زمان : 02 Bahman 1399 - 09:53
شناسه : 163814
بازدید : 5455
اخطار برای بهره برداران هفت معدن شن و ماسه مهریز صادر شد رییس اداره حفاظت محیط زیست: اخطار برای بهره برداران هفت معدن شن و ماسه مهریز صادر شد رییس اداره حفاطت محیط زیست مهریز گفت: برای مسوولان و بهره برداران هفت معدن شن و ماسه این شهرستان به علت رعایت نکردن مقررات و مسایل زیست محیطی اخطار صادر شد.

یزدفردا: محمدرضا خدارحمی روز پنجشنبه به مناسبت هفته هوای پاک ( ۲۶ دی ما تا دوم بهمن ماه) افزود: به بهره برداران معادن آلاینده تا ۱۹ بهمن‌ماه جاری برای رفع مشکل زیست محیطی و رعایت دقیق مقررات فرصت داده شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت معادن و صنایع مختلف فقط باید در چارچوب مقررات با رعایت مسایل زیستی محیطی و بدون آلودگی باشد، ادامه داد: بی‌توجهی و بی‌تفاوتی به مقررات زیست محیطی  موجب تعطیلی چنین واحدهایی می‌شود.

این مسوول اظهار کرد: کار پایش مستمر وضعیت معادن و واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان در عمل به مقررات و رعایت مسایل زیستی محیطی در زمان‌های مختلف شبانه‌روز پیگیری و اقدام مناسب صورت می‌گیرد

خدارحمی بدون اشاره به تعداد معادن منطقه به اهمیت هوای پاک با همکاری مردم اشاره کرد و افزود: در این ارتباط باید رسانه‌های گروهی و مردم برای داشتن شهری عاری از هرگونه آلایندگی وظایف خود را انجام دهند.

همچنین مدیرکل حفاظت محیط زیست یزددیروز ( چهارشنبه ) به مناسبت هفته هوای پاک در گفت و گوی مجازی با خبرنگاران اظهار کرد: مرکز مجهز پایش سیستماتیک آلایندگی هوا در آینده نزدیک در این استان راه اندازی و اطلاعاتی تکمیلی و زمان افتتاح آن متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

نیره پور ملائی با بیان اینکه اجرای قانون هوای پاک نیازمند مشارکت همگانی است ،اظهار کرد: قانون هوای پاک برای ۱۷ وزارتخانه‌ و دستگاه‌  اجرایی وظایفی را تعریف کرده است که باید اجرا شود. 

وی  اظهار امیدواری کرد که صاحبان صنایع به حوزه محیط‌ زیست و انسان سالم به عنوان محور توسعه پایدار توجه بیشتری داشته باشند، متاسفانه مسوولان تعدادی از صنایع استان به تعهد زیست محیطی خود عمل نمی کنند. 

 به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون ۴۸۶ مورد اخطار برای صنایع آلاینده استان صادر و در سامانه ثبت که بیشتر منجر به اصلاح آلایندگی‌ها شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد، مسوولان ۱۶۲ واحد به تعهد اجتماعی خود عمل نکردند و در لیست واحدهای آلاینده استان قرار گرفتند.