زمان : 29 Farvardin 1388 - 23:55
شناسه : 16329
بازدید : 6737
سیزدهیمن نشست ستاد ساماندهی امور جوانان وستاد اوقات فراغت یزد برگزار شد سیزدهیمن نشست ستاد ساماندهی امور جوانان وستاد اوقات فراغت یزد برگزار شد

یزدفردا "سیزدهمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان وستاد اوقات فراغت استان یزد در سال 88 به طور مشترک با حضور استاندار ومدیران دستگاه های اجرایی این استان در محل سالن حمیدیا استانداری برگزار شد.
در این نشست که با هدف بررسی برنامه ها و تکالیف دستگاه ها در زمینه اوقات فراغت جوانان در سال 88
و ارائه پاره ای توضیحات پیرامون سامانه اوقات فراغت برگزار شد استاندار یزد با تبریک به مناسبت سال جدید وبا آرزوی سالی پر از خیر وبرکت توام با شهادت گفت: چراکه اگر قرار است شویم ما مثل تمام شهدا که اکثرشان هم جوان بودند به شهادت برسیم.
وی با تاکید بر این که بهتر است در این نشست بیشتر از جوانان شهید یاد کنیم افزود: حتی برخی از این جوانان شهید در هیات دولت هم حضور داشتند مثلا اگر دیدار هیات دولت با امام را نگاه کنید افرادی مانند شهید تندگویان وزیر نفت را می بینید که او هم یکی از همین جوانان بود واگر به زمان حیات پیامبر اکرم(ص) بنگرید جوانانی را می ببینید که در همه سختی ها همراه پیامبر بودند در پیمان عقبه اول و دوم در شعب ابیطالب در جنگ احد و بدر و ... همراه و همگام ایشان بودند.
محمد رضا فلاح زاده با اشاره به دوران انقلاب ودر راس کار گذاشتن جوانان توسط امام راحل برای امور مملکت ادامه داد: امام آمد وبا وجود افرادی با سنین بالاتر که می توانستند مملکت را اداره کنند زمام اداره امور را به دست جوانان سپرد.
وی با تاکید بر این که این نشست ویژه برنامه های جوانان برگزار شده پس بر همه ما واجب در این نشست مانند جوانان فکر کنیم ادامه داد: باورکنید که اگر همه ما اندکی جسارت داشته باشیم و خیلی از برنامه ها همراه با تجربیات خود را به جوانان واگذارومنقل کنیم ممکن است در بین آن کار یا برنامه اندکی اشتباه کنند ولی آنقدر با انگیزه وشور و داده های امروزی کار می کنند که جبران آن 2 تا اشتباه را می کند که در حال حاضر هم این کار در بسیاری از کشورهای جهان در حال برگزاری است و جواب هم داده است. به این صورت که یکی از جوانان به عنوان مدیر انتخاب وافراد صاحب تجربه هم به عنوان مشاورانش در کنار او کار می کنند.
وی در پایان سخنانش با اشاره به این که نزدیک تعطیلات تابستان است ودانش آموزان، دانشجویان و اساتید و معلمان همگی تعطیل می شوند گفت: لازم است که برای آن ستاد اوقات فراغت تشکیل شودکه این ستاد هم باید به همان قوت و قدرت ستاد تسهیلات نوروزی که دارای کارگروه های متعدد و یک دستورالعمل خروجی بود تشکیل شود و به صورت مرتب نشست هایش را برگزار کند که کارگروه فرهنگی و هنری به ریاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، کارگروه مهارت آموزی به ریاست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای،کارگروه تربیت بدنی و گردشگری به ریاست اداره کل تربیت بدنی و کارگروه رسانه و اطلاع رسانی به ریاست اداره کل صدا وسیما و دبیرخانه هم با مسئولیت سازمان جوانان استان است.
محمد رضا فلاح زاده در پایان خاطر نشان کرد امیدوارم در سال اصلاح الگوی مصرف بتوانیم با یک برنامه ریزی و مدیریت دقیق به اجرای کامل آن بپردازیم.
