زمان : 02 Ordibehesht 1388 - 17:57
شناسه : 16422
بازدید : 3992
لاریجانی: در صورت تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران، چشمان آنان دیگر رنگ خواب را نخواهد دید لاریجانی: در صورت تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران، چشمان آنان دیگر رنگ خواب را نخواهد دید

یزدفردا "رییس مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: در صورت اشتباه محاسباتی رژیم صهیونیستی برای تجاوز، پاسخ ایران به گونه‌ای است كه چشمان آنان دیگر رنگ خواب را نخواهد دید. 

"علی لاریجانی" صبح امروز در اجلاس دادستان‌های كشورهای اسلامی با بیان اینكه رژیم صهیونیستی در طول 60 سال محور منازعات در صحنه‌ بین‌المللی و منطقه بوده است،خاطر نشان كرد: این رژیم در گستره‌ وسیعی به آدم‌ربایی در منطقه و حتی در كشورهای اروپایی اقدام كرده و ما بارها شاهد نسل‌كشی، قتل‌عام و محاصره‌ صدها هزار انسان در داخل فلسطین، غزه و كناره باختری بودیم.

رییس مجلس افزود: در كنار این اقدامات رژیم صهیونیستی ما شاهد بودیم كه آمریكا به عنوان حامی جدی این رژیم، نهادهای بین‌المللی را كه می‌توانستند از این كشورها حمایت كنند از خاصیت انداخته و امكان تحرك به آنها نداده و همزمان همه‌گونه از رژیم صهیونیستی حمایت كرده است.

وی گفت: آمریكا به جای این‌كه نهادهای بین‌المللی را فعال كند تا جلوی جنایات رژیم صهیونیستی را بگیرند كانتینرهای نظامی خود را به سمت اسراییل روانه كرده است.

لاریجانی تصریح كرد: رژیم صهیونیستی در مسیر عمل تجاوزكارانه‌ خود علیه غزه چندین جرم شامل اشغالگری، محاصره ، زندانی كردن صدها هزار انسان، تروریسم دولتی، نژادپرستی، قتل‌عام، نسل‌كشی و پاك‌سازی قومیت‌هاو استفاده از سلاح‌های ممنوعه را مرتكب شد و در حالی كه مراجع بین‌المللی برای رسیدگی به این جرایم وجود دارد، اما صحنه‌ بین‌المللی در سكوت بسر می‌برد.

وی با بیان اینكه از این كنفرانس انتظار می‌رود كه نهادهای بین‌المللی را برای پاسخگویی تحریك كند،یادآور شد: مجالس كشورهای اسلامی و كشورهای آزاد دنیا می‌توانند قوانینی را تاسیس كنند كه قوه‌قضاییه‌ آنها بتواند به این‌گونه جرایم رسیدگی كند.

رئیس مجلس تصریح كرد: این روزها برخی از حكام رژیم صهیونیستی عنوان می كنند كه در مقابل ایران چنانچه كه در مذاكرات هسته‌یی كار را به انجام نرسانند چنین و چنان می‌كنند و زبان تهدید و زور به كار می‌گیرند اما این بیانات آن‌قدر مفتضح بود كه یكی از حكام صهیونیستی در روزهای اخیر آن را اصلاح كرد.

لاریجانی با طرح این سوال كه چرا وقتی یك رژیم با حرف و صداهای روشن كشوری را تهدید می‌كند نهادهای بین‌المللی و شورای امنیت سخن نمی‌گویند ،گفت: این نشان‌دهنده‌ آن است كه مردم فلسطین، غزه، عراق و لبنان درست تشخیص داده‌اند كه منتظر نهادهای بین‌المللی نمانند.

وی افزود: در بیانات یكی از حكام رژیم صهیونیستی آمده ما به تنهایی در مورد ایران نمی‌توانیم اقدام كنیم و باید متكی به آمریكا باشیم، كه در این خصوص توجه آنها را به دو واقعه جلب می‌كنم. واقعه‌ اول شاه دیكتاتور و مورد حمایت آمریكا در ایران بود كه در آتش خشم ملت ایران سوخت و آمریكا نتوانست او را نجات دهد و واقعه‌ دوم صدام دیكتاتور مورد حمایت آمریكا بود كه با حمایت آنها نیز به ایران حمله كرد و زمانی كه هواپیماهای آمریكایی بر فراز آسمان ایران آمدند امام خمینی(ره) در تلویزیون فرمودند "چنان سیلی به صدام می‌زنیم كه دیگر از جایش بلند نشود". ملت ایران با همت بلند، صدام را از صحنه‌ منطقه كنار گذاشتند و آمریكا نتوانست حمایتی بكند.

وی اظهار داشت: رژیم‌هایی كه متكی به آمریكا هستند و تصور می‌كنند می‌توانند در مقابل ایران قدرتمند سخن بلند بگویند به تاریخ مراجعه كنند تا ببینند عاقبتشان چه خواهد شد.

وی افزود: تاكنون نشنیده‌ام احدی از كارشناسان و صاحب نظران منطقه توانسته باشند تخمین بزنند در صورت تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران پاسخ ایران چگونه خواهد بود اما همه بدانند در صورت اشتباه محاسباتی، پاسخ ایران به گونه‌ای است كه چشمان آنان دیگر رنگ خواب را نخواهد دید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه امروز ما شاهد تاكتیك‌های متفاوت و طرح شعار تغییر به همراه مانورهای تبلیغاتی هستیم، تصریح كرد: ایالت متحده توجه داشته باشد دنیای امروز ساده لوح نیست و با دقت و تامل تحركات را زیر رصد خود دارد.

لاریجانی خطاب به دولتمردان آمریكایی گفت: اگر بناست تغییری رخ دهد، باید روشن شود كه آیا شما استراتژی‌تان را در مورد فلسطین تغییر داده‌اید یا خیر، اگر در كنار ملت فلسطین قرار گرفتید، آن وقت تغییر معنا پیدا می‌كند.

وی افزود: اگر از ملت عراق به دلیل تجاوزات و كشتارها عذرخواهی كردید، از عراق خارج شدید و اجازه دادید مجلس و دولت ملی عراق خود تصمیم گیرنده باشند، آن روز ملت عراق تغییر را باور می‌كند.

رئیس مجلس تاكید كرد: اگر در پس خار و خاشاك تبلیغاتی، حرف واقعی دارید، انتظار ملل منطقه اینگونه است به همین دلیل ملت‌ها در شرایط فعلی با تامل و تانی وقایع را رصد می‌كنند تا ببینند آیا ایالت متحده سر كلاس انشاء نشسته است یا حساب، آن وقت قضاوت می‌كنند.

لاریجانی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری كرد در این كنفرانس راه‌های مختلف برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین یافته و با همت بلند این راه‌ها دنبال شود.

یزدفردا