بوستان سرسبز قوه قضاییه"! اعتراض خود را به اين حكم دادگاه اعلام كردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «امروز شاهد این واقعه اسفبار هستیم که دادگاه عمومی جزایی یزد در یک اقدام سؤال برانگیز به جای برخورد با این فرد استادنما، ریاست دانشگاه را محکوم نمود و به اعتراض خیل گسترده دانشجویان و اساتید ارزشی که تجلی بارز آن را در آذر سال گذشته و تحصن در مسجد دانشگاه دیدیم، وقعی ننهاده است. این در صورتی است که امام(ره) به عموم دانشگاهیان و دانشجویان سفارش کرده بودند که اجازه ندهند اساتید غیرمتعهد و مغرض وارد ساحت نورانی و مقدس دانشگاه شوند. جالب این است که وزیر محترم علوم در مورد این قضیه بیان کرده اند که این پرونده با رای مستقیم ریاست محترم قوه قضاییه مختومه اعلام شده است.» 

 -باشکایت دکتر میبدی به دادگاه تجدیدنظر، وی از اتهام وارده مبنی برعدم اجرای رأی دیوان عدالت اداری تبرئه می‌شود.

پس از تبرئه دکتر میبدی در دادگاه تجدیدنظر، در حالی که هنوز 3 ماه از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مبنی برعدم دخالت دیوان عدالت اداری در مسائل هیئت‌های تخلفات انتظامی اساتید و نیز سایر مسائل دانشگاهی نمی گذرد، با طرح مجدد شکایت م.آ در دیوان عدالت اداری شعبه سوم تهران، این دیوان با عنوان سؤال برانگیز "سرپرست" دانشگاه یزد، اجرای حکم انفصال از خدمت رییس دانشگاه یزد را صادرو به دایره اجرای احکام فرستاد .

گفتنی است دکتر زاهدی، وزیرعلوم، درچندین مقطع با یادآوری این مساله حمایت قاطع خود را از رییس دانشگاه یزد اعلام نموده است؛ وی در تیرماه سال گذشته در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود: " ما در وزارت علوم به محض اين‌كه متوجه شويم كسي در دو حوزه مالي و اخلاقي مرتكب جرمي شده، جدا از مسائل سياسي، باندي و جناحي، قاطعانه با متخلف برخورد مي‌كنيم. به طوري كه در دانشگاه يزد فردي مجرم شناخته شده بود و بعد از بركناري با شكايت به ديوان عدالت اداري برگشت به كار شده بود.‌ من به رئيس دانشگاه يزد اعلام كردم كه اجازه دوباره به كار اين فرد را ندهد، اين فرد به دادگاه شكايت كرد و دادگاه نيز به رئيس دانشگاه گفته بود در صورتي كه با كار دوباره اين فرد مخالفت كند بايد از دانشگاه برود. من به اين رئيس دانشگاه كه فردي انقلابي و جانباز بود گفتم در صورت اخراج نيز با ورود اين متخلف به دانشگاه مخالفت كند. در مورد اين موضوع نيز رسانه‌ها به حمايت از رئيس دانشگاه یزد نپرداختند."

برای مرور کامل این جریان می توانید اخبار زیر را در یزدفردا مرور نمائید :

 

نامه سرگشاده انجمن اسلامی دانشگاه یزد به وزیر علوم

يك سئوال سربسته براي آنها كه مي دانند

اعتراض و تحصن اساتيد ودانشجويان دانشگاه يزد به بازگشت به كار استاد اخراجي دانشگاه يزد

-استاد اخراجي و آنچه در دانشگاه یزد گذشت از نگاه یزد فردا ( همراه باگزارش تصویری )

-نامه سرگشاده پنج تشكل دانشگاهي استان يزد به رئيس قوه قضائيه در مورد راي شعبه 107 دادگستري يزد (بازگشت به كار استاد اخراجي و انفصال خدمت رئيس دانشگاه يزد )

-خبري فوري از يزدفردا :حكايت پرونده شعبه 107جزایی دادگاه جزایی یزد در نامه رئيس كل دادگستري استان يزد به رئيس قوه قضائيه (مربوط به استاد اخراجي و رئيس دانشگاه يزد )

واكنش رييس دانشگاه يزد به نامه رييس كل دادگستري استان به رييس قوه قضاييه(انتخابات مجلس هشتم 103)
نامه رياست دانشگاه يزد به تشكلهاي فعال در دانشگاه يزد (بازگشت به كار استاد اخراجي و انفصال خدمت رئيس دانشگاه )

 آيا استاد اخراجي، رئيس دانشگاه يزد را منفصل خواهد كرد!

 فضاي دانشگاه يزد ملتهب است !آيا رئيس دانشگاه منفصل خواهد شد ؟؟

 يک نماينده استان يزد خواستار بازگشت به کار استاد اخراجي شد

امام جمعه يزد : دانشجويان بايد ضمن علم‌آموزي و رعايت حرمت استاد و حريم دانشگاه، نسبت به مسائل روز نيز بي‌تفاوت نباشند

یزدفردا