زمان : 17 Ordibehesht 1388 - 13:26
شناسه : 16731
بازدید : 3339
موسوي: احترام دولت را بايد نگه داشت موسوي: احترام دولت را بايد نگه داشت


نامزد احتمالي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ديشب در مصاحبه مطبوعاتي خود در کرمان افزود: مهمترين چيزي که براي مطبوعات و براي همه مردم کشور خود دارم اين است که گردش اطلاعات راحت صورت گيرد و مردم محرم نظام تلقي شوند.البته هر کشور اطلاعاتي دارد که بايد محرمانه باقي بماند و اين اطلاعات بسيار محدود است.
وي ادامه داد: گرچه در برخي از کشورهايي که رابطه اشان با مردم نزديکتر است نيز گردش اطلاعات تابع قوانين و آيين نامه ها است اما هر چند وقت يک بار اطلاعات در اختيار مردم قرار مي گيرد.
او بيان کرد: احساس مي کنم بسياري از اطلاعات کشور هست که مي شود آنها را در اختيار مردم قرار دهيم اما بيهوده آنها را محرمانه مي داريم.
وي افزود: در اواخر دوره اي که من مسووليت داشتم نشريه اي، اطلاعاتي درباره وزارت نفت، خريد، فروش و پيمانهاي آن را منتشر کرده بود که من به عنوان مسوول کشور از آن بي اطلاع بودم و اين موضوع بيانگر گردش ناقص اطلاعات در کشور است که بسيار دراين زمينه اقدام خواهم کرد.
او گفت: نظارت و برخورد با نشريات بايد در چارچوب قانون باشد و در آنها قانون بايد حفظ شود.
موسوي در ادامه ضمن تاکيد بر اينکه "نگاه امنيتي به نشريات ندارم" افزود: در رابطه با جرايد و رسانه ها به اين فلسفه رجوع خواهم کرد که در چارچوب آزاديهاي لازم در قانون اساسي تامين شود.
موسوي درباره تلويزيون نيز گفت: در مجلس بازبيني قانون اساسي پيشنهاد انحصاري نبودن صدا و سيما را داده ام و از آن دفاع کرده ام اما تصويب نشد.
موسوي همچنين در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران مبني بر کناره گيري وي به نفع خاتمي يا کروبي گفت: انشاالله روز شنبه با نام نويسي، اين بحثها تمام مي شود.
نامزد احتمالي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوريدر خصوص تقسيم استان کرمان نيز گفت: هميشه تقسيم شهرها بهترين راه براي محروميت زدايي نيست و در کرمان با توجه به فرصتهاي شغلي و معادن خوب امکان توسعه است.
وي کليد رفع محروميت را در استانها "داشتن برنامه ريزي براي توسعه منطقه" دانست و افزود: البته در برخي جاها تقسيم استانها کمک مي رساند اما اصل، داشتن برنامه بر اساس آمايش هم در سطح ملي و هم در سطح استاني است.
موسوي اظهار داشت: روستاها توليدگران بسيار حساسي هستند که در استقلال و عدم وابستگي ما به خارجي نقش بارزي ايفا مي کنند.
وي جمعيت کنوني روستاها را بين 20 تا 22 ميليون نفر دانست و گفت: در روستاها علاوه بر عوض شدن ترکيب جمعيتي، جوانان بيشتر علاقه مند هستند که به شهر بيايند و توليد در روستاها کمتر شده است.
او بيان کرد: اعتقاد دارم که روستاها مي توانند آباد شوند و نقش بزرگي را در توسعه اقتصاد ملي ايفا کنند.
وي گفت: تک تک آباديها ميزهايي براي ثبات سياسي و فرهنگي ما در اقصي نقاط کشور هستند که بايد آنان را حفظ کنيم، به شرط آنکه در سياستهاي کلان تجديد نظر کنيم.
نامزد احتمالي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: اوايل انقلاب نگاه اين چنين بود، چه درباره سياست اقتصادي و چه درباره اقداماتي که توسط نهاد بسيار بسيار مهم جهاد سازندگي انجام مي شد.
موسوي درباره مسايل فرهنگي نيز گفت: اگر درجامعه اميد و نگاه روشني به آينده ايجاد کنيم بخشي از مسايل ما خود به خود به سمت بهبودي مي رود.
وي تثبيت در سياستها را باعث کم شدن بداخلاقيها در جامعه دانست و افزود: عدم تثبيت در سياستها باعث ايجاد آشفتگي در جامعه مي شود.
او با تاکيد بر شعار "آزادي از ترس، رهايي از نياز" گفت: رهايي برمي گردد به نيازهايي که به صورت حداقلي هم شده بايد حل شود و مطابق با قانون اساسي موظف هستيم ايجاد کنيم تا مردم از جبر نان و سفره دايم در حال کاهش يابنده خود، نجات پيدا کنند.
او ادامه داد: همه چيز را پول حل نمي کند و بلکه ايجاد اميد هم يکي از راهها است.
