زمان : 30 Farvardin 1388 - 16:14
شناسه : 16338
بازدید : 3681
عضو شوراي مرکزي جامعه اسلامي مهندسين: موج عدالت خواهي دولت نهم موسوي را به صحنه انتخابات وارد کرده است عضو شوراي مرکزي جامعه اسلامي مهندسين: موج عدالت خواهي دولت نهم موسوي را به صحنه انتخابات وارد کرده است


"مهدي اسماعيلي" روز يکشنبه در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا موج عدالت خواهي دولت نهم را از مهم ترين دلايل ورود موسوي به عرصه انتخابات دانست و گفت: هر چند موسوي دراظهار نظرهاي اوليه موضع انتقادي و نسبتا تند به دولت نهم دارد، ولي اين فضاي ايجاد شده براي ميرحسين موسوي به دليل تغييراتي است که دولت نهم ايجاد کرده است.
وي اظهار داشت: موج عدالت خواهي دولت نهم باعث شده که شخصي مانند مير حسين موسوي احساس کند که فضا طوري است که مي تواند کانديداي رياست جمهوري شود.
اسماعيلي در ادامه بيان کرد: اگر چه امروز نخست وزير سابق معتقد است که تا پيش از دوران احمدي نژاد کشور به سياق مناسبي اداره مي‌شده اما يادمان هست آن زمان که موسوي بحث توهم توطئه را در نقد رويکرد دوم خردادي‌ها مطرح کرد همين آقاياني که اتفاقا به زعم موسوي در زمان آنها کشور خيلي هم خوب اداره مي‌شد و الهه قانون و قانونمداري! بودند آنچنان به نخست وزير سابق تاختند که تا سال‌ها به انزوا رفت.
اسماعيلي با تاکيد بر اينکه ميرحسين موسوي براي فضاي ايجاد شده، مرهون دولت نهم است اظهار داشت: در 20 سال دوران بعد از جنگ اصلاً شرايط براي حضور ميرحسين موسوي فراهم نبود و علت عدم حضور او در صحنه نيز اين بود که شرايط کشور فکر وي را برنمي‌تابيد.
وي افزود: امروز نيز بسياري از افراد جريان دوم‌خرداد، ميرحسين موسوي را بر نمي‌تابند و نوع برخوردي که با وي دارند نيز اين مسئله را نشان مي‌دهد‌ لذا او در اين بخش مرهون دولت نهم است.
عضو شوراي مرکزي جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به اينکه ميرحسين موسوي بايد به پرسش‌هاي زيادي پاسخ دهد و يکي از مهم‌ترين پرسش‌ها علت سکوت 20 ساله‌اش است تاکيد کرد: موسوي بايد پاسخ قانع‌کننده‌اي براي اين سکوت داشته باشد، زيرا در اين 20 سال اتفاقات زيادي در کشور افتاده، که او بايد بگويد استدلالش براي سکوت در قبال اين همه اتفاقات چيست.
اسماعيلي تاکيد کرد:البته مهندس موسوي اخيرا دلايلي را براي سکوت خود مطرح کرده‌اند که با سابقه انزوايي که دوم خردادي‌ها به او تحميل کردند زياد همخواني ندارد.
او در ادامه تاکيد کرد: موسوي بگويد، آيا پيام مردم را در دليل طرد افراطي‌هاي دوم خردادي از عرصه حاکميت دريافته است؟ که اگر پاسخ مثبت است حمايت بي‌دريغ از مشارکت و مجاهدين به چه معناست؟
او اظهار داشت:مردم هنوز به خاطر دارند انرژي هسته‌اي که امروز دستاورد ملي ايرانيان نام گرفته به همت بي‌دريغ!! همين مشارکتي‌ها و سازمان مجاهديني‌ها مي‌رفت که با طرحي 3 فوريتي به حافظه تاريخي ملت سپرده شود و اگر اين اتفاق مي افتاد ما امروز در زمره قاجارها و پايبندان به منافع بيگانگان در قراردهاي ترکمنچاي و ….بوديم.
اسماعيلي افزود: هنوز مردم زخم‌هايي را که از شدت افراطي‌گري همين قانون‌گرايان! بر تن اعتقاداتشان نشسته ،از خاطر نبرده اند،آنان در مطبوعاتشان نيز آنچنان بر باورهاي مردم تاختند که امروز يادآوري آن براي مردم ديندار و وطن دوست ايران ملال آور است.
وي در ادامه گفت:موسوي مرزبندي مشخصي با اصولگرايان داشته و دارد، از طرفي دو دهه سکوتش قابل تامل مي باشد ولي بايد ديد موسوي دهه چهارم با دهه اول چه تفاوتي کرده است.
او تاکيد کرد:اگر او به لحاظ فکري همان موسوي دهه اول باشد در جبهه رقيب قرار دارد و در اين خصوص نيز ما بايد رقابت شرافتمندانه اي با وي داشته باشيم.
او اظهار داشت:موسوي از نيروهاي انقلاب است و ورود او به صحنه رقابت، عامل مقوم نظام و ارتقاي سرمايه‌هاي اجتماعي است، نيروهاي نظام، شيفته خدمتند و حتي رقابتشان هم براي استحکام نظام است و هم افزايي توانمندي‌هاي نيروهاي نظام ثمره حضور مهندس موسوي است.
اسماعيلي تاکيد کرد:رقابت ما متعهدانه به آرمانهاي نظام و تعامل ما با يکديگر هم افزا براي تعالي ايران خواهد بود، دست يکديگر را به رقابت مي فشاريم و تعالي ايران را در پرتوي همکاري سازنده پاس مي‌داريم.

یزد فردا110