زمان : 05 Ordibehesht 1388 - 18:04
شناسه : 16483
بازدید : 4403
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور: مهمترين وظيفه مهندسين عمران رعايت مقررات ملي ساختمان است رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور: مهمترين وظيفه مهندسين عمران رعايت مقررات ملي ساختمان است

انعکاس مطبوعات در یزدفردا "هفته نامه بشارت نو "رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور آموزش و رعايت مقررات ملي ساختمان را از مهمترين وظايف مهندسين عمران بيان كرد و خواستار آموزش دقيق آنها از سوي جامعه دانشگاهي كشور شد.
سيدمحمد غرضي در جمع اساتيد و دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي تفت به علت وجودي نظام مهندسي، شرح وظايف مهندسين عمران در قبال سلامت و حفظ امنيت انسان‌ها و پايداري ساختمان‌هاي مسكوني، اداري و تجاري اشاره كرد و اظهار داشت: علم مهندسي با محاسبات دقيق و بهره‌گيري از آخرين متدها و ابزار تكنولوژي بايد حافظ سلامت و امنيت انسان‌ها، تضمين سرمايه‌گذاري انجام شده و استفاده بهينه از امكانات باشد.
وي از دانشجويان و اساتيد خواست، كه با جديت تمام روش‌هاي استاندارد و انديشه‌هاي علمي را در ساخت و ساز به كار گيرند.
اين مقام مسوول در پايان به استفاده صحيح از مصالح و منابع ساختماني اشاره كرد و خاطر نشان كرد: دانشجويان بايد با در نظر گرفتن محدوديت منابع ساختماني از هدر رفتن منابع ملي كشور و سرمايه مردم در طرح‌ها و سازه‌هاي ساختماني جلوگيري كنند.
در بخشي ديگر از اين نشست‌، محمدرضا جواهري، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي تفت و رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان يزد بر لزوم توجه مراكز دانشگاهي به امر آموزش اصول فني و مهندسي ساختمان تاكيد كرد.
وي وظيفه‌ي نسل جوان در زمينه‌هاي علمي، تحقيقاتي و پژوهشي را خطير و سرنوشت ساز اعلام كرد و در پايان از دانشجويان و اساتيد خواست كه با تمام توان در زمينه‌هاي مختلف علمي فعاليت كنند.
در بخش ديگري از اين نشست وطن‌خواه، فرماندار تفت رسالت جامعه دانشگاهي، بويژه مهندسين را در بهسازي مقاوم سازي و ايجاد زمينه‌هاي لازم براي جامعه‌اي ايمن و توسعه يافته رسالتي ارزشمند و مطلوب قلمداد كرد.

یزدفردا