درادامه این نشست مشاور عالی وفرهنگی استانداربا تاکید بر این که در بررسی فعالیت های سال گذشته دستگاه ها در زمینه اوقات فراغت در برخی از زمینه ها مانند میزان کیفیت برنامه ها، کم بودن هماهنگی بین دستگاه ها ، بالا بودن هزینه ها, کم بودن تنوع برنامه ها و محروم ماندن عده ای از جوانان از برنامه ها اشتراک نظر داریم که از جمله مشکلات و کاستی ها در زمینه اوقات فراغت است.
وی با اشاره به اهیمت وضرورت بحث اوقات فرافت جوانان افزود: برای بحث اوقات فراغت و هماهنگی فعالیت های ر زمینه اوقات فراغت تصمیم به تشکیل یک مرکزیتی گرفته شد که اقدام به شناسایی نیاز های فراغتی جوانان نماید و بتواند برای این نیاز ها برنامه ریزی کند، سهم و وظیفه هر بخشی را مشخص نماید و مهمتر از همه این مسائل بتواند بازخورد برنامه ها را ارزیابی کند.
سرهنگ دشتی با اشاره به که با توجه به این مسائل سازمان ملی جوانان در کشور موظف به تشکیل ستادی در زمینه اوقات فراغت شد ادامه داد: به این دلیل که هم با جوان بودن این سازمان و هم به وظایف این سازمان که هماهنگی و ستادی کار کردن این نهاد است تناسب دارد. و لذا دبیرخانه ی ستاد اوقات فراغت جوانان در سازمان ملی جوانان برای تمام سال مستقر گردیده است.
در ادامه این نشست " مهران اژدر پور " مشاور جوان استاندار ومدیر سازمان جوانان استان یزد به سوالات برخی از مدیران که راجع به دستورالعمل اجرایی در زمینه اوقات فراغت بود پاسخ داد.
در پایان این نشست موظف شدن تمامی دستگاه ها برای ابلاغ موضوع سامانه اوقات فراغت به سطوح شهرستانی دستگاه متبوع نسبت به مراحل استقرار سامانه و ورود اطلاعات اوقات فراغتی دستگاه های متبوع در سطح شهرستان و پیگیری واعلام نتایج آن به دبیرخانه ستاد، موظف شدن تمامی دستگا ه ها برای در اختیار قرار دادن امکانات دستگاه در اختیار سایر دستگاه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد و بخشهای غیر دولتی مرتبط با امور جوانان و برنامه‌های اوقات فراغت از طریق معرفی امکانات به دبیرخانه ستاد اوقات فراغت استان، موظف شدن تمامی دستگا ه ها برای معرفی رابط و کارشناس اوقات فراغت به دبیرخانه های استانی و شهرستانی اوقات فراغت با هدف هماهنگی و انسجام اجرایی برنامه‌های فراغتی، آموزش و توانمندسازی ، مشارکت در تدوین آیین نامه های اجرایی به تصویب رسید.
گفتنی است موظف شدن استانداری از طریق معاونت برنامه ریزی برای شفاف‌سازی وظایف و اعتبارات دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی فعال در بخش اوقات فراغت و تقسیم کار استانی، موظف شدن سپاه الغدیر برای امکانات و ظرفیت‌های نیروی مقاومت بسیج در راستای غنی سازی اوقات فراغت ، موظف شدن آموزش و پرورش برای پیگیری پروژه‌های بنیادی و کاربردی مستمر در زمینه الگوها، شیوه‌ها و محتوای اوقات فراغت و موظف شدن اداره فرهنگ وارشاد اسلامی،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی و مدیریت حوزه های علمیه استان برای تقویت و فعال‌سازی و بهره‌گیری مطلوب از مساجد، فضاها و اماکن مذهبی و فرهنگی در راستای برنامه های فراغتی از دیگر مصوبات این نشست بود.

یزدفردا