زمان : 18 Farvardin 1388 - 20:36
شناسه : 16178
بازدید : 10669
اطلاعیة برگزاری آزمون اصول مقدماتی و تحلیل‌گری بازار سرمایه و آزمون معامله‌گر قراردادهای آتی-اردیبهشت 1388 (دوره سیزدهم) اطلاعیة برگزاری آزمون اصول مقدماتی و تحلیل‌گری بازار سرمایه و آزمون معامله‌گر قراردادهای آتی-اردیبهشت 1388 (دوره سیزدهم)

یزدفردا "اطلاعیة برگزاری آزمون اصول مقدماتی و تحلیل‌گری بازار سرمایه و آزمون معامله‌گر قراردادهای آتی-اردیبهشت 1388 (دوره سیزدهم) توسط روابط عمومی بورس منطقه ای یزد بدین شرح صادر شد

مزایای دریافت گواهینامه‌های حرفه‌ای در بازار سرمایه 

1- هم‌اکنون برای تصدی برخی از سمت‌ها در کارگزاری‌های فعال در بورس اوراق بهادار و بورس کالایی و همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری، داشتن یکی از گواهینامه‌های مذکور شرط لازم محسوب می‌شود. همچنین اعطای برخی مجوزهای فعالیت خاص به کارگزاری‌ها، منوط به استخدام و معرفی تعداد مشخصی از دارندگان گواهینامه‌های مذکور توسط کارگزاری متقاضی می‌باشد. با توجه به اینکه براساس قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب آذرماه سال 1384، کلیة نهادهای مالی اعم از شرکت‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها، صندوق‌های بازنشستگی، شرکت‌های مادر (هلدینگ)، شرکت‌های تأمین سرمایه، مؤسسات رتبه‌بندی، شرکت‌های پردازش اطلاعات مالی و شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری تحت نظر سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می‌کنند، در آینده تصدی برخی از سمت‌ها در این نهادهای مالی و اعطای مجوز برخی از فعالیت‌ها به این نهادها، منوط به داشتن گواهینامه‌های حرفه‌ای در بازار سرمایه یا استخدام تعداد کافی از دارندگان این گواهینامه‌ها خواهد بود.

 2- شرکت های کارگزاری برای انجام معاملات قراردادهای آتی صرفاً باید از اشخاصی که دارای این مجوز هستند بعنوان نمایندۀ خود استفاده نمایند.به داوطلبینی گواهی‌نامه معامله‌گر قراردادهای آتی اعطاء خواهد شد که حدنصاب نمرات آزمون کتبی را احراز نموده و سپس در آموزش های تئوری و عملی پس از آزمون شرکت نمایند. برنامه زمانی آموزش‌های تئوری و عملی متعاقباً از طریق اطلاعیه در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

 3- فارغ‌التحصیلان رشته‌های مدیریت مالی، حسابداری، اقتصاد، مدیریت، بانکداری و حقوق که در این آزمون موفق به کسب نمرات قابل قبولی شوند، به ترتیب نمرات اکتسابی با انجام مصاحبه در اولویت استخدام سازمان بورس و اوراق بهادار قرار خواهند گرفت.

 نحوة درج اطلاعیه‌های بعدی آزمون

 اطلاعیه‌های بعدی راجع به آزمون‌های فوق در سایت‌های اینترنتی زیر منتشر می‌شود.

 1-http://reg.seo.ir                    2- http://www.seo.ir                                         3- www.sena.ir

ملاک قبولي در آزمون

 بر اساس به مصوبۀ کميتۀ امتحانات مورخ 23/03/86، ملاک قبولي هر يک از داوطلبين گروه‌هاي اصول مقدماتي و تحليل‌گري بازار سرمايه بشرح ذيل مي‌باشد:  

 

 

 

 

 

 

 

« داوطلبيني در اين آزمون پذيرفته مي‌شوند که نمرۀ کل هر داوطلب بزرگتر يا مساوي ميانگين نمرات کل تمام داوطلبان به‌اضافۀ يک انحراف معيار باشد، مشروط براينکه نمرۀ آنها در هر درس برابر يا بزرگتر از نصف ميانگين نمرات داوطلبان در آن درس باشد»  

 

قابل ذکر است که هر داوطلب بايد حدنصاب نمره کل و حدنصاب نمرات همه دروس را اخذ کند و چنانچه در يک درس حد نصاب نمره را کسب ننمايد، الزامأ بايد در دوره‌هاي بعدي در آزمون کليه درس‌ها شرکت نمايد و پذيرش داوطلب به صورت تک‌درس امکان‌پذير نمي‌باشد.  

