زمان : 29 Aban 1399 - 22:24
شناسه : 161902
بازدید : 4376
تجلیل از 12 برگزیده عرصه کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی در استان یزد با حضور استاندار یزد برگزار شد؛ تجلیل از 12 برگزیده عرصه کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی در استان یزد در مراسمی با حضور استاندار یزد و به مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب، از 12 کتابدار، کتابخوان و رئیس انجمن شهرستان برتر استان تجلیل شد.

یزدفردا : آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار صبح امروز پنج‌شنبه 29 آبان با حضور محمدعلی طالبی، استاندار یزد در کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد.

در این مراسم که به صورت آنلاین در فضای مجازی پخش می‌شد، از 12 برگزیده استانی حوزه کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی تقدیر به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد،:در بخش انجمن‌های برتر شهرستان، از رضا زارع‌زاده، علیرضا نوکار و سیدمحمد رستگاری، فرمانداران شهرستان‌های مهریز، تفت و یزد به عنوان رؤسای برتز انجمن تقدیر شد.

در بخش کتابدار فعال در حوزه فضای مجازی نیز از مریم هدایتی، مسئول کتابخانه حاج علی‌اکبر کاظمینی؛ فرحنازالسادات میرنژاد، مسئول کتابخانه حضرت زهرا(س) و ایمان مطهری‌نیا، مسئول کتابخانه فرخی یزدی هر سه از شهرستان یزد، تجلیل به عمل آمد.

وجیهه ابراهیمی، مسئول کتابخانه روستایی سیدالشهدا(س) اسلامیه شهرستان تفت؛ کبری ستار، مسئول کتابخانه روستایی شهید ذبیح‌الله شفیعی شهرستان ابرکوه و مرضیه زارع علی‌آبادی، مسئول کتابخانه روستایی شهدای بنادکوک شهرستان تفت نیز به عنوان کتابداران برتر در حزوه فعالیت‌های ترویجی معرفی و تقدیر شدند.

در بخش کتابخوانان برتر استانی نیز سه برگزیده از شهرستان‌های مهریز و یزد معرفی شدند.

زهرا زارع عصمت‌آبادی، عضو کتابخانه روستایی سمساریزدی شهرستان مهریز؛ عطیه خراسانی، عضو کتابخانه روستایی حاج علی‌اکبر محبوبی مهریز و راحله سلطانی، عضو کتابخانه شهید هدایت سلطانی شهرستان یزد نیز در این بخش حائز رتبه برتر استانی شدند و موردتقدیر استاندار یزد قرار گرفتند.

محمدعلی طالبی، استاندار یزد نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، از تلاش‌های یک‌ساله مدیرکل، کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان یزد قدردانی کرد.

مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز میهمان تلفنی این آیین بود که در سخنانی از حمایت‌های ویژه استاندار و مسئولان استانی برای تکمیل پروژه بزرگ کتابخانه مرکزی یزد قدردانی کرد.

در حاشیه این مراسم همچنین استاندار یزد یاد و خاطره مرحوم مهدی نیکوروش، کتابدار، ناشر و فرهنگی پیشکسوت استان را که در آستانه هفته کتاب سال جاری درگذشت، گرامی داشت.

آیین استانی گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان یزد امسال به دلیل شیوع کرونا و به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، شرکت‌کننده حضوری نداشت و علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم به صورت زنده از طریق فضای مجازی با این برنامه همراه بودند.

گفتنی است، هفته کتاب سال جاری که با شعار «دانایی؛ مانایی» از روز 24 آبان آغاز شده، تا روز 30 آبان ادامه دارد.