زمان : 17 Ordibehesht 1388 - 13:23
شناسه : 16730
بازدید : 2443
وزير بهداشت: ظرفيت اجرايي كشور در دولت نهم 5/2 برابر شد‌ وزير بهداشت: ظرفيت اجرايي كشور در دولت نهم 5/2 برابر شد‌


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، كامران باقري لنكراني چهارشنبه شب در جلسه شوراي اداري شهرستان آبيك كه در فرمانداري اين شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: يكي از اقدامات مثبتي كه در شهرستان آبيك صورت گرفته است تدوين سند توسعه اين شهرستان است كه كمك مي‌كند تا فعاليت‌ها با نگاه به چشم‌انداز انجام شود و مجموعه تلاش ادارات و سازمان‌هاي مختلف با جهت‌گيري مشخص شود.
وي ادامه داد: رئيس جمهور دستور داده‌‌ در خصوص استان قزوين به لحاظ نزديكي با تهران، اين مجاورت را تبديل به فرصتي براي توسعه كنيم چراكه در اين استان، توسعه خيلي همگون نبوده است، از اين‌رو يكي از تلاش‌هاي قطعي در سفر، برقراري توازن در توسعه استان قزوين است كه در اين بين شهرستان آبيك نيز بايد مدنظر قرار گيرد.
وزير بهداشت با اشاره به انتخابات دهمين دوره رياست جمهور اضافه كرد: حدود 37 روز به انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري باقي مانده است و در دو هفته گذشته كه در خدمت مقام معظم رهبري بوديم، ايشان فرمودند كه من در اين زمان به دولت‌ها تأكيد مي‌كردم كه كارهاي كشور را در ايام انتخابات تعطيل نكنند ولي وقتي به فعاليت اين دولت نگاه مي‌كنم اين تذكر را ضروري نمي‌دانم.
وي تصريح كرد: حجم كار دولت در اين ايام روز به روز در حال افزايش است و هرچه به انتخابات نزديك‌تر مي‌شويم نيز فعاليت‌ها بيشتر مي‌شود چراكه شتابي صورت گرفته تا كارهاي نيمه تمام را به اتمام برسانيم.
لنكراني عنوان داشت: رئيس جمهور بيان كردند كه تا آخرين ثانيه كه هستيم وظيفه ما خدمت‌رساني است و اگر اين ادبيات را قالب كنيم، كشور از هر بحراني نجات پيدا مي‌‌كند و اين ادبيات خوبي نيست كه حين انتخابات فعاليت‌هاي اجرايي متوقف شوند و ستادهاي انتخاباتي نيز يكديگر را تخريب كنند.
وي خاطر نشان ساخت: بناي دولت اين است كه در اين دوران تجربه متفاوتي را شاهد باشيم و تا لحظه‌اي كه مسئوليت دارد، خدمت‌رساني كند و اين امر بايد در مديران اجرايي استان‌ها نيز مدنظر قرار گيرد.
وزير بهداشت توضيح داد: در اين ايام شاهد گفتگوهاي مختلفي هستيم و خوب است بدانيم كه كجا هستيم و چه بايد انجام دهيم، برخي آمارها بسيار گوياست به طوري كه در طول 16 سال قبل از دولت نهم، مجموعه حضور روساي جمهور در شهرستان‌هاي كشور 150 مورد بوده است در صورتي كه در طول دور نخست سفرهاي استاني رئيس جمهور از 336 شهرستان بازديد به عمل آمد.
وي يادآور شد: در اين سفرها رئيس جمهور از شهرهايي بازديد كردند كه تا آن زمان حتي مدير آن استان نيز از آن شهر بازديد نكرده بودند و در اين چهار سال 60 دور سفر استاني انجام شده است.
لنكراني ادامه داد: در اين سفرها آنچه اتفاق افتاد، ساده حاصل نشد، مواردي كه در اين سفرها در استان‌ها به تصويب رسيد، حاصل جلسات متعدد و ساعات‌ها كار بود كه در استان‌ها اين موارد بررسي، اصلاح و تصويب شد.
وي اعلام كرد: البته ظرفيت اجرايي كشور ما بي‌نهايت نيست و اين موضوع در خصوص همه كشورها صدق مي‌كند اما ما معتقد هستيم كه حجم عمليات اجرايي، تملك و دارايي و ... در كشور در دولت نهم در مقايسه با سنوات گذشته 5/2 برابر شده است و اين نشان مي‌دهد كشور ظرفيت بالايي دارد و مي‌توان از اين ظرفيت بيشتر استفاده كرد.
وزير بهداشت گفت: سفرهاي استاني ما الگويي براي ديگر كشورها شده است و حضور در محيط، تصميم‌گيري در محيط، مشاركت دادن اركان مياني در كارها و... از جمله آثار خوب اين سفرها است.
وي افزود: قبل از اين تصميم‌گيري‌ها در اتاق‌هاي بسته دولت صورت مي‌گرفت ولي امروز شاهد يك فضاي مشاركتي و تعاملي خوبي هستيم كه رشد كشور را به دنبال دارد.
لنكراني تأكيد كرد: در دولت نهم ظرفيت اجرايي كشور 5/2 برابر شد كه مهمترين دليل آن برگزاري سفرهاي استاني است كه ظرفيت‌هاي كشور را احيا كرد.