زمان : 02 Ordibehesht 1388 - 22:08
شناسه : 16435
بازدید : 3273
دردیدار لاریجانی با آیت ا.. مكارم شیرازی بر آن تاكید شد: دفاع رئیس مجلس از اقدامات صورت گرفته برای اجرای اصل 44 دردیدار لاریجانی با آیت ا.. مكارم شیرازی بر آن تاكید شد: دفاع رئیس مجلس از اقدامات صورت گرفته برای اجرای اصل 44

یزدفردا "علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با آیت ا.. مكارم شیرازی از اقدامات صورت گرفته برای اجرای اصل 44 دفاع كرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از  خانه ملت، علی لاریجانی رییس مجلس در این دیدار با بیان اینكه مجلس وقت زیادی برای بودجه كشور گذاشته است، گفت: بحث یارانه‌ها موضوع مهمی در بودجه بود كه می‌بایست در مورد آن به گونه‌ای عمل می‌شد تا تنشی ایجاد نشود و به بخش تولید نیز لطمه نخورد.

وی افزود: پس مجلس بر آن شد تا سر فرصت این لایحه بررسی و كارشناسی بر روی آن صورت گیرد.

آیت ا... مكارم شیرازی نیز در این باره به رییس مجلس گفت: مجلس می‌بایست در این خصوص بیشتر خبررسانی می‌كرد تا اذهان عمومی روشن شود.

رییس مجلس در ادامه سخنانش با شاره به تلاشهای دولت برای خصوصی سازی در كشور گفت: در مجلس نیز نكته مهم این است كه تا جایی كه ممكن است و بر اساس اصل 44 قانون اساسی كارها به مردم واگذار شود.

وی با بیان اینكه هر سال 25الی 26 هزار میلیارد تومان صرف بودجه عمرانی كشور می‌كنیم ادامه داد: فكر ما در مجلس این بود كه تا جایی كه می‌شود این پروژه‌ها توسط مردم انجام شود.

لاریجانی تصریح كرد: به عنوان مثال ساخت ورزشگاه را بخش خصوصی انجام دهد و ما به آنان كمك كنیم.

وی خاطر نشان كرد:‌ وجه دیگر تلاش مجلس ایجاد تعادل بود به‌گونه‌ای كه در قانون خدمات كشوری به حقوق بازنشستگان رسیدگی شد و مبلغی نیز برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در نظر گرفته شد تا تامین اجتماعی بتواند به این امر رسیدگی كند.

نماینده مردم قم اهتمام دیگر مجلس را در بخش فرهنگی و پژوهشی برشمرد و گفت: گام‌های بسیاری در این خصوص برداشته شده است اما زمان كوتاه است و ما تلاش كرده‌ایم تا جایی كه می‌شود به سند چشم‌انداز نزدیك شویم.

لاریجانی تصریح كرد: باتوجه به قیمت نفت نیاز به كارهای عمیقی است زیرا امسال یك فرصت مناسب است چون باید برنامه پنج ساله پنجم تنظیم شود كه قرار است دولت برنامه را تا آخر خرداد ماه به مجلس ارائه كند و مجلس نیز طی سه ماه آن را بررسی و به تصویب می‌رساند.

آیت ا.. مكارم شیرازی در این دیدار با بیان اینكه امروز ایران در منطقه رشد چشم‌گیری داشته، گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران به یك قدرت تبدیل شده كه همین امر سبب شده تا در داخل و خارج فعالیت خطرناكی از سوی دشمن صورت گیرد.

مكارم شیرازی در بخش دیگری از سخنانش به مشكلات اخلاقی موجود اشاره كرد و گفت: مشكلات اخلاقی امروز در حال رشد است باید دید عوامل این رشد چیست.

وی افزود: ما طرفدار برخورد نیستیم بلكه به یك گروه و كار فرهنگی نیاز است تا بتواند یك فضای پاك اخلاقی فراهم كند. زیرا این مشكلات اخلاقی می‌تواند تبدیل به مشكلات سیاسی و دیگر مشكلات شود.

یزدفردا