زمان : 05 Ordibehesht 1388 - 20:05
شناسه : 16492
بازدید : 2706
مهندس صباغزادگان مدير عامل برق منطقه اي يزددر جمع مديران صنايع بزرگ استان اعلام کرد مهندس صباغزادگان مدير عامل برق منطقه اي يزددر جمع مديران صنايع بزرگ استان اعلام کرد

یزدفردا "به منظور تعامل ، هماهنگي ، برنامه‌ريزي و همكاري صنايع با صنعت برق استان جهت اعمال مديريت مصرف برق در زمانهاي اوج مصرف ،جلسه اي با حضور مديرعامل و برخي از معاونين و مديران شركت برق منطقه اي يزد و مشتركين صنايع استان درروز اول ارديبهشت در محل شركت برق منطقه اي يزد برگزار شد.
در اين جلسه ،مهندس صباغزادگان مدير عامل شركت برق منطقه اي يزد،ضمن تقدير و تشكر از همكاري بسيار خوب صنايع با صنعت برق استان در سال گذشته بخصوص در زمانهاي پيك بار ،تعامل مطلوب و همكاري صنايع با صنعت برق را گام بسيار مهمي در راستاي تامين برق مطمئن و مورد نياز مشتركين استان نام برد.
وي با تشريح وضعيت صنعت برق استان ،بهره برداري از 18 پروژه زير بنايي فوق توزيع و انتقال با اعتباري بالغ بر 26 ميليارد تومان در سال 87 را خاطر نشان ساخت و افزود :در سال جاري نيز 50 پروژه با اعتباري بالغ بر 240 ميليارد تومان در دست احداث است كه پست 132/400 كيلو ولت طبس، خط 400کيلوولت طبس – بافق، پست 230/ 400 كيلو ولت بافق از مهمترين اين پروژه ها مي باشد.
مدير عامل شركت برق منطقه اي يزد ،ظرفيت نصب شده نيروگاههاي استان را 635 مگاوات ذكر كرد و گفت :از اين ميزان فقط 517 مگاوات قابل بهره برداري مي شود و مابقي انرژي نياز مصرف استان از شبكه سراسري تامين مي شود.
وي كل انرژي الكتريكي مصرف شده در استان يزد در سال 87 را 4 ميليارد و 700 ميليون كيلو وات ساعت ذكركرد و افزود:از اين ميزان انرژي ، 3 ميليارد كيلو وات ساعت توسط نيروگاههاي استان و مابقي توسط شبكه سراسري تامين شده كه با توجه به صنعتي بودن استان ،نزديك به 2 ميلياردو 680 ميليون كيلو وات ساعت از آن در بخش صنايع استان مصرف شده است.
وي با تاكيد بر همكاري و تعامل صنايع استان با صنعت برق و لزوم اعمال مديريت مصرف برق يه ويژه در زمانهاي اوج مصرف،قيمت تمام شده هر كيلو وات ساعت انرژ ي الكتريكي را 77 تومان بيان كرد و افزود :باتوجه به محاسبه انرژي الكتريكي بازاي هر كيلو وات 17 -20 تومان ،يارانه بسيار سنگيني از سوي دولت به اين بخش اختصاص مي يابد كه در همين راستا بايد تمام تلاشها و همكاريها جهت استفاده بهينه از اين انرژي پاك صورت گيرد.
در اين جلسه گزارشي از پيك بار ماهانه صنايع بزرگ استان شامل فولاد آلياژي ،چادر ملو ،ذوب روي بافق ،سيمان بهروك ،فولاد ميبد،معدن پروده ،شركت چغارت و گندله سازي اردكان و نحوه تعامل اين صنايع با صنعت برق در سال 87 ارائه شد.
در پايان مديران صنايع شركت كننده در جلسه ، با تقدير از تلاشهاي شركت برق منطقه اي يزد جهت اعمال كمترين خاموشي در بخشهاي صنايع و خانگي در سال با توجه به خشكسالي و كاهش توليد در سال 87به بيان نقطه نظرات و نحوه همكاري هاي انجام شده در زمينه اعمال مديريت مصرف برق در سال 87 به خصوص در زمانهاي اوج مصرف پرداختند.

یزدفردا