زمان : 02 Ordibehesht 1388 - 21:59
شناسه : 16432
بازدید : 3820
 اعضای فراكسیون اقلیت مجلس در دیدار با لاریجانی از تركیب‌ هیات‌های اجرایی انتخابات آتی ابراز نگرانی كردند اعضای فراكسیون اقلیت مجلس در دیدار با لاریجانی از تركیب‌ هیات‌های اجرایی انتخابات آتی ابراز نگرانی كردند
سرویس پارلمانی یزدفردا "سخنگوی فراكسیون اقلیت مجلس گفت: اعضاء این فراكسیون انتظار دارند استقلال مجلس تحت عنوان تعامل با دولت از بین نرود.

به گزارش یزدفردا به نقل از خانه ملت، "داریوش قمری" در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعضای فراكسیون اقلیت درنشست روز گذشته خود با رئیس مجلس بر ضرورت اصلاح قانون انتخابات و قانون احزاب و حركت به سمت یك نظام حزبی در انتخابات تاكید كرده و نگرانی خود را از وضعیت تبلیغات انتخابات بویژه اقدام برخی نهادهای دولتی ابراز كردند.

وی افزود: رئیس مجلس از اعضای فراكسیون خواست تا نظرات خود را به صورت مكتوب ارائه كنند.

نماینده ایلام گفت: در این جلسه اعضای فراكسیون از عملكرد خبرگزاری جمهوری اسلامی ابراز نگرانی كرده و عنوان كردند، رسانه دولتی متعلق به نظام است و باید در اختیار عموم دستگاه‌ها و مردم باشد.

وی افزود: همچنین اعضای فراكسیون به رییس مجلس گفتند در شرایط فعلی كشور كه همه‌ امكانات در اختیار دولت است متاسفانه بعضا شاهدیم كه از این امكانات سوءاستفاده می‌شود.

قمری خاطر نشان كرد: همچنین در این نشست اعضای فراكسیون اقلیت ازرئیس‌ مجلس خواستند تا تلاش خود را برای تقویت‌ شان و جایگاه مجلس به كار بندد و از گزارش‌های نظارتی نظیر گزارش دیوان محاسبات دفاع كند.

سخنگوی فراكسیون اقلیت با بیان اینكه اعضای فراكسیون از تركیب‌ هیات‌های اجرایی انتخابات آتی ابراز نگرانی كردند، تصریح كرد: متاسفانه تركیب هیات‌های اجرایی كه در دوره‌های قبل بودند در حال تغییر است و از افراد همسو با دولت استفاده شده است.

نماینده ایلام با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر فشار اعضای فراكسیون اصولگرایان بر لاریجانی برای كناره‌گیری از سمت ریاست فراكسیون اصولگرایان، اظهار داشت: لاریجانی طی چند روز گذشته حمایتش از احمدی‌نژاد در انتخابات پیش‌رو را تكذیب كرد و عده‌ای از اصولگرایان حامی دولت كه از همان ابتدا هم واكنش هایی را در قبال برخی موضع‌گیری‌های مستقل آقای لاریجانی و بعضا این مسئله را مطرح كردند كه آقای لاریجانی باید از ریاست فراكسیون اصولگرایان مجلس استعفا دهد.
وی تاكید كرد: فراكسیون اقلیت مجلس انتظار دارند استقلال مجلس تحت عنوان تعامل با دولت از بین نرود.

یزدفردا