زمان : 29 Farvardin 1388 - 23:11
شناسه : 16325
بازدید : 3413
توليد بازيهاي رايانه‌اي مناسب، تنها راه مقابله با ناتوی فرهنگي بازيهاي رايانه‌اي ضد اسلامي غرب توليد بازيهاي رايانه‌اي مناسب، تنها راه مقابله با ناتوی فرهنگي بازيهاي رايانه‌اي ضد اسلامي غرب

یزدفردا :تولید بازیهای رایانه‌ای مفید و تاثیرگذار توسط کشورهای اسلامی به ویژه ایران می تواند از گسترش و ترویج بازیهای رایانه ای غیراخلاقی و نامناسب بکاهد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: این مطلب را مهدی حق‌وردی کارشناس و متخصص بازیهای رایانه‌ای در نشست نقد بازیهای رایانه ای و آخرالزمان که به همت حوزه هنری استان و گروه شهید موسوی در سالن دانش آموز یزد برگزار شد اعلام کرد و اظهار داشت: امروزه بازیهای ویدیویی به علت ویژگیهای خاص به شوالیه های مجازی، جذاب و قدرتمند در راستای ناتوی فرهنگی و جنگ صلیبی غرب علیه جهان اسلام بدل شده است. وی افزود: انواع منجیان آخرالزمانی در قالب آخرالزمان تکنولوژیک ، تخیلی، طبیعی، اسطوره ای و دینی پا به عرصه رسانه بازیهای ویدیویی گذاشته اند و بازیهای مختلفی با این مضمون تولید و روانه بازار شده است.
حق وردی تصریح کرد: کشورهای غربی که خود بازیهای رایانه‌ای مخرب می‌سازند،‌ استفاده از آن را در غرب ممنوع یا محدود کرده‌اند ، در حالی که این تحفه غرب در کشورهای اسلامی به ویژه خاورمیانه توزیع می‌شود تا با این شیوه اهداف شوم استماری خود را در این منطقه به اجرا در آورند و کشورهای اسلامی را به نوعی تروریست یا حامی تروریست‌ها معرفی کنند.
وی با اشاره به اینکه اولین واکنش دنیای اسلام در برابر این رویکرد خصمانه را حزب ا... لبنان با ساخت بازی «القوه الخاصه» آغاز کرد و بعد از آن بازیهای دیگری با عناوین مختلف برای مقابله با بازیهای غربی و اسرائیلی از سوی حزب ا... و سپس توسط اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان ایران تولید شده گفت: اقدامات صورت گرفته در این زمینه ناکافی است و ما باید آثاری تولید کنیم که از کیفیت گرافیکی بسیار بالای برخوردار باشد و بتواند با حجم گسترده آثار غربی رقابت کرده و همچنین اثرگذاری مفیدی نیز در پی داشته باشد.
این کارشناس بازیهای رایانه ای خاطرنشان کرد: دشمن با ساخت و توزیع بازیهای رایانه‌ای ضد اخلاقی و مروج فحشا، خرافه پرستی، خشونت، مواد مخدر و ... ناتوی فرهنگی بر علیه مسلمانان به ویژه کودکان و نوجوانان ایرانی آغاز کرده و سعی دارد تا آنان را از اهداف آرمانی و ارزشی اسلام منحرف نماید.
حق وردی افزود: در این شرایط حساس وظیفه نظارتی ما و خانواده‌ها در استفاده فرزندانمان از این بازیها بیش از پیش احساس می شود.
وی آگاه‌سازی جامعه، ایجاد رده بندی بازیهای رایانه ای، فرهنگ سازی استفاده بهینه و مفید از این بازیها و همچنین تولید عرضه بازیهای مروج فرهنگ و هنر اصیل اسلامی ـ ایرانی را از جمله راهکارهای مقابله با شبیخون فرهنگی و کاهش صدمات مخرب ناشی از بازیهای رایانه ای در بین جوانان به ویژه دانش آموزان برشمرد و اظهار داشت: با محدود کردن یا ممنوع کردن بازیهای رایانه‌ای فقط بازار سیاه ایجاد می شود از این رو باید به فکر تولید و ارائه بازیهای رایانه ای فاخر، مناسب و جذاب با اهداف اسلامی در کشور باشیم و کم کم این بازیها را جایگزین بازیهای غربی نمائیم.

یزدفردا