زمان : 02 Ordibehesht 1388 - 22:49
شناسه : 16445
بازدید : 4090
حسینیان: در كشوری كه مردم اصل هستند دولت ائتلافی معنا ندارد حسینیان: در كشوری كه مردم اصل هستند دولت ائتلافی معنا ندارد


نماینده تهران در خصوص دولت ائتلافی گفت: در كشوری كه مردم اصل هستند و حرف نهایی را در انتخابات می‌زنند و در هر انتخاباتی اصلاح‌طلبان و یا اصولگرایان را انتخاب می‌كنند دولت ائتلافی معنا ندارد.

به گزارش یزدفردا به نقل از خانه ملت ،روح الله حسینیان نماینده تهران در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاراندر خصوص نطق امروز حسین فدایی نماینده تهران خاطر نشان كرد: جانا سخن از زبان، دل و قلب ما می‌گویی.

روح‌الله حسینیان گفت: تاكنون نزدیك به 200تن از نمایندگان مجلس از آقای احمدی‌نژاد اعلام حمایت كرده‌اند وقرار است این مساله به زودی طی بیانیه‌ای اعلام شود.

خبرنگاری خطاب به حسینیان گفت قرار نبود از تریبون مجلس تبلیغات انتخاباتی شود كه وی در پاسخ اظهارد اشت: این قرار را چه كسی گذاشته است؟

وی در پاسخ به خبرنگاران كه این قرار را به لاریجانی نسبت دادند،گفت: رییس مجلس حق نداشت چنین قراری را بگذارد، ایشان خودشان چنین قراری را گذاشتند، اما نمایندگان این را نپذیرفتند.

رییس فراكسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگاری كه پرسید زیر سوال بردن یك دوره هشت ساله آیا نظام را زیر سوال نمی‌برد تصریح كرد: اگر این استدلال صحیح باشد نسبت به دوره نهم هم باید این مساله را پذیرفت، اما ما شاهدیم كه در حد زیادی دولت نهم را زیر سوال می‌برند.

وی در پاسخ به این سوال كه میر حسین موسوی مورد حمایت و تایید حضرت امام بوده است، اما بعضا به ایشان اهانت‌هایی می شود، گفت: از زمان حضرت امام (ره) تاكنون چندین سال گذشته است و مواضع تغییر كرده و خیلی تحولات ایجاد شده است. اینكه گفته شود شخصی در زمان امام (ره) مورد حمایت ایشان قرار ‌گرفته ، ملاك نیست كه هیچكس به او انتقاد نكند. اگر چنین استدلالی صحیح باشد نباید از هیچكدام از مسوولینی كه در دوران امام (ره) مسوولیتی داشتند و ایشان از آنها حمایت می‌كردند انتقادی شود.

حسینیان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص حمایت ناطق نوری از كاندیداتوری موسوی گفت: من شنیده‌ام كه ایشان این مساله را تكذیب كرده‌اند، اما در هر حال آقای ناطق نوری نظر خودشان را دارند، جایگاه هر كسی مشخص است، ممكن است اشخاص نظرات خاص خود را داشته باشند و این باعث نمی‌شود كه در اكثریت و بدنه‌ اصولگرایی اختلاف پیش بیاید.

رئیس فراكسیون انقلاب اسلامی خاطر نشان كرد: در فراكسیون اصولگرایان اعلام شده هر كسی به صورت انفرادی می‌تواند از هر كاندیدایی حمایت كند و برای این مساله آزاد است، اما بحث بر سر این است كه آیا فراكسیون‌ها به عنوان یك فراكسیون باید حمایت كنند یا خیركه به نظر ما هم فراكسیون اصولگرایان وهم فراكسیون انقلاب اسلامی باید در این زمینه اعلام نظر كند.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا از نظر شما حمایت از موسوی خروج از خط اصولگرایی است؟ تاكید كرد: بنده به آقای موسوی انتقاداتی دارم و كسانی كه با آقای موسوی همكاری می‌كنند را اصولگرا نمی‌دانم. البته این نظر شخصی من است.! حسینیان در پاسخ به خبرنگاری كه پرسید ، گفته می شود در فراكسیون اصولگرایان لاریجانی را تحت فشار قرار داده‌اند كه اگر از احمدی‌نژاد حمایت نكند از ریاست فراكسیون اصولگرایان بركنار می‌شود، اظهار داشت: من از این فشارها خبر ندارم.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا چنین شرطی برای انتخاب لاریجانی در سمت ریاست مجلس گذاشته‌اید؟ گفت: چنین شرطی وجود ندارد. نماینده تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه آیا كاندیدای دیگری به غیر از لاریجانی برای ریاست مجلس در سال دوم در نظر دارید؟ تصریح كرد: اگر تصمیم بگیریم كاندیدایی داشته باشیم قطعا پیدا می‌كنیم.

حسینیان در پاسخ به اینكه آیا وجه قالب فراكسیون اصولگرایان حمایت از احمدی‌نژاد است؟ یادآور شد: حدود 90 درصد از اعضای فراكسیون از احمدی‌نژاد حمایت می‌كنند.

وی در پاسخ به خبرنگاری كه پرسید چرا گروه‌های اصولگرا مواضع خود را اعلام نمی‌كنند؟ گفت: كم كم این اتفاق رخ می دهد

حسینیان در پاسخ به این سوال كه چرا جامعه‌ روحانیت در انتخابات سكوت كرده است؟ اظهار داشت: آنها هم به زودی اعلام حمایت خود از احمدی‌نژاد را اعلام خواهند كرد. نماینده تهران در خصوص كاندیداتوری پورمحمدی تصریح كرد: مطمئنم ایشان قصد كاندیداتوری در انتخابات را ندارند.

یزدفردا