زمان : 21 Azar 1399 - 17:50
شناسه : 162493
بازدید : 5703
رابطه گوشت کوبیده و انتخابات آمریکا رابطه گوشت کوبیده و انتخابات آمریکا زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

حتماً این قصه یادتان هست که قلی قهر کرده و کنج اتاق دمر خوابیده بود. مادرش گفت: این هم آبگوشت قلیک! هر وقت بچه آدم شد بخورد، قلی در همان حالت قهر می‌گفت من اگر بمیرم لب نمی‌زنم به من هم که مربوط نمی‌شود ولی برای هرکس گذاشتید کم است و ضمناً گوشت کوبیده‌اش کو؟ گویا در ایران نتیجه انتخابات آمریکا قصه قهر قلی و آبگوشتش است.

از آشیخ حسن دیپلمات تا ظریف سابق که در دور دوم ریاست‌جمهوری آشیخ حسن دیگر صاحبقران نیست و حسابی ضخیم شده است. مجلسیون توزیع‌کننده قیر انقلابی حتی مش‌جعفر و بی‌بی‌قمر همسایه ما هم می‌گویند: نتایج انتخابات آمریکا به ما چه؟ ولی بیست و چهار ساعت همه‌جا صحبت و اثر انتخابات آمریکاست چنانکه حقیر نسبت به کلمات انتخابات، بایدن و ترامپ و نتایج ویسکانسی سنجدی و… حساس شدم، بدنم کهیر می‌زند. حتی دایم صدا و سیما و کارشناسان و جراید متعلق به بزرگان و آن طرفی‌ها در حال مذمت دموکراسی و انتخابات آمریکایی و زشتی دست بردن در آرای مردم هستند!

اما بامزه‌تر از همه توئیت رجزآلود دکتر ظریف است که پیام داده: آنها رفتنی هستند و ما می‌مانیم، ترامپ 70 روز دیگر نیست. خنده‌دار نیست که ظریف می‌داند سه تا هفتاد روز دیگر اگر عینکش را دم آبدارخانه وزارتخارجه جا گذاشته باشد یواشکی برود تا بیاورد دکتر جلیلی! وزیر خارجه کابینه جدید به دربان دستور می‌دهد حراست وی را کت بسته به کریمی قدوسی و یا کمیسیون امنیت ملی مجلس جهت دادن مشت و مال محکم یعنی همان ماساژ به منظور رفع خستگی تحویل بدهند.

یک منبع ناآگاه گفت اگر هیچ کاریش هم نکنند فقط برود آنجا بنشیند و بلند شود دوباره باید روی ویچلیر ببینمش! آقای ظریف دیگه رجز خواندنت یعنی چه؟ همین دیروز همانجا به شما می‌گفتند همکلاس «جان‌کری» و رفیق «جوبایدن» و شاگرد «هنری کیسینجر!» برو مراقب خودت باش! تذکر زبان‌دراز این است که کار به انتخابات آمریکا و نتایجش نداشته باش!!

زبان‌دراز

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/Vc8CB