زمان : 08 Ordibehesht 1388 - 00:29
شناسه : 16547
بازدید : 4120
كروبي در جمع دانشجويان صنعتي شريف - حكم حكومتي و اطاعت از رهبري را قبول دارم كروبي در جمع دانشجويان صنعتي شريف - حكم حكومتي و اطاعت از رهبري را قبول دارم

 یزدفردا "به گزارش   فارس حجت الاسلام مهدي كروبي كانديداي احتمالي اصلاح طلبان در انتخابات آتي رياست جمهوري كه در دانشگاه صنعتي شريف سخن مي گفت،اظهار داشت: ما در گذشته مسئول بوديم وهر كجا كه مي رفتيم با ما با احترام برخورد مي كردند و به همين دليل نمي توانستيم مشكلات جامعه را خوب تشخيص دهيم.
وي افزود: برخي ‌ها در حوزه علميه قم به دور هم مي نشستند و در مورد مسائل مختلف با هم گفت و گو مي كردند كه متاسفانه اينها هم فقط به مشكلات حوزه پي مي بردند و مشكلات جامعه باقي مي‌ماند.
كروبي خاطر نشان كرد: اگر به انتخابات گذشته نگاه كنيم مي‌بينيم احزاب كارگزاران، مجاهدين، مشاركت و مجمع روحانيون مبارز، وزارت اطلاعات و وزارت كشور همه به دنبال اين بودند كه آقاي معين با 18 ميليون راي رئيس جمهور شود، اما نه تنها اين گونه نشد بلكه وي تنها 4 ميليون راي آورد.
اين كانديداي احتمالي انتخابات بيان داشت: در انتخابات گذشته به من مي‌گفتند كه راي نداري در انتخابات شركت نكن اما بنده سرباز امام هستم وسربازي بودم كه در 11 استان كشور رتبه اول را كسب كردم اما معين فقط در سيستان و بلوچستان رتبه اول را كسب كرد.
وي در خصوص قانون اساسي و امكان اصلاح آن نيز ياد آور شد: تنها اين قرآن است كه بدون عيب و نقص مي‌باشد و قانون اساسي را هم مي‌توان در آينده اصلاح كرد چرا كه بدون عيب و نقص نيست.
كروبي خاطر نشان كرد: بنده به عنوان يك كسي كه همواره در كشور فعاليت سياسي داشته ام از دانشجو، مطبوعات و اهل تسنن و همين طور حقوق خانم‌ها دفاع كرده و خواهم كرد .
دبير كل حزب اعتماد ملي اضافه كرد: به عنوان مثال خانم شيرين عبادي و نرگس محمدي به پسر بنده گفته بودند كه به پدرت بگو با ما قراري بگذارد و بنده اين قرار را پذيرفتم و با آنها گفت و گو كردم.
كروبي تصريح كرد: در رژيم گذشته هويدا هم از آزادي و جامعه مدني سخن مي‌گفت ،اما بايد بگويم تنها صحبت كردن جامعه مدني كافي نيست بلكه بايد خبر از تقوا و پاك دامني باشد.
كانديداي احتمالي رياست جمهوري دهم با بيان اينكه گذشته تلخي داشته‌ام تاكيد كرد: روزگارهايي كه بر من گذشته روزگار سختي بوده است. بنده روزگاري را ديده‌ام كه هادي خامنه‌اي و محتشمي وزير وقت كشور ممنوع الخروج شده بودند و بنده بر خودم وظيفه مي‌دانستم كه در اين كارها دخالت كنم و اين مشكلات را حل كنم.
وي بيان داشت: البته با اينكه سعي مي‌كردم مشكلات ديگران را حل كنم به بنده اهانت هاي شديدي مي كردند به عنوان مثال مي گفتند كه بنده در شب عروسي دخترم به وي صدها سكه هديه داده ام در حالي كه بنده هيچ دختري نداشتم.
كروبي با اشاره به اينكه با نفوذ گروه ها و جناح هاي سياسي به داخل دانشگاه به طور قاطع مخالف است گفت: و دانشجويان بايد خودشان مسئولين دانشگاه را انتخاب كنند.
كروبي در ادامه در پاسخ به سوالي در رابطه با زنداني شدن دانشجويان در صورت انتخاب وي به رياست جمهوري اظهار داشت: به شما قول مي‌دهم وزيري را براي وزارتخانه علوم انتخاب كنم كه با دانشجو برخورد امنيتي نكند البته موضوعاتي كه در حوزه اختيار دولت باشد و اگر در چارچوب قانون نباشد چنين قولي را نمي دهم.
وي تصريح كرد: البته برادران ما در سپاه پاسداران و نيروي مقاومت بسيج ممكن است كسي را به خاطر بي قانوني در دانشگاه مورد برخورد قرار دهند كه نظر بنده در اين خصوص اين است كه دانشجو بعد از اينكه به دليل بي قانوني و بي نظمي در دانشگاه مورد برخورد قرار گرفت از ادامه تحصيل آن ممانعت نكنند و اجازه بدهند وي تحصيل خود را ادامه دهد.
اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري دوره دهم تصريح كرد: بنده در صورت پيروزي با مجلس هشتم تعامل سازنده اي را خواهم داشت وتعاملي كه به نفع منافع ملي كشور بوده و براي پيشرفت آن باشد را انجام خواهم داد.
كروبي در پاسخ به سوالي در خصوص حكم حكومتي از جانب رهبري انقلاب نيز خاطر نشان كرد:بنده حكم حكومتي را قبول دارم و از دستورات رهبري اطاعت كرده و خواهم كرد و هيچگاه در اين خصوص كه حكم حكومتي را قبول ندارم حرفي نزده ام.
دبير كل حزب اعتماد ملي ياد آور شد: با اينكه معتقدم مي‌توان قانون اساسي را اصلاح كرد اما در حال حاضر به قانون اساسي احترام مي گذارم و در صورت پيروزي قطعا قانون اساسي را اجرا خواهم كرد.

یزد فردا110