زمان : 23 Farvardin 1388 - 22:45
شناسه : 16241
بازدید : 3335
اجراي برنامه آيكان براي ثبت سريع دامنه‌ها‌ي بين‌المللي  اجراي برنامه آيكان براي ثبت سريع دامنه‌ها‌ي بين‌المللي

یزدفردا "عليرضا صالح  اظهار كرد: آن دسته از زبان‌هايي كه در مرحله آزمايشي هستند و قصد ثبت نهايي آن دامنه را در آيكان دارند در الويت بالاتري در اين طرح قرار دارند. او تصريح كرد: استانداردهاي جديد DNSSEC (کارگزار دامنه امن) به‌زودي در سيستم نرم‌افزارها بارگذاري مي‌شود. بستر آزمايشي توسط ايرنيک جهت ثبت دامنه‌هايي که با پروتکل امن DNSSEC قابل بهره‌برداري هستند در هفته ديگر راه‌اندازي مي‌گردد. توضيحات تکميلي و جزئيات بيش‌تر در مورد اين برنامه در نشاني http://www.nic.ir/DNSSEC قابل دسترسي خواهد بود.

وي پيش از اين به ايسنا گفته بود: با فعال شدن امكان بهره‌برداري از DNS كاربر مطمئن خواهد بود كه از كارگزار و سروري كه سوال كرده است جواب مي‌گيرد. صالح با تاكيد بر اين كه در حال حاضر ممكن است هكرها در مسير سوال و جواب‌هاي DNS قرار بگيرند و پاسخي اشتباه داده و كاربر را به سايت ديگري جز درخواست كاربر وصل كنند، تصريح كرد: DNSSEC اتصال صحيح به سايت مورد نظر براي دريافت پاسخ‌ها را تضمين مي‌كند و مانع از سمي كردن جواب توسط هكرها مي‌شود. به گفته او DNSSEC در اتصال هيچ خطايي نخواهد داشت، هر چند ممكن است اشتباه در ديتاي موجود جوابي جز آنچه كه كاربر خواسته است ارائه دهد و اين يعني سيستم نرم‌افزاري خطا ندارد مگر اينكه اطلاعات صحيح نباشد.

وي با بيان اين كه كاربران بعد از راه‌اندازي مي‌توانند زير دامنه‌ DNSSEC .ir به طور رايگان دامنه ثبت كنند، اظهار كرد: در دوره‌ شش ماهه آزمايش DNSSEC، مركز ثبت دامنه به كاربراني كه به ثبت دامنه در اين زير دامنه پرداخته‌اند آموزش‌هاي فني را از طريق سايت مركز و يا در صورت استقبال از اين طرح با برگزاري دوره‌هاي آموزشي ارائه مي‌كند.

ایسنا

یزدفردا