 

همچنين ملاک قبولي داوطلبين آزمون معامله گر قراردادهاي آتي ، کسب نمره اي برابر يا بيش از 40 درصد در هريک از دروس آزمون مربوطه مي باشد.  

 

شرايط شرکت در آزمون  

 

آزمون اصول مقدماتي بازار سرمايه: داشتن مدرک تحصيلي کارشناسي مورد تأييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري جمهوري اسلامي ايران در کلية رشته‌ها  

 

آزمون تحليل‌گري بازار سرمايه: داشتن مدرک تحصيلي کارشناسي مورد تأييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري جمهوري اسلامي ايران در کلية رشته‌ها و داشتن گواهينامة اصول مقدماتي بازار سرمايه در بورس مربوطه  

 

آزمون معامله گر قراردادهاي آتي : داشتن مدرک تحصيلي کارشناسي مورد تأييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري جمهوري اسلامي ايران در کلية رشته ها و داشتن گواهي نامه اصول مقدماتي بازار سرمايه  

 

تاریخ دورۀ ثبت‌نام 

 

ثبت‌نام از روز شنبه مورخ 15/01/1388 شروع شده و در پایان روز سه‌شنبه مورخ 15/02/1388 خاتمه می‌یابد. لازم به توضیح است که ثبت نام بصورت اینترنتی بوده و از طریق مراجعه به سایت سازمان بورس و اوراق بهادار به آدرس www.seo.ir  (لینک ثبت‌نام آزمون سیزدهم گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای) انجام می‌شود.  

 

هزينه ثبت نام

هزينة ثبت‌نام و شرکت در آزمون براي آزمون اصول مقدماتي بازار سرمايه و معامله گر قراردادهاي آتي مبلغ 150.000 ريال و براي آزمون تحليل‌گري بازار سرمايه مبلغ 250.000 ريال است که با ورود شماره و رمز يک کارت عضو شبکه شتاب در بخش مربوطه ، اين پرداخت به صورت الکترونيک و خودکار توسط شرکت کننده پرداخت خواهد شد . مبلغ ياد شده به هيچ عنوان، حتي در صورت انصراف داوطلب از شرکت در آزمون، بازگردانده          نمي شود.  

 

 

حوزه هاي امتحاني

 

 

 

  1. آزمون اصول مقدماتي بازار سرمايه در شهرهاي تهران، مشهد، اصفهان، تبريز، شيراز، کرمان، ساري، رشت، اهواز، کرمانشاه، زاهدان، زنجان، بندرعباس، اروميه ، اردبيل ، يزد ، قزوين ، کيش و همدان  به نشاني که متعاقباً اعلام خواهد شد برگزار مي شود، مشروط به اينکه تعداد داوطلبين در هر حوزه امتحاني به حدنصاب لازم برسد. نشاني برگزاري اين آزمون در شهر تهران متعاقباً اعلام خواهد شد.  
  2. آزمون تحليل‌گري بازار سرمايه و معامله گر قراردادهاي آتي فقط در تهران برگزار مي‌شود و نشاني محل برگزاري اين آزمون متعاقباً اعلام مي‌گردد.  

حوزه‌ امتحاني توسط داوطلب انتخاب مي‌شود و داوطلب نمي‌تواند حوزة امتحاني خود را تغيير دهد.

 

 

 

ويرايش اطلاعات  

 

شرکت کننده با تکميل اطلاعات خود در مرحله سوم ثبت نام قادر به مشاهده اطلاعات خود و امکان چاپ (پرينت) آن خواهد بود . اين پرينت به منزله کارت تلقي نشده و تنها براي بررسي اطلاعات وارد شده توسط شرکت کننده مورد استفاده قرار مي گيرد . در صورت ورود اطلاعات اشتباه شرکت کننده مي تواند تا تاريخ 15/02/88 با مراجعه به بخش پيگيري ثبت نام و ورود کد رهگيري اقدام به ويرايش اطلاعات خود کند  

 

توجه : در ويرايش اطلاعات امکان تغيير آزمون وجود ندارد.  

