زمان : 29 Farvardin 1388 - 23:21
شناسه : 16326
بازدید : 3559
بسیج دانشجویی برای حفظ حرمت جنبش دانشجویان عدالتخواه با صدور بیانیه ای از کمیته پیگیری مطالبات دانشجویان کناره گیری نمود بسیج دانشجویی برای حفظ حرمت جنبش دانشجویان عدالتخواه با صدور بیانیه ای از کمیته پیگیری مطالبات دانشجویان کناره گیری نمود

یزدفردا :قریب به یک سال پیش در پی افزایش غیر قانونی شهریه های دانشگاه آزاد اسلامی یزد، دانشجویان این دانشگاه اعتراضاتی را در قالب تحصن برگزار کردند که در پی این اعتراضات، مسئولین دانشگاه در رابطه با تمامی مشکلات و کاستی های دانشجویان مورد بازخواست دانشجویان قرار گرفتند.

در این راستا کمیته ای متشکل از نمایندگان تشکل ها، کانون ها، هیئات، نشریات و بسیج دانشجویی با موافقت رسمی مسئولین و دانشجویان برای پیگیری مشکلات صنفی دانشجویان تشکیل گردید اما پس از برگزاری جلساتی با مسئولین دانشگاه، این کمیته با کارشکنی هایی از سوی مسئولین و برخی افراد سیاسی در به رسمیت شناختن آن و اجرای مصوبات آن ها مواجه گشت، به همین جهت بسیج دانشجویی برای حفظ حرمت جنبش دانشجویان عدالتخواه ، طی بیانیه ای از این کمیته کناره گیری می نماید.

بسمه تعالی
وخداست که به حق داوری میکند وکسانی را که که در برابر او می خوانند به چیزی داوری نمی کنند.در حقیقت خداست که خود شنوای بیناست. (سوره غافر، آیه 90)
دانشجویان ودانشگاهیان محترم دانشگاه آزاد اسلامی یزد
بسیج این شجره طیبه که به دست بنیانگذار کبیر انقلاب (ره) پایه گذاری گردید و با دور اندیشی آن مجاهد یگانه در دانشگاههای کشور به بار نشست ، محفل جوانان و فرهیختگان دانشمدار حقیقت جو ، عدالت خواه ، ایثارگر و مجاهدان همیشه تاریخ گردیده تا از اصول و آرمانهای انقلاب اسلامی با تمام توان خویش حراست نماید . همانطور که مستحضرید در اردیبهشت ماه سال گذشته تحولاتی از سوی دانشجویان دانشگاه جهت احقاق مطالبات به حق و قانونی خویش منعقد گردید و هر چند که عده ای سودجو ، در پی به انحراف کشیدن این جریان مقدس و عدالتخواه بودند ، اما با همت و آگاهی و اقدام به موقع دانشجویان ، این عده ی سودجو موفق به پیگیری اهداف شوم خود نگشتند و حاصل تلاش دانشجویان تشکیل کمیته ای با اجازه ی مسئولان وقت دانشگاه آزاد اسلامی یزد با عنوان کمیته پیگیری مطالبات دانشجویان متشکل از : ( انجمن اسلامی دانشجویان ، جامعه اسلامی دانشجویان ، هلال احمر ، انجمن های علمی ، هیئات دانشجویی ، نشریات دانشجویی ، بسیج دانشجویی ) گردید و بر طبق مرامنامه ای که در همان ایام به تایید دانشجویان رسید موظف به پیگیری حقوق دانشجویان گردید.

در یک سال گذشته جلسات و نشست های کمیته ی پیگیری مطالبات دانشجویان با مسئولین دانشگاهی همراه با فراز ونشیب هایی سپری گردید که پر واضح است برای بررسی آن نیازمند جلسات پرسش و پاسخ با دانشجویان نماینده، مسئولین دانشگاهی و تشکلات دانشجویی در زمان مقتضی خویش می باشد و نمی توان به بررسی آن در این بیانیه پرداخت.

از آنجا که بسیج دانشجویی در راستای پاسداشت حقوق به حق و قانونی دانشجویان و در روند حرکت های عدالتخواهانه دانشجویی خود پیش تاز این عرصه می باشد ، نمی توان شاهد و ناظر اهمال در این مهم و سو استفاده های سیاسی وگروهی در این جریان مقدس باشد، بدینوسیله بسیج دانشجویی ، ادامه روند موجود را به صلاح جنبش دانشجویی عدالتخواه ودانشجویان عدالتجوی دانشگاه نمی داند و پیرو عهدی که با دانشجویان دانشگاه منعقد نموده است ، ضمن احترام به خواسته ی تمامی دانشجویان دانشگاه، رسماً خروج خود را از کمیته مطالبات دانشجویی اعلام میدارد.
انشاا... در زمان مقتضی جزییات لازم از بروز مشکلات و علل ناکارامدی کمیته پیگیری مطالبات دانشجویان را به اطلاع عزیزان دانشگاهی خواهیم رساند.
در پایان یادآور می گردد بسیج دانشجویی در پی احقاق حقوق قانونی دانشجویان و اساتید گرانقدر در دانشگاه تلاش می نماید .
والسلام علیکم
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد

یزدفردا