زمان : 01 Ordibehesht 1388 - 20:01
شناسه : 16387
بازدید : 2160
احتمال اختلالات اينترنتي در كشور به‌دليل بازسازي كابل دريايي جنوب  احتمال اختلالات اينترنتي در كشور به‌دليل بازسازي كابل دريايي جنوب

یزدفردا:شركت ارتباطات زيرساخت اعلام كرد: به دليل بازسازي و تعمير كابل دريايي در مسير جنوب، احتمال اختلال در پهناي باند اينتر نت كشور، از دوم ارديبهشت‌ماه به مدت 72 ساعت وجود دارد.

به گزارش گروه دريافت خبر یزدفردا، روابط عمومي شركت ارتباطات زيرساخت تاكيد كرده است در بخش صدا (voice) به دليل تامين ظرفيت از ديگر مسيرها اختلالي نخواهيم داشت. به گزارش ايسنا در سال گذشته نيز به‌دنبال آسيب‌ديدگي كابل‌هاي زير دريايي، اينترنت و ارتباطات تلفني بين اروپا، خاورميانه و آسيا به شدت مختل شد.

بر اساس اعلام شركت مخابراتي تلكام فرانس، خطوط FLAG FEA ،SMW4 و SMW3 كه نزديك ايستگاه كابل اسكندريه هستند همگي قطع شدند، همچنين وجود نقص در كابل زيردريايي GO در 130 كيلومتري سيسيل گزارش شد. كارشناسان هشدار دادند ممكن است برطرف كردن اين مشكل روزها طول بكشد و تاثير جدي بر اقتصادهاي منطقه‌يي بگذارد. اما در سال گذشته همچنين اعلام شد كه ظرفيت اينترنت كشور كه بيش از 40 درصد افزايش يافت و به 70 لينك STM1 رسيد. 

اين ظرفيت بيش از نياز كشور است وآمادگي دارد به تمام متقاضيان از دولتي و يا خصوصي كه تقاضاي دريافت 155مگابايت برابر با يك لينك STM1 و يا بيشتر را دارند، مستقيماً از طريق مراكز ارتباطي اين شركت اينترنت واگذار شود. 

در رابطه با تبديل كشورمان به مركز ارتباطي منطقه (هاب) :مقدمات اين كار در برنامه‌ چهارم توسعه فراهم شده و نهايي شدن آن در برنامه‌ پنجم خواهد بود كه كشورمان به عنوان هاب منطقه شناخته مي‌شود. با توجه به موقعيت مناسب استراتژيك ايران در مسيرهاي ترانزيتي و امكان كسب درآمد در بازار كشورهاي مجاور، ضمن آمادگي براي اتصال كشورهاي همسايه به يكديگر، امكان اتصال آنان به شبكه‌هاي جهاني فراهم شده است.

یزدفردا