زمان : 17 Farvardin 1400 - 14:33
شناسه : 165167
بازدید : 3401
افتتاح اولین پروژه طرح اقدام ملی مسکن کشور در یزد افتتاح اولین پروژه طرح اقدام ملی مسکن کشور در یزد ۴۰ واحد مسکونی در راستای طرح اقدام ملی مسکن امروز در یزد به بهره برداری رسید.

به گزارش یزدفردا،  در جلسه‌ای که با حضور ویدیوکنفرانسی اسلامی وزیر راه و شهرسازی، نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و همچنین استاندار و جمعی از مسئولان استان برگزار شد از یزد به دلیل پیشتازی در ساخت و تحویل اولین پروژه طرح اقدام ملی کشور  در این استان قدردانی شد.

استاندار یزد در این مراسم گفت: هر کدام از این ۴۰ واحد مسکونی با مساحت میانگین ۱۰۰ مترمربع و با استفاده از تجهیزات بومی طی ۱۰ ماه ساخته شد.

محمدعلی طالبی افزود: این واحد‌ها نماد خانه‌ای ایرانی هستند که با همت و هنر ایرانی و مواد مصرفی مرغوب بومی و با کیفیت مناسب ساخته شدند.

وی همچنین افزایش تسهیلات بانکی، کاهش نرخ سود بانکی و افزایش مدت زمان پرداخت تسهیلات را برای اجرای مناسب تر و سریعتر این طرح خواستار شد.

همزمان با افتتاح این طرح، آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکن برکت و بهره برداری از ۳۰ هزار واحد مسکن محرومین با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در کشور برگزار شد.

یادگاری مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال بخشی از ۶ هزار و ۵۷۲ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در استان به بهره برداری برسد.

محمد پناه مدیرکل ستاداجرایی فرمان حضرت امام یزد هم با اشاره به اینکه یک چهارم از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن کشور توسط این ستاد احداث می‌شود، افزود: سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در استان یزد توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ساخته خواهند شد.