زمان : 15 Farvardin 1400 - 14:59
شناسه : 165105
بازدید : 3979
امکانات و خدمات باید در راستای تولید و رفع موانع آن قرار گیرد مدیر کل اقتصاد و دارایی یزد: امکانات و خدمات باید در راستای تولید و رفع موانع آن قرار گیرد مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با گرامی داشت سال تولید، پشتیبانی ها ، مانع زدایی ها گفت: امکانات، خدمات و تلاش مسئولان باید در راستای تولید و و رفع موانع آن قرار گیرد .

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد علی نمازی افزود: طی سالهای گذشته مقام معظم رهبری در نامگذاری سالها بر حوزه اقتصاد و تولید تاکید داشته اند و این نشان از اهمیت موضوع است که مسئولان باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

وی با بیان اینکه موانع تولید باید با اصلاح قوانین دست ‌وپاگیر رفع شود، نقش بازار سرمایه را در تامین مالی بنگاه‌های تولیدی و رونق سرمایه گذاری را در جهش تولید یادآور شد و گفت: برخی قوانین مخل مسیر راه تولید و سرمایه گذاری هستند که باید اصلاح شوند.

وی تکیه بر توان داخلی، توجه به کالاهای تولید داخل و مصرف کالاهالی ایرانی را در تحقق شعار سال مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: توان تولیدی کشور قابل توجه بوده و مردم می‌توانند از تولیدات باکیفیت داخلی استفاده کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: تولید را می‌توان مهم‌ترین رکن و اساسی‌ترین مسئله در اقتصاد یک کشور برشمرد و این امر می تواند مهم‌ترین عامل در پیشرفت و تعالی کشور باشد.

نمازی افزود: اگر در کشور تولید افزایش یابد و رونق بگیرد، درآمد دولت ار محل درآمدهای مالیاتی ( به عنوان یک درآمد پایدار) افزایش خواهد یافت و کسری بودجه یا به طور کامل رفع خواهد شد و یا تاحدود زیادی کاهش خواهد یافت و در نتیجه تورم کاهش خواهد یافت. 

وی خاطر نشان کرد: همچنین در صورتیکه تولید رونق بگیرد بسیاری از مشکلات دیگر هم از جمله بیکاری حل می شود و رونق تولید موجب افزایش فرصت‌های شغلی و کاهش بیکاری خواهد شد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش وجود پدیده کالای قاچاق را از جمله موانع تولید داخلی بیان کرد و گفت: در این زمینه باید اهتمام جدی وجود داشته باشد که از ورود کالای قاچاق و غیرضرور و کالاهایی که زمینه تولید آن در داخل وجود دارد جلوگیری شود.

وی فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری و امنیت سرمایه گذاری را از دیگر راههای تحقق تولید و پشنیبانی از تولید بیان کرد و گفت: هر چه اقتصاد و بازار یک کشور قابل پیش بینی‌تر باشد، ریسک سرمایه‌گذاری در آن کمتر و در نتیجه جذابیت بالاتری برای تولیدکنندگان خواهد داشت.

نمازی یادآور شد: مهم‌ترین پشتبانی از تولید در رفع موانع مذکور قرار دارد و اگر این موانع برطرف شوند تولید داخلی و تولیدکنندگان داخلی، مسیر درست تولید را پیدا خواهند نمود.

وی اعطای مشوق‌های مالیاتی و صادراتی هدفمند  را از دیگر راههای تحقق سال بیان کرد و گفت: اعطای مشوق‌های مالیاتی و صادراتی به عنوان یکی از سیاست‌های حمایتی از تولید می‌تواند در رشد و رونق تولید موثر واقع شود؛ اما رعایت یک نکته مهم در اعطای این مشوق‌ها بسیار ضروری است و آن اینکه این مشوق‌ها به صورت هدفمند در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد.