زمان : 30 Farvardin 1388 - 19:00
شناسه : 16347
بازدید : 3497
سرپرست مركز بهداشت مهريز اعلام كرد: افزايش نگران كننده بيماري‌هاي غير واگيردار در مهريز‌ سرپرست مركز بهداشت مهريز اعلام كرد: افزايش نگران كننده بيماري‌هاي غير واگيردار در مهريز‌

یزدفردا "سرپرست مركز بهداشت شهرستان مهريز، سير سعودي و حركت بيماري‌هاي اين شهرستان به‌ سوي بيماري‌هاي غير واگيردار را نگران كننده خواند.
مسعود شريفي امروز در گفتگو با خبرنگار يزدفردا در مهريز‌ اظهار داشت: ديابت و فشار خون از مهم‌ترين بيماري‌هاي غير واگيردار مهريز هستند و جمعيت وسيعي از ساكنان اين شهرستان به اين بيماري‌ها مبتلا و يا در آستانه ابتلا به آن هستند.
وي بي‌اطلاعي بيماران از وضعيت بيماري خود را از مهم‌ترين عوامل پيشرفت فشارخون و ديابت عنوان كرد و افزود: با توجه به اين امر، طرح بيماريابي و غربالگري بيماران مبتلا به ديابت و فشار خون در سطح شهرستان مهريز براي افراد بالاي 30 سال به اجرا درآمد و بيش از 10 هزار و 400 نفر تحت پوشش اين طرح قرار گرفته و معاينه شدند.
دبير شوراي سلامت مهريز خاطرنشان كرد: از اين تعداد، 61 بيمار جديد ديابتي و 76 بيمار مبتلا به فشار خون شناسايي شدند و در مجموع 137 نفر به بيماران غير واگيردار شهرستان مهريز اضافه شدند.
شريفي بيان داشت: در زمينه بيماري‌هاي واگيردار نيز 319 بيمار مشكوك تحت آزمايش قرار گرفتند كه البته جواب كليه آزمايش‌هاي آنها منفي گزارش شد.
وي يادآور شد: واحد پيشگيري و مبارزه با بيماري‌هاي مركز بهداشت مهريز يكي از واحدهاي فعال اين مركز به شمار مي‌رود كه با برگزاري 961 نفر ساعت فعاليت آموزشي، سهم عمده‌اي در فرهنگسازي در زمينه بهداشت در سطح شهرستان مهريز داشته است.
شريفي ادامه داد: شناسايي 138 بيمار مشكوك به سل كه بيماري سه نفر از آنها مسجل شد همچنين شناسايي 11 بيمار مبتلا به هپاتيت B و درمان رايگان آنها و واكسينه كردن خانواده‌هايشان از مهم‌ترين اقدامات اين واحد بوده است.
سرپرست مركز بهداشت مهريز خاطرنشان كرد: واحد پيشگيري بيماري‌هاي اين مركز تاكنون 21 نفر مبتلا به بيماري سالك را نيز شناسايي و به سرعت تحت مداوا قرار داده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود از واكسيناسيون 718 نفر عليه هپاتيت B و بيماري آنفولانزا از ميان گروه‌هاي در معرض خطر خبر داد و گفت: از اين تعداد 174 نفر پرسنل بهداشت و درمان، 11 نفر از كاركنان بهداشت و محيط و 9 نفر نيز كاركنان دامپزشكي بوده‌اند و علاوه بر اين افراد، 50 نفر از سالمندان آسايشگاه نشاط و 20 فرد عادي نيز در مقابل اين بيماري مشترك انسان و دام واكسينه شدند.

یزدفردا