زمان : 18 Farvardin 1400 - 12:19
شناسه : 165177
بازدید : 4032
مدرسه جایگاه انسان‌سازی و تربیت است/ فعالیت در عرصه مدرسه‌سازی توفیق الهی است وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح متمرکز ۲۷ پروژه آموزشی و ورزشی در یزد: مدرسه جایگاه انسان‌سازی و تربیت است/ فعالیت در عرصه مدرسه‌سازی توفیق الهی است محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح ۲۷ پروژه آموزشی و ورزشی در استان یزد بابیان اینکه فعالیت در عرصه مدرسه‌سازی توفیق الهی است که نصیب خیرین شده است، گفت: مدرسه جایگاه انسان‌سازی و تربیت است از این‌رو افتتاح مدرسه نیازمند جشن باشکوهی است.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان یزد، محسن حاجی میرزایی عصر سه‌شنبه در مراسم افتتاح همزمان 27 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در استان یزد اظهار داشت: در میان همه پروژه‌هایی که افتتاح می‌شود، افتتاح مدرسه لذت متفاوتی دارد زیرا محصول آن متفاوت است و پرورش انسان به عنوان اشرف مخلوقات اقدامی ارزشمند است که هیچ تولید و پرورشی با آن برابری نمی کند.

وی با بیان اینکه پیامبران و امامان این همه رنج و سختی تحمل کردند که بشر تعالی پیدا کند، افزود: مدرسه جایگاه انسان سازی و تربیت است بنابراین جزو رفیع‌ترین بنیان‌ها به شمار می رود از این رو افتتاح و دایرکردن آن نیازمند جشن باشکوهی است.

حاجی میرزایی از خیرین مدرسه ساز استان یزد قدردانی کرد و بیان داشت: این امر نشان میدهد که انگیزه‌های بالایی برای پیشرفت در استان وجود دارد ضمن اینکه کار خیر دارای دو وجه است، یکی وجه اثری است که ایجاد می شود و دیگری اثری است که روی فرد خیر دارد و فردی که بتواند انفاق کند، به تکامل تربیتی رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این توفیق الهی است که کسی مجال پیدا کند مدرسه‌سازی کند و گره از کار خلق خدا باز کند.

وی با بیان اینکه مدرسه سازی در برخی مناطق کشور ما از جمله یزد دچار مشکلاتی شده است، افزود: در یزد رشد پنج درصدی جمعیت دانش آموزی را شاهد هستیم که این امر نیازمند توجه جدی به مدرسه سازی است.

حاجی میرزایی ادامه داد: کرونا که آمد بساط آموزش و پرورش را به هم ریخت اما دستاورد آن این بود که همه خانه ها مدرسه شد و پیام امام که فرمود همه خانه ها را مدرسه کنید، محقق شد و تمام مادران به دستیاران معلم تبدیل شدند و جامعه باهوش ما اجازه نداد که آموزش فرزندان این کشور مختل شود.

وی عنوان کرد: معلمان دلسوز و مادران و پدران دانا اجازه ندادند که تحصیل در این کشور دچار اختلال شود هر چند که هیچ چیز نمی تواند جای آموزش حضوری را بگیرد اما این تلاش و همتی که در کشور شکل گرفت، شایسته تقدیر است.

در این مراسم ضمن افتتاح مدرسه خیرساز «علیرضا پوررضایی»، از این خیر نیک‌اندیش و همسر وی توسط وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تجلیل شد.