زمان : 23 Dey 1399 - 16:29
شناسه : 163670
بازدید : 6711
طرح گازرسانی به صنایع خاتم در دهه فجر افتتاح می‌شود فرماندار خاتم: طرح گازرسانی به صنایع خاتم در دهه فجر افتتاح می‌شود فرماندار خاتم گفت: طرح گازرسانی به واحدهای صنعتی واجد شرایط شهرستان که اوایل سال ۱۳۹۹ شروع شده است با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

یزدفرداجواد میربهبودی با اشاره به مزایای اقتصادی استفاده از گازطبیعی در صنایع سنگین خاتم اظهار کرد: توسعه شبکه های گازرسانی در بخش صنعت علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، اشتغال زایی، صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی، مهاجرت معکوس، توسعه و آبادانی منطقه را به همراه دارد.
وی گازرسانی به صنایع واجد شرایط شهر هرات را به طول ۲۰ کیلومتر چهار،  ۶ و هشت اینچ فلزی و هچنین نصب سه ایستگاه تقلیل فشار و حدود ۱۰ کیلومتر شبکه پلی اتیلن در مرکز این شهرستان ذکر کرد.

به گفته میربهبودی چهارکیلومتر خط فلزی ، ۳۰ کیلومتر خط پلی اتیلن و نصب یک ایستگاه تقلیل فشار در حال اجراست که بخش عمده این پروژه ها در ایام الله دهه فجر به بهره برداری می رسد و به صنایع سنگین گازرسانی می شود.
وی بدون اشاره به تعداد واحدهای صنایع سنگین خاتم اظهار کرد: همزمان با آغاز سال جهش تولید، تامین زیرساخت های بخش صنعت از جمله اولویت ها و برنامه های دولت تدبیر و امید در این  شهرستان قرار گرفت که تاکنون در خصوص تامین این زیرساخت ها (گاز، برق، آب) اقدام های قابل توجهی انجام شده است.
وی در ادامه اعتبار تخصیص یافته برای اجرای پروژه های یادشده را حدود ۶۰ میلیارد ریال ذکر کرد که به گفته فرماندار خاتم بخشی از آن در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.