زمان : 31 Farvardin 1388 - 22:13
شناسه : 16359
بازدید : 5059
امام جمعه واشنگتن  : شجاعت احمدي‌نژاد در رهبران كشورهاي ديگر وجود ندارد امام جمعه واشنگتن : شجاعت احمدي‌نژاد در رهبران كشورهاي ديگر وجود ندارد

 
دكتر "محمد العاصي "، امام جمعه واشنگتن در مصاحبه‌اي با خبرنگار بين‌الملل خبرگزاري فارس گفت: كنفرانس دوربان 2 ادامه كنفرانس دوربان 1 است كه در آگوست 2001 در آفريقاي جنوبي برگزار شد. يكي از اهداف اين اجلاس افشا كردن سياستهاي نژادپرستانه در دنيا است.
وي افزود: در اين اجلاس از تمام كشورهاي دنيا دعوت شده بود كه شركت كنند. آمريكا، اسرائيل، كانادا و تعدادي از كشورهاي اروپايي ديگر از شركت در اين اجلاس امتناع كردند. اين اقدام آنها به اين دليل است كه آنها تلاش مي‌كنند از سياست‌هاي نژادپرستانه اسرائيل حمايت كنند.
العاصي گفت: من اگر چه موفق به شنيدن تمام سخنان آقاي احمدي‌نژاد نشدم و اين به دليل اين است كه سخنان ايشان در اينجا منعكس نمي‌شود، اما اظهارات هميشگي ايشان نشان مي‌دهد كه اخراج فلسطيني‌ها از سرزمين‌شان و ايجاد شرايط بسيار دشوار براي ساكنان غزه و كرانه باختري از ايدئولوژي نژادپرستانه صهيونيست‌ها نشات مي‌گيرد.
امام جمعه واشنگتن اظهار داشت: مسئله‌ اين است كه كشورها در اين اجلاس بايد در مقابل رفتار صهيونيست‌ها در قبال فلسطيني‌ها موضع بگيرند و اين امر علت غيبت برخي از آنها است. ولي دكتر احمدي‌نژاد با شجاعت درباره صهيونيسم سخن گفت. چنين چيزي (شجاعتي) در ساير سياستمداران وجود ندارد. احمدي‌نژاد تنها رهبر سياسي است كه به صراحت و صادقانه و بدون استفاده از الفاظ سياسي، در بزرگترين مجامع رسمي به بحث صهيونيستم پرداخته است. سخنان آقاي احمدي‌نژاد دقيقا هماني بود كه از ايشان انتظار مي‌رفت.
العاصي با اشاره به ترك اجلاس توسط نمايندگان برخي از كشورهاي اروپايي به هنگام سخنراني رئيس جمهور ايران گفت: آنها بايد به اربابان صهيونيست خود گزارش بدهند. در كشورهاي غربي لابي‌هاي قدرتمند صهيونيستي وجود دارند كه اقتصاد اين كشورها را در اختيار دارند. در واقع اين گزارش‌ها به دست خود صهيونيست‌ها خواهد رسيد.
وي در تاييد سخنان رئيس جمهور ايران و با اشاره به حق وتو در سازمان ملل اظهار داشت: حق وتو فقط در انحصار چند كشور است كه 5 عضو شوراي امنيت هستند. بحث وتو به هنگام شكل‌گيري سازمان ملل، يعني 50 سال پيش به وجود آمد. تمام دنيا در طول اين سال‌ها تغيير كرده است. حقو وتو يا بايد به كشورهاي ديگر اعطا شود يا اينكه به طور كلي ازبين برود. اين حق به يك سري كشور قدرت مي‌دهد تا قوانين بين المللي را مسدود كنند.
امام جمعه واشنگتن در پايان گفت‌وگوي خود با فارس تلاش براي اختلال در سخنان رئيس جمهور كشورمان را توطئه صهيونيست‌ها دانسته و گفت: برخي افراد كه از صهيونيست‌ها دستور مي‌گيرند، اين هياهو را ايجاد كردند. ما بايد اين نكته را در نظر بگيريم كه پيامبران خدا نيز اينگونه بودند و در زماني كه حقايق را بازگو مي‌كردند به آنها توهين مي‌شد.