 

تاريخ برگزاري آزمون  

 

آزمون در روز جمعه مورخ 25/02/87 در حوزه‌هاي امتحاني مربوطه برگزار خواهد شد. آزمونهاي اصول مقدماتي و تحليلگري بازار سرمايه (بورس اوراق بهادار و بورس کالا) بصورت همزمان در صبح و آزمون معامله گرقراردادهاي آتي در عصر روز جمعه مورخ 25/02/87 برگزار خواهد گرديد.هر داوطلب صرفاً مي تواند در يکي از آزمونهاي صبح و در صورت داشتن شرايط آزمون معامله گر قراردادهاي آتي، در آزمون عصر نيز شرکت نمايد. قابل ذکر است که حضور داوطلب در هر آزمون، منوط به تکميل فرم ثبتنام آن آزمون و احراز ساير شرايط مندرج در اين اطلاعيه ميباشد .  

 

 

 

 

مواد آزمون

 مواد بشرح جدول ذیل ارائه گردیده است

 

 

 

ردیف

 

 

 

عنوان درس

 

 

 

تعداد سؤالات

 

 

 

ضریب

 

 

 

1

 

 

 

زبان انگلیسی (مقدماتی)

 

 

 

20

 

 

 

2

 

 

 

2

 

 

 

آمار و ریاضیات (مقدماتی)

 

 

 

30

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

مدیریت مالی (مقدماتی)

 

 

 

30

 

 

 

3

 

 

 

4

 

 

 

اقتصاد خرد و کلان

 

 

 

30

 

 

 

2

 

 

 

5

 

 

 

مدیریت سرمایه‌گذاری (مقدماتی)

 

 

 

30

 

 

 

4

 

 

 

6

 

 

 

قوانین، مقررات و امور عملیاتی بورس اوراق بهادارمقدماتی

 

 

 

30

 

 

 

4

 

 

 

چگونگي دريافت کارت ورود به جلسه

 براي دريافت کارت ورود به جلسه ، شرکت کننده پس از تکميل اطلاعات درخواستي و انجام عمليات بانکي مي تواند با وارد کردن کد رهگيري در منوي پيگيري ثبت نام ، از تاريخ 18/02/88 تا تاريخ 22/02/88 کارت ورود به جلسه خود را دريافت کرده و چاپ (پرينت) کند .

 نحوه پيگيري ثبت نام و نتايج

 چنانچه داوطلب فرم ثبت نام را به دقت تکميل نموده و تاييد نمايد، ثبت نام اوليه با موفقيت انجام شده و سيستم به داوطلب يک کد منحصر به فرد به نام «کد رهگيري» اختصاص خواهد داد. که ميتواند با وارد کردن کد پيگيري در منوي پيگيري ثبت نام عمليات زير را انجام دهد:  

 

 

 

 

 ويرايش : در اين قسمت مي تواند مشخصات وارد شده را حداکثر تا تاريخ 15/2/1388 تغيير داده و يا با دنبال کردن مراحل ثبت نام درمرحله سوم(صفحه سوم فرم) عمليات بانکي را انجام دهید.  

 

دريافت کارت: از تاريخ 18/2/1388  تا 22/2/1388 مي تواند کارت ورود به جلسه خود را دريافت کند مشروط بر اینکه مراحل ثبت نام به صورت کامل انجام شده باشد.  

 

وضعيت ثبت نام: در اين قسمت داوطلب از وضعيت ثبت نام خود مطلع مي شود.  

 

توضیحات:  

 

آزمون اصول مقدماتی در بورس منطقه ای یزد نیز برگزار می شود و بورس یزد آمادگی خود را جهت راهنمایی و حتی ثبت نام داوطلبان آزمون را اعلام می نماید .داوطلبان عزیز می توانند جهت ارتباط با بورس یزد و اطلاع از مکان برگزاری  آزمون در یزد با شماره تلفن 6291200 تماس برقرار نمایند .در ضمن بورس یزد در دوره گذشته اقدام به برگزاری کلاسهای آمادگی آزمون نمود و جهت تشکیل کلاسهای آمادگی این دوره آزمون نیز ثبت نام می نماید .داوطلبان برای آگاهی بیشتر با شماره تلفن 6291200 تماس برقرار نمایند .  

 

یزدفردا