زمان : 03 Ordibehesht 1388 - 22:44
شناسه : 16467
بازدید : 6160
بوی تخریب بوی تخریب

بسمه تعالی
بعضا که چه عرض کنم، کرارا دیده می شود که نامزدهای انتخاباتی، برای تخطئه رقیب و باهوش نمایاندن(!) خود و صد البته بر مبنای احساس، سخنانی را بیان می کنند که آن باعث می شود این نوع عمل، جای نقد سازنده و علمی بنشیند و رنگ و بوی تخریب به خود بگیرد. نگارنده به این نوع افراد توصیه می کند از این امور بپرهیزند، چون مردم اسلامی ایران، نشان داده اند که به خوبی سره را از ناسره تشخیص می دهند و به راحتی، یک حرف و تحلیل را نمی پذیرند، این در حالیست که همه ی کسانیکه در داخل این نظام اسلامی، از مقام معظم رهبری تا به پایین، دستی بر آتش سیاست دارند، همواره افراد را از این امور برحذر داشته اند، اما امان از گوش های ناشنوا(!)

نمونه ی این امر، نقدی بود که آقای موسوی از سخنرانی آقای احمدی نژاد در ژنو به عمل آورد. ایشان با بیان داستانی از امام گفت، امام به نوع برخوردی که با نماینده ایران در محافل جهانی صورت می گرفت و قرار بود صورت بگیرد حساس بوده اند و با استدلال شخصی خویش، به این نتیجه رسید که کار رئیس جمهور مبنی بر حضور در اجلاس اشتباه بوده چون به ایشان توهین شده است!!!

وقتی گفته می شود که بعضی نقدها به خاطر تخطئه رقیب و از روی احساس زده می شود یعنی همین، زیرا هرچند علی الظاهر توهینی هم صورت گرفته است اما اقدام رئیس جمهور درست بود، به دلایل زیر:

1) کسانی مثل دکتر احمدی نژاد که باور دارند خدا در جای حق نشسته، به فرامین او هم که فرموده در هر جا، حرف حق را بزنید، جامه عمل می پوشانند، فارغ از نتیجه ایی که حاصل خواهد شد چون ما مامور به عملیم.

2) این اقدام دکتر احمدی نژاد کاملا قابل قبول بوده، چون در راستای آرمان های انقلاب و تحقق اصول قانون اساسی بوده است و این برای کسانیکه قائل به قانون اساسی نیستند کمی ثقیل است.

3) این اولین و آخرین بار نبوده که به نمابنده ی حق گوی ایران اسلامی توهین می شود.چرا امام و آقای میرحسین قبلا واکنش نشان نداده اند؟! خروج نماینده آمریکا از جلسه سازمان ملل، حین سخنرانی آیت الله خامنه ای( رئیس جمهور وقت) نمونه ایی بر این ادعاست که در پی آن، نه تنها کسی معترض حضور رئیس جمهوری در آنجا نشد، بلکه همه، آن را تایید کردند. پس بهتر است از فضای انتخاباتی فاصله گرفته و سخن احساسی نزنیم.

4) چرا آقای میرحسین و یا حتی دیگران، این گونه اعتراضی را به سخنرانی رئیس جمهور، در دانشگاه کلمبیا بیان نکردند؟! درآنجا که بیشتر توهین صورت گرفت. آیا فاصله یک ماه و اندی تا انتخابات، در بیان این نقدها( تخریب ها) تاثیر گذار است؟!

5) به اذعان رسانه های غربی، این سخنان( بر حق رئیس جمهور) هستند که تا مدت ها نقل محافل اند و این توهین ها فراموش شدنی هستند، همانگونه که در لحظه ایی که توهین ها صورت می گرفت، علاوه بر صلابت رئیس جمهور، شاهد عدم استقبال 95 درصدی حضار به این توهین ها هم بودیم و همه در حال حمایت از مواضع ایشان بودند اما متاسفانه خودی ها ... .

یزدفردا