زمان : 18 Farvardin 1400 - 11:48
شناسه : 165176
بازدید : 3093
افتتاح ۳ مجتمع آموزشی و ورزشی برای دانش‌آموزان استثنایی در یزد/ ۱۲۹۶ فضای آموزشی در سال ۱۳۹۹ برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مناسب‌سازی شد معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش خبر داد: افتتاح ۳ مجتمع آموزشی و ورزشی برای دانش‌آموزان استثنایی در یزد/ ۱۲۹۶ فضای آموزشی در سال ۱۳۹۹ برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مناسب‌سازی شد رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: از ۲۷ فضای آموزشی و ورزشی که امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در استان یزد افتتاح شد ۳ مجموعه آموزشی و ورزشی مختص دانش اموزان با نیازهای ویژه است.

به گزارش یزدفردا به نقل از عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان یزد، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور 27 پروژه آموزشی و ورزشی استان یزد با اشاره به مشارکت بسیار خوب خیران استان یزد در امر مدرسه سازی اظهار داشت: یزد در این زمینه از استان‌های پیشتاز به شمار می رود.

وی درخصوص پروژه‌های آموزشی_ورزشی که امروز افتتاح شد اظهار داشت: این سه فضای ورزشی به دانش‌آموزان بانیازهای ویژه اختصاص داشت که از طریق ویدئوکنفرانس و به دستور وزیر آموزش و پرورش گشایش یافت تا دانش‌آموزان استثنایی بتوانند از این فضاها بهره‌مند شوند.

رخشانی‌مهر افزود: سالن ورزشی کودکان استثنایی یزد با عنوان مجموعه ورزشی یادگار سومین شهید محراب دارای سالنی با زیربنای 1950 مترمربع و فضای اداری با زیربنای 1018 مترمربع و اعتبار 42 میلیارد ریال افتتاح شد.

وی اضافه کرد: آموزشگاه خیّری استثنایی «محمدتقی شهوازیان» نیز یکی از پروژه‌های افتتاحی امروز است که دارای زیربنای 3750 مترمربع بوده و دارای 20 کلاس است. برای این مدرسه، نوسازی مدارس، تجهیزاتی به مبلغ 18 میلیارد ریال تهیه کرده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: پروژه سوم، تکمیل آموزشگاه کودکان اوتیسیم(زرکش) است که این مدرسه 12 کلاسه با زیربنای 1860 مترمربع توسط خیر مدرسه ساز احداث شده است البته محوطه سازی و تجهیز مدرسه توسط نوسازی مدارس به مبلغ 30 میلیارد ریال هزینه شده است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به توجه ویژه به دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: در سال گذشته تعداد 54 فضای آموزشی و ورزشی مختص دانش آموزان با نیازهای ویژه در کشور احداث و تحویل ادارات آموزش و پرورش شد.

رخشانی‌مهر ادامه داد: همچنین در سال 1399 تعداد 1296 فضای آموزشی و ورزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در سراسر کشور مناسب سازی شده است.