کانديداي احتمالي دهمين دوره رياست جمهوري گفت: براي توسعه کشور به دنبال مدل بومي و با استفاده از تجربيات جهاني هستيم.
ميرحسين موسوي درباره عمل به وعده هاي خود نيز گفت: شما دو چيز بيشتر نداريد که يکي از آنها گذشته من است که نشان مي دهد در گذشته هر حرفي که زده ام روي حرفم ايستاده ام و موضوع دوم توجه به بحثهايي است که مطرح مي کنم.
وي افزود: مجموعه اينها کمک مي کند به افرادي که مي خواهند تصميم بگيرند، بحثها را با سياستهاي ديگران مقايسه کنند و در نتيجه بر اساس آن عمل کنند.
موسوي با ابراز مخالفت با تخريبهايي که برخي افراد انجام مي دهند افزود: بنده نقد مي کنم اما اعتقاد دارم احترام دولت را بايد نگه داشت و تا آخرين لحظه اي که دولت در سر کار است هر تصميمي بگيرد، دولت بعدي موظف است آنها را انجام دهد مگر آنکه از راه قانوني آنها را تغير دهد.
وي ادامه داد: بنده معتقد به چارچوبهايي هستم که در هنگام ورود اعلام کرده ام و کم کم دارم آنها را توسعه مي دهم و اين کار را روز به روز و تا شب انتخابات بيشتر توسعه خواهم داد.
موسوي عنوان کرد: رسانه هاي ملي نقش خود را به خوبي انجام نمي دهند و اين موضوع باعث مي شود سخنرانيهاي زيادي انجام شود و در برخي جاها ممکن است سازگاري با نظرات بنده نداشته باشد.
وي ضمن بيان اينکه "افتخار مي کنم خود را بسيجي بدانم" به معناي واقعي کلمه،تصريح کرد: وقتي بسيجي با تعصب و قدرت از ايده خود دفاع مي کند نفع مادي در اين ميان نيست و برمي گردد به انديشه هاي روحي و فکري آنها.
او بيان کرد: فکر مي کنم قشر دلسوز فرهنگي ما، مديران و کساني که خدمت مي کنند بايد متوجه اين مساله ظريف باشند که بسيج چيزي را براي خود نمي خواهد و فکر مي کنم که براي اسلام و براي خدا است که مي آيد.
وي گفت: از همه دوستان اصلاح طلب و اصولگرا مي خواهم که کمک کنيم بسيجي حافظ منافع ملي و فراتر از جناحها در کشور داشته باشيم.
او با تاکيد بر اينکه "روي شعارهاي خود پايبند هستم و به دنبال اين قضيه هستم و در چارچوب اختيارات خود حرکت مي کنم" گفت: در آن جايي که مختار قطعي هستم عمل مي کنم و در جايي که مختار نيستم حرکت مي کنم تا به نتيجه برسيم.
وي در مورد جوانان نيز گفت: يک جوان بايد احساس کند که ديد امنيتي و توام با نگراني در حکومت و نظام وجود ندارد و به او اعتماد مي شود. آن موقع خواهيم ديد که جوانان بهترين نيروهاي ما براي دفاع از نظام خواهند بود.
او در مورد نامه استعفاي خودش نارضايتي امام خميني(ره) از اين اقدام نيز گفت: استعفاي بنده بر اساس اعتقاد صورت گرفت و امام برخورد کردند و بر اساس ارادتي که داشتم برگشتم و امام تا آخر عمرشان دولت را تأييد کردند و همواره بر حرکت در مسير قانون تأکيد داشتم.
وي ادامه داد: در دوره‌اي احساس کردم که به وظايف قانوني خود نمي‌توانم عمل کنم و به خاطر همين استعفا دادم و جزو افتخارات خود مي‌دانم که امام بنده را به کار فراخواند و هميشه به خود باليده‌ام که امام مرا تحويل گرفت، امام فکر کرده بود چون تعزيرات حکومتي از من گرفته شده من استعفا داده‌ام اما به امام توضيح دادم و معتقدم که علم هر کس بر‌اي وي حجت مي‌آورد و امام نيز کمي نصحيت کردند و بنده نيز به ايشان گفتم که تسليم اراده شما هستم و همواره معتقد بودم که کارها را بايد بر اساس اعتقاد انجام دهيم و هرگز برخلاف اصول گام برنداشته ام.
وي در بخش ديگري از سخنانش، خود را فردي روستازاده دانست و گفت: يکي از چيزهايي که انقلاب دارد اين است که افراد ناچيز و جزيي را که اکثرا فرودست هستند موقعيت بالايي مي دهد لذا بنده فراموش نکرده ام که يک فرد متعلق به روستا هستم و مي دانم که اتفاقات بسياري باعث شده من در اين جايگاه باشم و هيچوقت آن را به استعدادها و تواناييهاي ذاتي خود نسبت نداده