زمان : 18 Ordibehesht 1388 - 18:47
شناسه : 16743
بازدید : 6835
 مهران اژدر پور مشاور جوان استاندار  یزد:در سال گذشته در حوزه تشکل ها نسبت سال قبل اعتبارات رشد صد در صدی داشت. مهران اژدر پور مشاور جوان استاندار یزد:در سال گذشته در حوزه تشکل ها نسبت سال قبل اعتبارات رشد صد در صدی داشت.

یزدفردا": " مهران اژدرپور" در نشست با دبیران سازمان های مردم نهاد" سمن" که در محل سالن شهید موحدین استانداری این استان برگزار شد با تسلیت به مناسبت شهادت استاد بزرگوار، معلم اخلاق ومتفکر جهان گفت:گفت: آثار شهید مطهری بدون شک آموزنده است، به شما جوانان توصیه می کنم که از کتاب های ایشان استفاده کنید و رهرو راه ایشان باشید.
به نقل از روابط عمومی سازمان جوانان ؛ مدیر سازمان جوانان استا ن یزد با تشکر از حضور دبیران در این نشست وتبریک به مناسبت هفته معلم، هفته کارگر و روز پرستارگفت: معلم مظهر علم وکارگر مظهر عمل است وتقارن علم و عمل است که لازمه توسعه وقوام جامعه است

وی بااشاره به این که در سال جدید این نخستین نشستی است که با دبیران "سمن " ها داریم افزود: هدف از این نشست گوش دادن به درخواست ها وپیشنهادات شما ست.
وی با اشاره به این که سه دهه از انقلاب اسلامی گذشته و اکنون وارد دهه چهارم انقلاب اسلامی شده ایم گفت: قبل از انقلاب در بحث روی کار آمدن نهضت ها جوانان پیش قدم بودند آن ها بودند که امام را همراهی و این واقعه عظیم بعد از شصت سال اتفاق افتاد.
مشاور جوان استاندار با تاکید بر این که در دوران دفاع مقدس هم همین تشکل های جوانان به جبهه های جنگ اعزام می شدند ادامه داد: به فرموده رهبر مظم انقلاب اسلامی دهه چهارم انقلاب دهه پیشرفت وعدالت است که محور اصلی چشم انداز بیست ساله نظام انقلاب است .
" مهران اژدر پور" با تاکید بر این که رهبر قله پیشرفت جوانان را برای بیست سال آینده مشخص نموده خاطر نشان کرد: ایشان پرچم داری این قله را بدست نسل جوان دانشجو وطلبه سپرده اند.
وی با تاکید براین که گل سر سبد این دولت همین تشکل های مذهبی و فرهنگی است گفت: نقش رهبری نسل جوان ما به دست این چنین تشکل هایی است، و" سمن " ها بهترین مکان برای تربیت مدیران آینده، با برنامه است .
مدیر سازمان جوانان استان یزد گفت: نخستین توصیه من به شما دبیرا ن این است که بیایید و در مجموعه خود سند چشم انداز را مشخص کنید مجوعه ای که سند چشم انداز نداشته باشد نمی تواند اهداف خود را ترسیم کند در نتیجه برنامه های او دچار مشکل می شود.
" مهران اژدر پور" با اشاره به نشستی که در ماه مبارک رمضان با حضور اعضا برگزار شد اذعان داشت: در آن نشست اعلام شد که بودجه واعتبار تشکل ها یک کاهشی را نشان می داد که با پیگیری های به عمل از ناحیه استاندار وتهران این مشکل حل شد.
وی ادامه داد: ما در سال گذشته مبلغ 000/000/950 میلیون ریال در حوزه تشکل ها هزینه کردیم که این میزان هزینه نسبت سال قبل یک رشد صد در صدی داشت.
مشاور جوان استاندار با اشاره به این که " سمن " ها باید مستقل باشند افزود: اعتقاد ما بر این است که تشکل ها باید به آن سطح از توانمندی برسند که بازوی کمک دستگاه های اداری شوند.
" مدیر سازما ن جوانان استان یزد در پایان با تاکید بر این که به فضای انتخاباتی نزدیک می شویم گفت: با برگزاری انتخابات جامعه بوی جدیدی می گیرد پس همه باید برای حضور حداکثری مردم تلاش کنیم که باعث تقویت نظام اسلامی می شود.
در ادامه این نشست هریک از دبیران سمن ها نظرات وپیشنهادات خود را ارائه کردند که نظارت بیشتر سازمان جوانان بر "سمن" ها، ارتباط متقابل مدیر سازمان با دبیران " سمن" ها، ارزشگذاری "سمن" ها بر اساس موضوع فعالیت ، تهیه بروشور و نشریه ، فعال نمودن سایت سازمان جوانان، نشست دبیران " سمن" ها با مدیران دستگاه های دولتی برای آشنایی بیشتر از مهمترین درخواست ها ی آن ها بود.
گفتنی است برگزاری نشستی با صدا وسیما و طراحی برنامه ای با معرفی سازمان های مردم نهاد " سمن" استان ، ایجاد فضایی در سایت سازمان جوانان برای برای معرفی " سمن" های موفق، ارائه نظرات وپیشنهادات دبیران به به صورت مکتوب برا ی سازمان در رابطه با برگزاری نمایشگاه دستاوردهای " سمن" ها، تشکیل یک کمیته مشورتی با حضور 11 نفر از دبیران موفق،توانمند سازی دبیران در دو حوزه عمومی واختصاصی از مهمترین مصوبات این نشست بود.

یزدفردا