زمان : 05 Ordibehesht 1388 - 18:56
شناسه : 16489
بازدید : 2869
کاظمی معاون فرهنگی وگردشگری سازمان میراث یزد:توریسم ابزار نیرومندی در توسعه اقتصادی است کاظمی معاون فرهنگی وگردشگری سازمان میراث یزد:توریسم ابزار نیرومندی در توسعه اقتصادی است

یزدفردا "کاظمی معاون فرهنگی وگردشگری سازمان میراث یزد:توریسم ابزار نیرومندی در توسعه اقتصادی کشور به شمار می رود، زیرا فعالیت ها در این حوزه سبب ایجاد مشاغل و تامین فرصتهای تجاری و کاری تازه و تقویت اقتصادهای محلی می شود.
کاظمی معاون فرهنگی وگردشگری سازمان گفت : ایجاد ارتباط میان توریسم و میراث فرهنگی می تواند از سطح اقتصادهای محلی فراتر رود و گنجینه های فرهنگی را از یک حوزه محدود محلی کاملا جهانی کند.
به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد: وی با بیان اینکه گردشگری در حوزه میراث فرهنگی می تواند منبع آثار چشمگیر اقتصادی در سطح اقتصادهای محلی باشد ، تصریح کرد: منافع اقتصادی حاصل از این فعالیت ها نظیر مشاغل و تجارت های تازه و افزایش ارزش های افزوده سبب شده است که علاوه بر جنبه مادی توریسم نتایج آن به همان اندازه اهمیت یابد.
وی اظهار داشت: برنامه مدیریت توریسم اگر صحیح باشد ، می تواند سبب ارتقا و رشد غرور ملی شود و به همان اندازه سبب رشد کار و فعالیت های مردم برای رشد صنعت گردشگری در منطقه خودشان شود.
وی بر نقش موثر جوانان در گسترش صنعت گردشگری تاکید کرد و ادامه داد: صنعت جهانگردی همواره در پی ایجاد فرصت هایی برای جذب افراد بیکار این حوزه باشد .
وی یادآور شد : در کنار ایجاد اشتغال صنعت گردشگری در جامعه ، جوانان نیز متقابلا می توانند تاثیر زیادی در روند پیشرفت این صنعت داشته باشند .
کاظمی اضافه کرد: بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری(wto ) طی چند سال اخیر ، مسافرت جوانان ، نیز سهمی را در گسترش صنعت گردشگری داشته است و مسافرت جوانان 20 درصد از گردشگران بین المللی را تشکیل داده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: هنگامی که جامعه ای ، میراث فرهنگی خود را به توریست ها عرضه می کند، مساله حفاظت و حمایت از این میراث نقطه اصلی و اساسی این فعالیت است و فرهنگ سازی به ویژه در بین نسل جوان می تواند تاثیر چشمگیری در این زمینه داشته باشد.

یزدفردا