زمان : 27 Farvardin 1388 - 23:57
شناسه : 16314
بازدید : 6262
همايش نقش تخبگان در اقتدار ملي با حضور پرفسور مولانا در یزد برگزار شد همايش نقش تخبگان در اقتدار ملي با حضور پرفسور مولانا در یزد برگزار شد

یزدفردا "همايش نقش نخبگان در اقتدار ملي با سخنراني جناب آقاي پروفسور مولانا مشاور محترم رئيس جمهور در دفتر نخبگان يزد برگزار گرديد.

 دكتر ميرغفوري رياست محترم دفتر نخبگان يزد پس از خوش آمدگويي و تقدير و تشكر از  پروفسور مولانا به تشريح برخي از فعاليت هاي اين مركز پرداخت .

سپس جناب آقاي فلاح زاده استاندار محترم يزد به ايراد سخن پرداختند . ايشان از حضور چهره ماندگار علمي كشور به استان دارالعباده و دارالعلم يزد تقدير و تشكر ، وبيان فرمودند كه چهره علمي مانند پرفسور مولانا در ايران بسيار نادر مي باشد و دو روز ماندن ايشان را كافي ندانسته و درخواست سفر مجدد ايشان به استان را نمودند و از كليه دست اندر كاران اين همايش تشكر نمودند ،

 حكمت مدير موسسه انديشه ماندگار در استان به ذكر تاريخچه اي مختصر از زندگي پربار پرفسور مولانا پرداختند و سپس با تشويق حضار  پرفسور مولانا بر روي سن امده و سخناني را بيان نمود .

پرفسور مولانا در اين همايش به بيان اقدامات نخبگان ديني و نقش آنها در تحولات اجتماعي و فرهنگي پرداختند و آنها را نخبگان حقيقي دانست كه از صدر اسلام تابحال چهره هايي از شخصيت هاي علمي تاثير گذار درتاريخ اسلام و ايران مي بينيم .

 وي با بيان اينكه نخبگان در تحولات اجتماعي دخالت دارند ، پيوستگي و اتحاد آنها را در ميان خود و همچنين ارتباط آنها با مردم و اهميت دادن به آرا و نظرات آنها را بر ارتقا اقتدار ملي با اهميت دانست و پروفسور مولانا معتقدند كه اداره و استفاده از نخبگان در طول جريان انقلاب اسلامي و بخصوص هشت سال دفاع مقدس باعث پيروزي و اقتدارپيش از پيش اين نظام مقدس گرديد.
درپايان ضمن تقدير و تشكر از حضور پرفسور مولانا به استان ، لوح يادبودي به همراه هديه اي از طرف  فلاح زاده استاندار یزدبه پرفسور مولانا تقديم گرديد تا يادگاري از ديار شهيد پرور استان باشد.

یزدفردا